اخبار داغ

بیانیه پایانی اجلاسیه رسمی دوره پنجم خبرگان

بیانیه پایانی اجلاسیه رسمی دوره پنجم خبرگان
بیانیه نخستین اجلاسیه رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


اکنون که مجلس خبرگان رهبری پنجمین دوره فعالیت خویش را مصادف با ایام ولادت حضرت بقیّة اللّه الأعظم (عج) آغاز می­‌کند، ضمن شکرگزاری به پیشگاه خداوند متعال و تشکّر از ملّت هوشیار و متعهّد کشورمان که بار دیگر در صحنه انتخابات هفتم اسفند، خوش درخشیدند و با قدرشناسی از مقام معظم رهبری و حضرات آیات عظام و مراجع معظم تقلید که با ارشادات و رهنمودهای خویش، پیشگامی حوزه و روحانیت بصیر را در حراست از نظام اسلامی، نشان دادند؛ نکاتی را متذکر می­‌شویم:

۱. مجلس خبرگان رهبری از دولت و تمامی منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی می­‌خواهد؛ با توکل بر خدای سبحان و سخت کوشی مضاعف، در راستای خدمت رسانی به مردم عمل نمایند و با ایجاد فضای اتحاد و همبستگی و تعاون میان قوای سه گانه نظام و تمسک به آیه شریفه «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ» در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برای به حرکت درآمدن چرخ­‌های اقتصادی، کاهش تورم و رفع رکود، مبارزه با مفاسد اداری، اقتصادی و قاچاق، در راستای حل مشکلات مردم و کشور و توجه ویژه به مناطق محروم و بهبود اوضاع اقتصادی و فرهنگی بکوشند و با جهادی کبیر از تبعیت دشمن در عرصه­‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری بپرهیزند.

۲. روز سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر، یادآور رشادت­‌ها و ریخته شدن خون قهرمانانی است که کشور و انقلاب مدیون آن­‌هاست. مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای گرانقدر مدافع حَرَم و تجلیل از جانبازان و ایثارگران؛ بر حفظ آرمان­های شهدا و دستاوردهای مادی و معنوی دوران دفاع مقدس تأکید می­‌کند.

۳. حج امسال ایرانیان، دستخوش رفتارهای خصمانه رژیم دست نشانده سعودی شد. این رژیم جنایتکار با بهانه‌­های واهی به جای فراهم آوردن مقدمات انجام یک فریضه الهی برای مسلمانان، مشغول نسل کشی در یمن و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه­های تکفیری و تروریستی است. مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم کرددن اقدامات تفرقه افکنانه دولت سعودی، از مسوولان مربوطه به ویژه وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت می­خواهیم از طرق لازم برای پذیرش کامل عواقب فاجعه منا توسط عربستان و مقابله با تبلیغات مزوّرانه رژیم آل سعود که با بهانه‌جویی­‌ها و قرار دادن شرایط تحقیرآمیز و برخلاف عزّت و کرامت امت اسلامی ایران، «صد عن سبیل الله» کرده را پی­گیری کنند.

۴. نسل‌کشی آشکار و اقدامات تروریستی در منطقه آسیای غربی اعم از سوریه، عراق، یمن، بحرین، لبنان و فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، آل سعود و گروه­‌های تکفیری و تروریستی نظیر القاعده، داعش و امثال آن­‌ها در سایه سکوت رسانه­ای مدّعیان حقوق بشر و مجامع بین­‌المللی، به‌خصوص سازمان ملل و حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی دولت­های غربی به ویژه آمریکای جنایتکار و برخی دست نشانده‌­های عرب آن در منطقه، هم­چنان ادامه دارد این در حالی است که جبهه مقاومت و نیروهای حزب الله لبنان که بیش‌ترین نقش را در مقابله با تروریست و حمایت از مردم سوریه و لبنان در مقابل جنایات آنان داشته­‌اند؛ به تروریست بودن متهم می­‌شوند؛ مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم کردن این رفتارها، بر حمایت خود از حرکت مقاومت اسلامی و دفاع از حقوق انسانی ملت­های مسلمان و ایجاد وحدت اسلامی در این کشورها، تأکید می‌ک­ند.

۵. توافق هسته­ای و برجام، با گذشت ماه­‌ها و عمل کردن جمهوری اسلامی به تعهداتش؛ هم­‌چنان با بدعهدی طرف­‌های غربی به ویژه آمریکا پیشرفت مطلوبی نداشته است. رفتارهای خصمانه مسوولان آمریکایی در قبال عمل ایران به تعهدات خود در برجام، می­‌تواند به روح توافق که مهم‌­ترین بخش آن رفع تمام تحریم­‌هاست؛ لطمه وارد کند، خواست نمایندگان ملت در مجلس خبرگان رهبری از مسؤولان این است که به شکلی عزتمندانه و با در نظر گرفتن شرایط 9 گانه رهبری، پاسخی کوبنده به موارد نقض برجام داده و هم­چنان با اقتدار پی­گیر اجرای تعهدات 1+5 باشند و اجازه ندهند طرف­‌های مذاکره کننده غربی، علی الخصوص آمریکا، با نیرنگ و فریب به اهداف شوم خود نائل آیند و از طرح برجام 2و3 که توانمندیهای ملت بزرگ ایران را در خطر طمع بیگانگان قرار می­‌دهد؛ باید پرهیز کرد.

۶. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه است. معظم له با اعتقاد به این­ که اگر نظام اسلامی بخواهد هم­چنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه‌ علمیه، «انقلابی» باشد و الا نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت. مجلس خبرگان رهبری نیز با اذعان به جایگاه تأثیرگذار حوزه در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن، از مسؤولان حوزه علمیه می­‌خواهد با برنامه­‌ریزی منظم و تشکیل گروه‌های فکری برای دستیابی به راه‌های صحیح پرورش طلاب انقلابی و ترویج تفکرات اسلام انقلابی، نقش مؤثر خود را ایفاء کنند.

۷. جدّیت مردم و مسوولان در احیاء و گسترش امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه همه جانبه با تمامی مظاهر فساد و تهاجم فرهنگی را خواهانیم و در آستانه تابستان و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی از مسؤولان به ویژه دست اندرکاران امور فرهنگی کشور به‌خصوص وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و رسانه ملّی می­‌خواهیم تا ضمن سامان دادن و مدیریت مناسب فضای مجازی، با برنامه‌­ریزی مناسب کمّی و کیفی به ویژه در ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان، ایام فراغت دانش آموزان و دانشجویان را با برنامه­‌های مناسب فرهنگی، اجتماعی و دینی جذاب، همراه با تعمیق هویت ایرانی اسلامی و ارزش­های انقلابی غنی کنند و زمینه­‌های سوء استفاده دشمنان و معاندان را سدّ کنند.

۸. با توجه به در پیش بودن ایام ارتحال حضرت امام(ره) و سالگرد قیام 15 خرداد 42 یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای راه حق را گرامی داشته، ضمن اذعان به پاسداشت مقام این عزیزان، بر پیروی از مکتب امام و خط رهبری و تبعیت از ولایت فقیه تأکید می­‌کنیم و از همگان به ویژه مسوولان دولتی می­‌خواهیم ضمن پرهیز از بیان مطالبی که دو صدایی را در جامعه القاء می­‌کند و موجب تشویش اذهان و سوء استفاده دشمن باشد؛ با حرکت در مسیر ولایت و آرمان‌های بلند امام امت و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، از این دستاورد عظیم و نعمت منحصر به فرد الهی محافظت کنند.

در پایان اولین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، ضمن بیعت با رهبر معظم انقلاب و تأکید بر اجرای منویات معظم له که در پیام به این مجلس آمده بود و تجدید پیمان با آرمان­‌های حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف)، با تأکید بر ضرورت انقلابی ماندن، انقلابی فکرکردن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان، از زحمات اعضای پیشین این مجلس به ویژه رییسان فقید آن قدردانی کرده و از خداوند متعال برای مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی، سلامتی و توفیق روزافزون مسئلت داریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه