اخبار داغ

به دنبال ادامه بارش برف و باران در شمال غرب کشور؛

تراز سطح آب دریاچه‌ارومیه به بالاترین سطح خود در ۳ سال گذشته رسید

تراز سطح آب دریاچه‌ارومیه به بالاترین سطح خود در ۳ سال گذشته رسید
به دنبال ادامه بارش برف و باران در شمال غرب کشور، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در روز دوم خردادماه سال جاری به ۱۲۷۱,۱۵ متر از سطح دریا رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار  به دنبال ادامه بارش برف و باران در شمال غرب کشور و انتقال آب بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در روز دوم خردادماه سال جاری به ۱۲۷۱٫۱۵ متر از سطح دریا رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

 

,

این تراز ۱۱۱ سانتی متر نسبت به پایین‌ترین سطح تراز دریاچه در روز دوم آبان ماه سال ۱۳۹۴ و دو سانتی‌متر نسبت به روز بیست و چهارم اردیبهشت افزایش نشان می‌دهد.

,

 

,

همچنین تراز سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به روز مشابه در دو سال قبل (دوم خردادماه ۹۳ و ۹۴) به ترتیب ۴۷ و ۵۶ سانتی متر افزایش نشان می‌دهد.

,

Image title

, Image title,

 

,

 

,

این در حالی است که میزان بارش‌ها در حوزه دریاچه ارومیه در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته ۱۴ سانتی‌متر کاهش یافته است اما تراز سطح آب دریاچه همواره طی ماه‌های اخیر در مقایسه با روزهای مشابه در سال گذشته بالاتر بوده است.

,

تراز روز دوم خرداد ۱۳۹۵ بالاترین تراز سطح آب دریاچه ارومیه طی سه سال اخیر (از فروردین ۹۲ تا فروردین ۹۵) بوده است.

,

از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون تنها یک روز در تاریخ ۱۳۹۲/۱/۴ تراز سطح آب دریاچه ارومیه به ۱۲۷۱/۱۵ متر از سطح دریا رسیده است و در بقیه زمان‌ها تا دوم خرداد ۱۳۹۵ تراز سطح آب دریاچه همواره پایین‌تر از این عدد بوده است.

,

البته همانطور که در نمودار فوق نیز مشخص است تراز سطح آب دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر همواره از اواخر خردادماه به دلیل افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی‌ها رو به کاهش نهاده و مجددا از اواخر آبان ماه سیر صعودی نشان می‌دهد.

,

به نظر می‌رسد در سال جاری به دلیل افزایش گرما نیز از روزهای آینده تراز سطح آب دریاچه به تدریج تبخیر و کاهش یابد.

,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه