اخبار داغ

درخواست شهردار مشهد از رئیس جمهور

درخواست شهردار مشهد از رئیس جمهور
شهردار مشهد گفت: از رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم به داد شورای معماری و شهرسازی برسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی امروز پنجم خرداد ماه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی هفت حوض که در این منطقه گردشگری برگزار شد، با اشاره به درخواست خود از رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی گفت: از آقایان می‌خواهم به داد این شورا برسند زیرا افراد حاضر در این شورا کلید را از دست کارشناسان گرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با اشاره به عدم پاسخگویی رئیس شورای شهرسازی و معماری اضافه کرد: زمانی که درخواست ملاقات با آقای حناچی را داریم ایشان یا در جلسه یا مشغول تدریس دانشگاه و درگیر دیگر برنامه‌های خود هستند، همچنین به مکاتبات نیز پاسخ نمی‌دهند.

,

 

,

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه شهرداری مشهد به این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته و دست سرمایه‌گذاران را به گرمی می‌فشارد، عنوان کرد: متاسفانه شورای معماری و شهرسازی به باشگاه سیاسی تبدیل شده و وظایف اصلی خود را به فراموشی سپرده است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه شورای معماری و شهرسازی در برخی موضوعات بی قانونی می‌کند، ادامه داد: در مرتفع‌ترین نقطه شهر فضایی به وسعت 600 هزار متر برای ساخت مرکز اقامتی در اختیار یکی از سرمایه‌گذاران گذاشتند که هزینه 30 میلیارد تومانی آن را در 48 ماه پرداخت کنند، اما زمانی که شهرداری با زمین‌خواری مبارزه می‌کند مسئولان مختلف از جمله معاون یکی از وزرا ما را به کوه‌خواری و زمین‌خواری متهم می‌کنند.

,

 

,

مرتضوی با اشاره به دلیل اتهام به شهرداری مشهد، تصریح کرد: پروژه جهان‌مال قرار بود در زمین وقفی به آستان قدس ساخته شود بدین منظور شهرداری از سرمایه‌گذاری که قصد داشت سرمایه خود را از مشهد خارج کند درخواست کمک کرد، اما متاسفانه شورای شهرسازی و معماری بدون تقاضای استاندار و شهردار این منطقه را به فضای سبز تغییر کاربری دادند.

,

 

,

شهردار مشهد با بیان اینکه صدها پروژه غیرمجاز در اطراف شهر احداث شده است، بیان کرد: شورای شهر و شهرداری مظلوم آماده‌اند با تمام قوا از قانون حمایت کنند، اما مورد نقدها و هجمه‌های بی رحمانه قرار می‌گیرند.

,

 

,

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای شهرسازی به باشگاه سیاسی- اقتصادی تبدیل شده است، افزود: این شورا مشاور طرح پیرامون حرم را که اساسا باید مشاور طرح تفصیلی باشد از سمت خود بر کنار کرده و مشاور موردنظر خود را بدون نظرخواهی از شورای برنامه‌ریزی استان انتخاب کرده است.

,

 

,

مرتضوی یادآور شد: در یکی از جلسات با شورای شهرسازی آقایان تاکید کردند که مصوبه‌ای نخواهیم داشت، اما بدون طرح یک مصوبه به تصویب رسانده‌اند، حال آقایان باید پاسخگو باشند که این مصوبه در چه زمانی و در حضور چه کسانی به تصویب رسیده است.

,

 

,

شهردار مشهد با اشاره به یکی از بندهای اساسی این مصوبه، عنوان کرد: در یکی از بندها آمده است که در اطراف حرم هیچ فعل و انفعالی نباید بدون استعلام از مشاور صورت گیرد این موضوع در تاریخ شورای شهرسازی بی سابقه بوده است.

,

 

,

وی ادامه داد: رسیدگی به این موضوعات در اختیار کمیسیون ماده 5، سازمان نظام مهندسی، استانداری یا شهرداری است و شورای معماری و شهرسازی حق ندارد این موضوع را به دست یکی از مشاوران نورچشمی خود بسپارد.

,

 

,

مرتضوی با اشاره به وارد کردن هجمه‌ای سنگین به شهرداری مشهد در چند روز گذشته، تصریح کرد: تمام سیاست‌های اعمال شده به منظور سرمایه‌گریزی است، شهردار و شورای شهر اصولگرا دستشان بسته است.

,

 

,

شهردار مشهد با اشاره به تصویب طرح جامع در آذر ماه سال گذشته، عنوان کرد: دبیر شورای معماری و شهرسازی باید پاسخ دهد که چرا بعد از 19 ماه این طرح ابلاغ نشده است، آقایان طرح را در بغل دست خود گذاشته‌اند و کار خود را انجام می‌دهند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: این شورا به چه اجازه‌ای ملک موقوفه را بدون اجازه از واقف و آستان قدس و شهرداری تغییر کاربری داده است، اما با گذشت 20 ماه از تصویب طرح پهنای بلندمرتبه‌سازی این طرح را ابلاغ نمی‌کند و متاسفانه در حال حاضر روحیه غیر کارشناسی در این شورا وجود دارد.

,

 

,

وی با بیان اینکه با سیاست‌های شورای معماری و شهرسازی صدور پروانه کاهش داشته است، عنوان کرد: میزان صدور پروانه نسبت به چند سال گذشته 56 درصد کاهش داشته و این موضوع می‌تواند موجب بیکاری بسیاری از افراد شود.

,

 

,

مرتضوی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز به منظور کمتر شدن آلودگی شهر مشهد در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، عنوان کرد: به این منظور توجه بیشتری به ارتفاعات جنوبی داشتیم و با کوتاه کردن دست زمین‌خوارانی که در ادارات تصمیم‌ساز قدرت نفوذ داشتند، 5000 کیلومتر از اراضی ارتفاعات جنوبی را آزاد کردیم.

,

 

,

وی با اشاره به ثبت منطقه گردشگری هفت حوض به عنوان منطقه ویژه گردشگری در دولت دهم، اظهار کرد: از سال 92 شهرداری به این نتیجه رسید که برای ایجاد یک منطقه ییلاقی مانند طرقبه و شاندیز باید توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشد و در حال حاضر این منطقه 2000 هکتار مساحت دارد.

,

 

,

مرتضوی ادامه داد: شهرداری مشهد با ایجاد شرکت گردشگری هفت حوض مبلغی حدود 20 میلیارد تومان را برای اجرای پروژه‌های عمرانی، ایجاد و نگهداری فضای سبز این منطقه در نظر گرفته است.

,

 

,

شهردار مشهد در خصوص مزایای توسعه این منطقه گردشگری، اظهار کرد: کمک به کاهش آلودگی هوا، ایجاد منطقه ییلاقی جدید، کمک پدافند غیر عامل از جمله دلایل توسعه این منطقه بوده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز بخش زیادی از پروژه‌ها به افتتاح می‌رسد، گفت: زیرساخت‌های برق، تلفن، فیبر نوری و تامین آب از جمله این پروژه‌ها هستند همچنین ایجاد راه ارتباطی و دسترسی مناسب به ارتفاعات جنوب و احداث یک کمربند توریستی- تفریحی از جنوب غرب تا جنوب شرق مشهد از دیگر چشم‌اندازهای این منطقه است.

,

 

,

مرتضوی با اشاره به پاکسازی منطقه کشف‌رود توسط شهرداری، عنوان کرد: دولت به منظور پاکسازی این منطقه بودجه‌ای 160 میلیارد تومانی را اختصاص داده بود که در حال حاضر هیچ مبلغی به ما پرداخت نشده و شهرداری با مساعدت سازمان آب و دستگاه قضایی بیش از 1000 هکتار از اراضی کشف‌رود را به فضای سبز تغییر کاربری داده است.

,

 

,

تحقق تنها 29 درصد بودجه عمرانی دولت به مشهد

,

 

,

در بخش دیگری از این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تنها 29 درصد بودجه در نظر گرفته شده دولت برای عمران مشهد تحقق یافته است.

,

 

,

محسن انتظاری‌هروی عنوان کرد: بیش از 300 میلیارد تومان بودجه عمرانی توسط دولت به مشهد اختصاص داده شده بود که تنها 29 درصد آن محقق شده است و این مبلغ به اجرای پروژه‌های عمرانی نمی‌رسد.

,

 

,

وی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی شهرداری به عنوان بازوی قوی، یار دولت و امیدبخش به مردم مطرح می‌شود، مردم ما در خط مبارزه با دشمن حضور دارند، اما شرایط اقتصادی زندگی را برای آنان سخت کرده است.

,

 

,

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این شعار باید در عمل نیز محقق شود شهرداری جز بزرگترین سازمان‌هایی است که در جهت اشتغال جوانان نقش دارد، اما زمانی که با سیاست‌گذاری‌های مختلف، صدور پروانه کاهش پیدا می‌کند به همین میزان اشتغال نیز کمتر می‌شود.

,

 

,

انتظاری‌هروی یادآور شد: در بسیاری از موضوعات شهرداری هیچ وظیفه ای ندارد، اما به عنوان مثال در جریان مبارزه با معتادان این سازمان مبلغی حدود چهار میلیارد تومان در سال گذشته هزینه کرده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه تا زمانی که خدا و امام زمان(عج) پشتیبان شورا و شهرداری هستند صدمه‌ای به آنان وارد نمی‌شود، خطاب به مرتضوی، گفت: مگر در شرایط کربلای 4 و 5 با کمترین امکانات شاهد پیروزی نبودیم تنها وظیفه ما این است که کار خود را به درستی انجام دهیم تا راه هموار شود.

,

 

,

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید برعزم شورای چهارم برای بهتر شدن شرایط، عنوان کرد: در سال گذشته از بودجه 7000 میلیاردی کشور نزدیک به 70 درصد آن تحقق پیدا کرده، امسال نیز همین برنامه را داریم و امیدواریم با عنایات خداوند در پایان دوره این شورا کارنامه روشنی داشته باشیم.

,

 

,

انتظاری‌هروی با اشاره به تصمیمات شورا برای خروج از رکود، عنوان کرد: روزی نیست که عده‌ای به دفتر کارم بیایند و از نبود کار و رکود و ورشکستگی کارخانه‌های بزرگ شکایت نکنند.

,

 

,

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اگر بر روی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل تاکید دارند، به دلیل آن است که نگرانی‌هایی نسبت به وضعیت کشور دارند و باید برای رفع آن تلاش کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه