اخبار داغ

پیش به سوی فتح خرمشهرها!

پیش به سوی فتح خرمشهرها!
هر عرصه ای که پرچم فتح انقلاب اسلامی در آن برافراشته نشده و با تمام ظرفیت به جغرافیای وجودی انقلاب ملحق نشده است نقش یک خرمشهر پیش از آزادی را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ارومیه،  34 سال پیش بود که اعلام رادیویی فتح حماسی خرمشهر دل ها را به لرزه درآورد و شور و شوقی وصف ناپذیر بر کشور حاکم کرد. از همان لحظات نخست می شد اثرات فوق العاده این خبر را از شلوغی خیابان ها فهمید، وقتی مردم بی اختیار به خیابان ها آمده بودند و به جشن و سرور می پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

هنوز فکر کردن به آن روزها و مرور خاطرات دل ها را لرزانده و اشک را بر روی گونه ها جاری می سازد، اما اکنون پس از گذشت 34 سال از آن پیروزی بزرگ، رهبر معظم انقلاب اسلامی بشارت در پیش بودن خرمشهرهای دیگر را به ما داده اند.

,

اما انقلاب اسلامی کدام خرمشهرها را در پیش دارد؟ هر عرصه ای که پرچم فتح انقلاب اسلامی در آن برافراشته نشده و با تمام ظرفیت به جغرافیای وجودی انقلاب ملحق نشده است نقش یک خرمشهر پیش از آزادی را دارد.

,

اگر امروز "فرهنگ و هنر، خاکریزِ فتح نشده انقلاب است" فتح آن دریچه ای به سوی فتح خرمشهرها خواهد بود.

,

امروز فرج الله سلحشور در نقش آن بسیجی هایی است که در دوران دفاع مقدس برای صیانت از کیان جمهوری اسلامی ایران به خط می زدند.

,

هر حوزه ای در علم و فناوری که دانشمندانمان آن را از انحصار غرب و شرق خارج می کنند، از جنس همان خاکریزهایی است که یکی پس از دیگری به دست رزمندگان فتح می شد. جهادی بس سنگین تر از جهاد آن روزهای ملت که تهرانی مقدم ها و احمدی روشن ها و کاظم آشتیانی ها پرچم آن را با خون خود برافراشته نگاه داشته اند.

,

چه تفاوتی است بین اشغال خرمشهر و تدریس علوم انسانی غربی در دانشگاه کشور اسلامی ما؟  کدام فرد دلسوزی تا بیرون نراندن این دشمن خطرناک تر از بعثی ها و صدام می تواند در آسودگی به سر ببرد؟

,

اگر آن روزها تفکرات غربی بنی صدر و امثال او راه دشمنان را تا کیلومترها داخل خاک کشور هموار کرده بود، امروز نسخه های صادر شده از اقتصاددانان غربی نقش همان بنی صدر را برای اقتصاد کشور و معیشت مردم ایفا می کنند.

,

اگر همان سال ها جوانان کم سن و سالی چون زین الدین و باقری و باکری و... با توکل به خداوند متعال همه شیوه های کلاسیک نبرد را در آن میدان رزم به چالش کشیده و با فکر خود دشمن را از این کشور بیرون راندند، امروز آکادمی های اقتصاد دانشگاه های کشور و اساتید و دانشجوهای خوش فکر این مرز و بوم نیز باید به خود جرات و اعتماد به نفس این کار را بدهند.

,

شاید وقتی نظام سلطه از یمین و یثار ما را احاطه کرده و در هر گوشه ای از کشاورزی و بهداشت و سیاست و اقتصاد و توسعه گرفته تا هنر و تلویزیون و نظام آموزشی و حتی داخل خانه های ما رد پای آن دیده می شود؛ شاید دستیابی به الگوی پیشرفت اسلامی و در پس آن برپایی تمدن بزرگ اسلامی هدفی دور و دراز بنماید، اما دفاع مقدس به ما یاد داد تنها کافی است در مسیر حق گام بگذاری و با جان و مال خود مجاهدت کنی، آن وقت وعده الهی محقق می شود و حتی خرمشهر آزاد می شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه