اخبار داغ

گزارش از اعتراض دانش آموزان گرگان؛

تجمع دانش آموزان به حق یا ناحق/طراح سوالات امتحان نهایی: مفهومی بودن سوال به معنای سخت بودن آن نیست

تجمع دانش آموزان به حق یا ناحق/طراح سوالات امتحان نهایی: مفهومی بودن سوال به معنای سخت بودن آن نیست
طراح و مصحح سوالات امتحانات نهایی گفت: مفهومی بودن سوالات به معنای سخت بودن آن نیست، اگر سوالات درسی مانند عربی سخت بود چرا باید میانگین نمرات نهایی 2 نمره افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست، سابقه تجمعات صنفی در آموزش و پرورش بسیار زیاد است و با حضور علی اصغر فانی، وزارت موزش و پرورش تجمعات زیادی را به خود دیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاس بیست،,

از تجمعات معلمان رسمی گرفته تا پیش دبستانی و حق التدریسی ها تا بازنشستگان فرهنگی وطی دو روز گذشته نیز از سوی دانش آموزان سال سوم دبیرستان ابتدا در تهران و سپس درمراکز استان ها که با اطلاع رسانی گسترده در شبکه های اجتماعی انجام شده است و قرار است در روزهای بعد نیز در شهرستان ها انجام شود.

اما چرا در وزارتخانه ای که باید « آموزش» و «پرورش» در صدر فعالیت های خود قرار دهد هر روز به بهانه های مختلف درگیر این تجمعات باشد.

eteraz3

تجمع 150 دانش آموز در گرگان

امروز حدود150 دانش آموز دختر و پسر سال سوم دبیرستان در پی سخت بودن سوالات امتحان نهایی جلوی درب آموزش و پرورش گرگان تجمع کردند.

این دانش آموزان معتقدند که امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان ها فوق العاده سخت برگزار شده ودرس دین و زندگی از خارج از کتاب طرح شده و برای 4 امتحان دیگر سوالات اگر چه از کتاب بوده اما مفهومی و خارج از تعقل و تحلیل دانش آموزان بوده و لذا نتوانسته اند پاسخ مناسب به سوالات بدهند .

همچنین عنوان شده که مهلت درس خواندن برای امتحانات سخت مثل ریاضی فقط یک روز تعطیلی بوده که این وقت کمی برای امتحان نهایی این درس بوده است .

گفته می شود که اعتراض به سخت بودن سوالات امتحان نهایی دانش آموزان سال سوم کشوری می باشد و آنها معتقدند باید در امتحانات یا نمرات تجدید نظری صورت بگیرد .

این اعتراض  از 2 روز گذشته  از تهران آغاز شد و در سراسر کشور در جریان است.

علی یازرلو، رئیس گروه درس عربی و از معلمان برجسته استان گلستان کهامتحان این درس نیز درس سخت امتحانات از سوی دانش آموزان عنوان شد، به خبرنگار کلاس بیست، گفت: مفهومی بودن سوالات به معنای  سخت بودن آن نیست.امسال سوالات به صورت مفهومی طرح شده است و دانش آموزان باید به شیوه درست درس خوانده باشند تا بتوانند به آن پاسخ دهند.

IMG 3399

استفاده از جزوه و بانک سوالات به جای خواندن کتاب درسی

وی افزود:دانش آموزان عادت کردند که جزوه اساتید مختلف را به جای کتاب درسی مطالعه کنند و با تهیه بانک سوالات پر تکرارنمرات عالی کسب کنند لذا با طرح سوالات خارج از این محدوده با مشکل مواجه می شوند.

معلم نمونه استان گلستان در سال 93 ادامه داد: حفظ طوطی وار کتب درسی اشتباه محض نوجوانان است.

یازرلو معتقد است، دانش آموزان درسخوان هیچگاه وقت خود را در تجمعات بیهوده تلف نکرده و از این زمان برای خواندن درس های بعدی استفاده می کند؛ ضمن اینکه بسیاری ازدانش آموزانی که در تجمع امروز شرکت کردند ذی نفع نبودند و از رشته و پایه های غیراز نظری حضور داشتند.

طراح و مصحح سوالات امتحانات نهایی گفت: اگر سوالات درسی مانند عربی سخت بود چرا باید میانگین نمرات نهایی امسال 2 نمره افزایش داشته است.

یازرلو افزود: تجمع راه حل درستی برای طرح این مسائل نیست، بلکه خود به خود با پایین بودن نمرات بررسی ها از سوی آموزش و پرورش استان و وزارت انجام می شود و تصمیمات مقتضی اتخاذ می شود.

1098121

پیگیر مشکلات دانش‌آموزان در وزارتخانه هستیم

در ادامه رئیس آموزش وپرورش گرگان هم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این باره اظهارکرد: با پیگیری نتیجه امتحانات مشخص شد سطح نمرات امسال در درس‌های عربی و شیمی نسبت به میانگین پارسال بیشتر است.

وی گفت: علت اعتراض دانش‌آموزان مفهومی شدن بیشتر سوالات است و آن هم به علت تاثیر 25 درصدی نمرات در نتیجه آزمون سراسری دانشگاه‌ ها است.

رئیس آموزش وپرورش گرگان تصریح کرد: این موضوع با ستاد در وزارت‌خانه درمیان گذاشته شده و به صورت کتبی هم پیگیری این اعتراضات هستیم.

حال به نظر می رسد؛ میزان نارضایتی در پرجمعیت ترین وزارت خانه  کشورروبه افزایش است که باید چاره ای بر این گونه اعتراضات و تجمعات اندیشیده شود.

به گزارش کلاس بیست، شبکه های اجتماعی نقش پررنگی درتجمعات ایفا کردند که این زنگ خطری برای آموزش و پرورش خواهد بود.

اخبار مرتبط:

تجمع دانش آموزان مقابل اداره آموزش و پرورش گرگان/خلیل آبادی: اعتراضات صورت جلسه و به آموزش وپرورش استان ارسال شد

اعتراض دانش آموزان به برخی امتحانات نهایی

,

از تجمعات معلمان رسمی گرفته تا پیش دبستانی و حق التدریسی ها تا بازنشستگان فرهنگی وطی دو روز گذشته نیز از سوی دانش آموزان سال سوم دبیرستان ابتدا در تهران و سپس درمراکز استان ها که با اطلاع رسانی گسترده در شبکه های اجتماعی انجام شده است و قرار است در روزهای بعد نیز در شهرستان ها انجام شود.

اما چرا در وزارتخانه ای که باید « آموزش» و «پرورش» در صدر فعالیت های خود قرار دهد هر روز به بهانه های مختلف درگیر این تجمعات باشد.

eteraz3

تجمع 150 دانش آموز در گرگان

امروز حدود150 دانش آموز دختر و پسر سال سوم دبیرستان در پی سخت بودن سوالات امتحان نهایی جلوی درب آموزش و پرورش گرگان تجمع کردند.

این دانش آموزان معتقدند که امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان ها فوق العاده سخت برگزار شده ودرس دین و زندگی از خارج از کتاب طرح شده و برای 4 امتحان دیگر سوالات اگر چه از کتاب بوده اما مفهومی و خارج از تعقل و تحلیل دانش آموزان بوده و لذا نتوانسته اند پاسخ مناسب به سوالات بدهند .

همچنین عنوان شده که مهلت درس خواندن برای امتحانات سخت مثل ریاضی فقط یک روز تعطیلی بوده که این وقت کمی برای امتحان نهایی این درس بوده است .

گفته می شود که اعتراض به سخت بودن سوالات امتحان نهایی دانش آموزان سال سوم کشوری می باشد و آنها معتقدند باید در امتحانات یا نمرات تجدید نظری صورت بگیرد .

این اعتراض  از 2 روز گذشته  از تهران آغاز شد و در سراسر کشور در جریان است.

علی یازرلو، رئیس گروه درس عربی و از معلمان برجسته استان گلستان کهامتحان این درس نیز درس سخت امتحانات از سوی دانش آموزان عنوان شد، به خبرنگار کلاس بیست، گفت: مفهومی بودن سوالات به معنای  سخت بودن آن نیست.امسال سوالات به صورت مفهومی طرح شده است و دانش آموزان باید به شیوه درست درس خوانده باشند تا بتوانند به آن پاسخ دهند.

IMG 3399

استفاده از جزوه و بانک سوالات به جای خواندن کتاب درسی

وی افزود:دانش آموزان عادت کردند که جزوه اساتید مختلف را به جای کتاب درسی مطالعه کنند و با تهیه بانک سوالات پر تکرارنمرات عالی کسب کنند لذا با طرح سوالات خارج از این محدوده با مشکل مواجه می شوند.

معلم نمونه استان گلستان در سال 93 ادامه داد: حفظ طوطی وار کتب درسی اشتباه محض نوجوانان است.

یازرلو معتقد است، دانش آموزان درسخوان هیچگاه وقت خود را در تجمعات بیهوده تلف نکرده و از این زمان برای خواندن درس های بعدی استفاده می کند؛ ضمن اینکه بسیاری ازدانش آموزانی که در تجمع امروز شرکت کردند ذی نفع نبودند و از رشته و پایه های غیراز نظری حضور داشتند.

طراح و مصحح سوالات امتحانات نهایی گفت: اگر سوالات درسی مانند عربی سخت بود چرا باید میانگین نمرات نهایی امسال 2 نمره افزایش داشته است.

یازرلو افزود: تجمع راه حل درستی برای طرح این مسائل نیست، بلکه خود به خود با پایین بودن نمرات بررسی ها از سوی آموزش و پرورش استان و وزارت انجام می شود و تصمیمات مقتضی اتخاذ می شود.

1098121

پیگیر مشکلات دانش‌آموزان در وزارتخانه هستیم

در ادامه رئیس آموزش وپرورش گرگان هم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این باره اظهارکرد: با پیگیری نتیجه امتحانات مشخص شد سطح نمرات امسال در درس‌های عربی و شیمی نسبت به میانگین پارسال بیشتر است.

وی گفت: علت اعتراض دانش‌آموزان مفهومی شدن بیشتر سوالات است و آن هم به علت تاثیر 25 درصدی نمرات در نتیجه آزمون سراسری دانشگاه‌ ها است.

رئیس آموزش وپرورش گرگان تصریح کرد: این موضوع با ستاد در وزارت‌خانه درمیان گذاشته شده و به صورت کتبی هم پیگیری این اعتراضات هستیم.

حال به نظر می رسد؛ میزان نارضایتی در پرجمعیت ترین وزارت خانه  کشورروبه افزایش است که باید چاره ای بر این گونه اعتراضات و تجمعات اندیشیده شود.

به گزارش کلاس بیست، شبکه های اجتماعی نقش پررنگی درتجمعات ایفا کردند که این زنگ خطری برای آموزش و پرورش خواهد بود.

اخبار مرتبط:

تجمع دانش آموزان مقابل اداره آموزش و پرورش گرگان/خلیل آبادی: اعتراضات صورت جلسه و به آموزش وپرورش استان ارسال شد

اعتراض دانش آموزان به برخی امتحانات نهایی

,

از تجمعات معلمان رسمی گرفته تا پیش دبستانی و حق التدریسی ها تا بازنشستگان فرهنگی وطی دو روز گذشته نیز از سوی دانش آموزان سال سوم دبیرستان ابتدا در تهران و سپس درمراکز استان ها که با اطلاع رسانی گسترده در شبکه های اجتماعی انجام شده است و قرار است در روزهای بعد نیز در شهرستان ها انجام شود.

, تجمعات معلمان رسمی, پیش دبستانی و حق التدریسی ها, بازنشستگان فرهنگی, طی دو روز گذشته نیز از سوی دانش آموزان سال سوم دبیرستان ابتدا در تهران ,

اما چرا در وزارتخانه ای که باید « آموزش» و «پرورش» در صدر فعالیت های خود قرار دهد هر روز به بهانه های مختلف درگیر این تجمعات باشد.

,

eteraz3

, eteraz3, eteraz3,

تجمع 150 دانش آموز در گرگان

, تجمع 150 دانش آموز در گرگان, تجمع 150 دانش آموز در گرگان,

امروز حدود150 دانش آموز دختر و پسر سال سوم دبیرستان در پی سخت بودن سوالات امتحان نهایی جلوی درب آموزش و پرورش گرگان تجمع کردند.

, امروز حدود150 دانش آموز دختر و پسر سال سوم دبیرستان در پی سخت بودن سوالات امتحان نهایی جلوی درب آموزش و پرورش گرگان تجمع کردند.,

این دانش آموزان معتقدند که امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان ها فوق العاده سخت برگزار شده ودرس دین و زندگی از خارج از کتاب طرح شده و برای 4 امتحان دیگر سوالات اگر چه از کتاب بوده اما مفهومی و خارج از تعقل و تحلیل دانش آموزان بوده و لذا نتوانسته اند پاسخ مناسب به سوالات بدهند .

,

همچنین عنوان شده که مهلت درس خواندن برای امتحانات سخت مثل ریاضی فقط یک روز تعطیلی بوده که این وقت کمی برای امتحان نهایی این درس بوده است .

,

گفته می شود که اعتراض به سخت بودن سوالات امتحان نهایی دانش آموزان سال سوم کشوری می باشد و آنها معتقدند باید در امتحانات یا نمرات تجدید نظری صورت بگیرد .

,

این اعتراض  از 2 روز گذشته  از تهران آغاز شد و در سراسر کشور در جریان است.

,

علی یازرلو، رئیس گروه درس عربی و از معلمان برجسته استان گلستان کهامتحان این درس نیز درس سخت امتحانات از سوی دانش آموزان عنوان شد، به خبرنگار کلاس بیست، گفت: مفهومی بودن سوالات به معنای  سخت بودن آن نیست.امسال سوالات به صورت مفهومی طرح شده است و دانش آموزان باید به شیوه درست درس خوانده باشند تا بتوانند به آن پاسخ دهند.

, کلاس بیست,

IMG 3399

, IMG 3399,

استفاده از جزوه و بانک سوالات به جای خواندن کتاب درسی

, استفاده از جزوه و بانک سوالات به جای خواندن کتاب درسی, استفاده از جزوه و بانک سوالات به جای خواندن کتاب درسی,

وی افزود:دانش آموزان عادت کردند که جزوه اساتید مختلف را به جای کتاب درسی مطالعه کنند و با تهیه بانک سوالات پر تکرارنمرات عالی کسب کنند لذا با طرح سوالات خارج از این محدوده با مشکل مواجه می شوند.

,

معلم نمونه استان گلستان در سال 93 ادامه داد: حفظ طوطی وار کتب درسی اشتباه محض نوجوانان است.

,

یازرلو معتقد است، دانش آموزان درسخوان هیچگاه وقت خود را در تجمعات بیهوده تلف نکرده و از این زمان برای خواندن درس های بعدی استفاده می کند؛ ضمن اینکه بسیاری ازدانش آموزانی که در تجمع امروز شرکت کردند ذی نفع نبودند و از رشته و پایه های غیراز نظری حضور داشتند.

,

طراح و مصحح سوالات امتحانات نهایی گفت: اگر سوالات درسی مانند عربی سخت بود چرا باید میانگین نمرات نهایی امسال 2 نمره افزایش داشته است.

,

یازرلو افزود: تجمع راه حل درستی برای طرح این مسائل نیست، بلکه خود به خود با پایین بودن نمرات بررسی ها از سوی آموزش و پرورش استان و وزارت انجام می شود و تصمیمات مقتضی اتخاذ می شود.

,

1098121

, 1098121,

پیگیر مشکلات دانش‌آموزان در وزارتخانه هستیم

, پیگیر مشکلات دانش‌آموزان در وزارتخانه هستیم, پیگیر مشکلات دانش‌آموزان در وزارتخانه هستیم,

در ادامه رئیس آموزش وپرورش گرگان هم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این باره اظهارکرد: با پیگیری نتیجه امتحانات مشخص شد سطح نمرات امسال در درس‌های عربی و شیمی نسبت به میانگین پارسال بیشتر است.

,

وی گفت: علت اعتراض دانش‌آموزان مفهومی شدن بیشتر سوالات است و آن هم به علت تاثیر 25 درصدی نمرات در نتیجه آزمون سراسری دانشگاه‌ ها است.

,

رئیس آموزش وپرورش گرگان تصریح کرد: این موضوع با ستاد در وزارت‌خانه درمیان گذاشته شده و به صورت کتبی هم پیگیری این اعتراضات هستیم.

,

حال به نظر می رسد؛ میزان نارضایتی در پرجمعیت ترین وزارت خانه  کشورروبه افزایش است که باید چاره ای بر این گونه اعتراضات و تجمعات اندیشیده شود.

,

به گزارش کلاس بیست، شبکه های اجتماعی نقش پررنگی درتجمعات ایفا کردند که این زنگ خطری برای آموزش و پرورش خواهد بود.

,

اخبار مرتبط:

,

تجمع دانش آموزان مقابل اداره آموزش و پرورش گرگان/خلیل آبادی: اعتراضات صورت جلسه و به آموزش وپرورش استان ارسال شد

, تجمع دانش آموزان مقابل اداره آموزش و پرورش گرگان/خلیل آبادی: اعتراضات صورت جلسه و به آموزش وپرورش استان ارسال شد,

اعتراض دانش آموزان به برخی امتحانات نهایی

, اعتراض دانش آموزان به برخی امتحانات نهایی,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه