اخبار داغ

آخرین تحولات از عملیات های آزاد سازی در سوریه و عراق/

آزادسازی ۱۹ منطقه در «فلوجه»/ نیروهای کُرد به 52 کیلومتری شهر رقه در سوریه رسیدند

آزادسازی ۱۹ منطقه در «فلوجه»/ نیروهای کُرد به 52 کیلومتری شهر رقه در سوریه رسیدند
طی روزهای گذشته عملیات های گسترده مبارزه با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه آغاز شده است؛ این عملیات ها با همکاری روسیه در عراق و همچنین کردهای سوریه آغاز شده که تا کنون مناطق زیادی از دست داعش خارج شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته عملیات های گسترده مبارزه با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه آغاز شده است؛ این عملیات ها با همکاری روسیه در عراق و همچنین کردهای سوریه آغاز شده که تا کنون مناطق زیادی از دست داعش خارج شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آزادسازی ۱۹ منطقه در «فلوجه»/ معاون «والی داعش» در فلوجه به هلاکت رسید

, آزادسازی ۱۹ منطقه در «فلوجه»/ معاون «والی داعش» در فلوجه به هلاکت رسید, آزادسازی ۱۹ منطقه در «فلوجه»/ معاون «والی داعش» در فلوجه به هلاکت رسید,

ستاد تبلیغات جنگ وابسته به وزارت دفاع عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد «جنگنده‌های بیل (سوخوی روسیه) و می 28 ارتش عراق با استناد به اطلاعات دریافتی درباره نشست سرکرده‌های داعش در رستوران الحاج حسین در مرکز فلوجه، حملات هوایی صورت دادند که به کشته شدن ده‌ها عنصر گروه تروریستی داعش از جمله شخص موسوم به معاون والی فلوجه منجر شد.»

,

از سوی دیگر، وزارتخانه‌های دفاع و کشور عراق اعلام کردند، طی 3 روز از عملیات آزادسازی فلوجه، نیروهای عراقی 19 منطقه در اطراف فلوجه، بزرگ‌ترین شهر الانبار (غرب عراق) از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

,

این وزارتخانه‌ها در بیانیه‌هایی اعلام کردند «نیروهای مشترک (ارتش، نیروهای مبارزه با تروریسم، پلیس فدرالم، نیروهای بسیج مردمی و جنگجویان عشیره‌ای) موفق شده‌اند مناطق الصبیحات، الشهابی، کارخانه مصالح ساختمانی، انبارهای الکرمه، کارخانه سیمان، روستاهای البوعوده، جمیله، کارخانه روغن و شامپو، البوحدید، الناصر، که در جنوب شهر الکرمه و در شرق فلوجه هستند را آزاد کنند.»

,

این بیانیه افزود «نیروهای عراقی همچنین مناطق نایف العلی، اللهیب، الصحوه، البوعاید، شورای بیداری در الکرمه، الحراریات در شرق فلوجه و منطقه السحجر و گذرگاه البوشجل در شمال این شهر را بازپس گیرند.»

,

عملیات نظامی طی 3 روز نخست عملیات آزادسازی فلوجه بر مناطق اطراف این شهر متمرکز بود تا بدین ترتیب تروریست‌های داعش در داخل شهر تحت محاصره قرار گیرند.

,

همزمان با درگیری‌ها در اطراف فلوجه، حملات سنگین توپخانه‌ای به اهداف داعش در داخل شهر نیز در جریان بود.

,

روز چهارشنبه، درگیری‌ها در شهرستان الکرمه واقع در 10 کیلومتری شرق فلوجه تشدید شد. نیروهای عراقی اعلام کردند به دروازه‌های الکرمه رسیده و توانسته‌اند یکی از ورودی‌های آن را تحت کنترل درآورند.

,

«احمد الدلیمی» فرمانده شهرستان الکرمه به خبرگزاری «آناتولی» گفت: تروریست‌های داعش 400 خانوار را در شهرهای فلوجه و الکرمه در شرق شهر الرمادی (مرکز الانبار) محاصره کرده‌اند.»

,

عملیات آزادسازی فلوجه از دوشنبه گذشته با مشارکت 22 هزار تن از نیروهای مشترک آغاز شده است. این سهر یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در عراق محسوب می‌شود.

,

 

,

ادامه عملیات آزادسازی رقه؛ نیروهای کُرد به 52 کیلومتری شهر رقه رسیدند

, ادامه عملیات آزادسازی رقه؛ نیروهای کُرد به 52 کیلومتری شهر رقه رسیدند, ادامه عملیات آزادسازی رقه؛ نیروهای کُرد به 52 کیلومتری شهر رقه رسیدند, ادامه عملیات آزادسازی رقه؛ نیروهای کُرد به 52 کیلومتری شهر رقه رسیدند,

ادامه عملیات ها در سوریه نیز موفقیت های چشمگیری را نصیب نیروهای حزب دموکرات سوریه کرده است.

, نیروهای حزب دموکرات سوریه کرده است.,

نیروهای حزب دموکرات سوریه توانستند با پشتیبانی جنگنده‌های آمریکائی روستای‌ «نمرودیه» واقع در جنوب عین عیسی را پاکسازی کنند.

,

در این عملیات 25 تن از تروریست‌های داعش کشته و زخمی شدند. تروریست‌های داعش قبل از فرار از روستا اقدام به آتش زدن خانه‌ها کرده‌اند. از مناطق جنوب شرقی شهرک عین عیسی نیز خبر می‌رسد که نیروها توانسته‌اند نیمی از روستای الواسطه را تحت تصرف خود دربیاورند.

,

مواضع نیروها در «مزرعتین» در حد فاصل بین الفاطسه و الواسطه نیز تثبیت شده است.همزمان تروریست‌های داعش موجود در شهر الرقه تعداد زیادی خودروی انتحاری برای جلوگیری از پیشروی نیروها به سمت مناطق جنوبی عین عیسی اعزام کرده است.

,


ابعاد اصلی تصویر را در    مشاهده کنید

,


ابعاد اصلی تصویر را در    مشاهده کنید

, ,
, , ,

 

,


از سوی دیگر، نیروهای حزب دموکرات سوریه موفق شدند با پشتیبانی جنگنده‌های آمریکایی در ادامه عملیات پیشروی خود به سمت شهر الرقة ساعتی قبل بعد از تثبیت شدن مواضع خود در روستای «الفاطسه» واقع در جنوب شرق شهرک «عین عیسی» حملات خود را علیه مواضع تروریست‌های داعش در مزارع جنوبی روستا آغاز کنند و بعد از درگیری یک ساعته با تروریست‌ها موفق شدند مزارع را بطور کامل پاکسازی کنند.

,
,

در این عملیات 24 تن از تروریست‌های داعش کشته یا زخمی شدند.از نیروهای حزب دموکرات نیز 10 تن کشته و زخمی شدند.

,

به گزارش فارس در حال حاضر نیروها عملیات پاکسازی روستای «الواسطة» را آغاز کرده‌اند و جنگنده‌های ائتلاف بشدت مواضع تروریست‌ها را در جنوب الواسطة مورد هدف قرار می‌دهد. با پیشروی‌های امروز، نیروهای کرد تقریبا به 52 کیلومتری شهر الرقة رسیدند.
روز گذشته نیز نیروهای کرد توانستند تعدادی روستا و شهرک از جمله «قرطاج»، «الفاطسة» و را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه