اخبار داغ

روایت "برادر محسن" از "خواهر دباغ" در تبریز؛

امروزه افراد با سوابق درخشان انقلابی از مسیر انقلاب منحرف می شوند/ خاطره رضایی از خواهر دباغ در روزهای آغازین جنگ

امروزه افراد با سوابق درخشان انقلابی از مسیر انقلاب منحرف می شوند/ خاطره رضایی از خواهر دباغ در روزهای آغازین جنگ
رضایی با بیان اینکه خواهر دباغ هم حق فرزند داری را ادا کردند و هم شوهر داری و هم حق جهاد را، گفت: شخصیت این بانوی بزرگ انقلاب، بی نظیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ائل، محسن رضایی در آیین نکوداشت اسوه ایثار، «مرضیه حدیدچی معروف به دباغ» با تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه هنر تنها در نوک قلم ها به نمایش در نمی آید، اظهار کرد: رفتارهای بزرگ نیز به نوبه خود حاوی هنرهای بزرگی است که توسط بزرگان به نمایش در می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل,

وی ادامه داد: شاید 70 سال قبل، وقتی روس ها و انگلیسی ها سراسر کشورمان را به اشغال درآورده بودند و در شهرهای همدان و تهران و تبریز سربازان روس با جیپ هایشان و انگلیسی ها با تانک هایشان در خیابان های کشورمان جولان می دادند، کسی فکر نمی کرد، اکنون ایران سرافرازانه این غریبه های متجاوز را از خاک خود دور کند.

,

وی افزود: در همان زمان ها، دختربچه 4 ساله شجاعانه و بدون هراس در مقابل سربازان روس و انگلیسی قرار می گرفت و هیچ واهمه ای از آن ها نداشت، و البته باز هم کسی فکر نمی کرد همین دختربچه 4 ساله روزی حاوی پیام مهمی برای گورباچف باشد و بنیادشان را نابود کرده و نامه رسان یک اتفاق بزرگ تاریخی باشد.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه ما مدیون خانم دباغ و بانوان فداکار و ایثارگر کشورمان هستیم، تصریح کرد: اینک شاهد انقلابی هستیم که اینگونه رقم خورده است و ملت در گذشته تحقیرشده و اشغال شده با نیروی الهی و انقلابی، کشوری سربلند ایجاد می شود.

,

وی به تلاش های مرضیه دباغ در کسب علم اشاره کرده و خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار از همان کودکی به علم عشق می ورزید ولی با کسب علم هم نتوانست گمشده خودیش را پیدا کند، از همین رو و با درک اینکه محیط پیرامونش برای یک زندگی سالم فراهم نیست و تمام پیرامونش پر از استبداد و ظلم و فساد است، در صدد بوجود آوردن تغییری بزرگ برآمد و مبارزات سیاسی خود در ایران را از سر گرفت.

,

وی ادامه داد: بعدها روح تلاش گر این بانوی بزرگ انقلاب به امام (ره) کشش پیدا کرد و تنها بانویی بود که در نوفل لوشاتو با رهبر کبیر انقلاب در تبعید به سر برد.
رضایی اذعان داشت: در بین بانوان انقلابی که توسط مزدوران رژیم پهلوی شکنجه می شدند، وی تنها بانویی بود که به سختی و وحشتناک مورد شکنجه واقع می شد و آنقدر شکنجه ها وحشیانه بدند که بوی تعفن زخم های این بانوی بزرگوار به اتاق های دیگر زندان نیز می رفت.

,
,

وی عنوان داشت: این بیانات قصه نیست، بلکه تاریخ یک سرزمین است که مجروح می شود، به اسارت می رود، زندانی می شود ولی باز هم به حیات خود ادامه می دهد و اکنون سرافراز و سربلند است.

,

وی در ادامه سخنان خود از بی توجهی دانشمندان، اندیشمندان و هنرمندان به اسوه های بزرگ انقلاب در خلق آثار فاخر انتقاد کرده و گفت: به برکت وجود چنین زنانی اکنون ایران ما سربلند است و ما باید قدر داشته هایمان را بدانیم و نه به صورت تحمیل این اسوه ها را الگوی جوانان قرار دهیم، بلکه باید با شناساندن این اسوه ها و با آگاهی دادن، آنها را به نسل جوان معرفی کنیم.

,

این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود به ذکر خاطره ای از خانم دباغ اشاره کرده و گفت: در روزهای ابتدایی تجاوز عراق به خاک کشورمان، زمانی که نه سپاهی بود و نه لشکر و تیپی، من در کنار آقای شمخانی حضور داشتم و نمی توانستیم اخبار درست جنگ را به امام (ره) برسانیم، چون بنی صدر خائن به امام (ره) می گفت که پاسدارها شلوغ کاری می کنند و اوضاع خودب است در صورتی که عراق از مرزها گذشته بود، در همین حسین که به دنبال تماس با حاج احمد آقا بودیم و تلاشمان بی ثمر بود، خانم دباغ جویای حال شد و وقتی فهمید به دنبال تماس با امام (ره) هستیم در عرض چند دقیقه ما را یاری کرد تا با حاج احمد آقا تماس پیدا کنیم!

,

وی با بیان اینکه خواهر دباغ هم حق فرزند داری را ادا کردند و هم شوهر داری و هم حق جهاد را، گفت: شخصیت این بانوی بزرگ انقلاب، بی نظیر است.

,

وی در پایان تصریح کرد: بسیاری از افراد در آن زمان انقلاب از مسیرهای درست منحرف می شدند و اکنون نیز می بینیم که افرادی با سوابق درخشان انقلاب از مسیر انقلاب منحرف می شوند ولی خواهر دباغ همواره در پشت امام (ره) حرکت کردند و اکنون نیز مطیع مقام معظم رهبری می باشند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه