اخبار داغ

برگزاری اولین کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان

برگزاری اولین کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان
اولین کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان به همت سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در شهرستان سرباز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نل از پاپایا، اولین کنگره سراسری شعر سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان با حضور مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مسئولیت استانی، ائمه جمعه و شعرای اهل سنت سراسر کشور در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راسک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

حجت الاسلام علی بامری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه قرآن و عترت از یکدیگر جدا شدنی نیست گفت: ترویج فضایل اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی زمینه ساز جلوگیری از انحرافات دینی و باورهای غلط برخی گروه های تکفیری است.

,

 وی افزود: قرآن کریم به عنوان معتبرترین کتاب مسلمانان برای عترت و اهل بیت جایگاه والائی قائل شده است.

,

اهل بیت(ع) کشتی نجات بشریت
در ادامه حجت الاسلام  عیسی بزمانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تبریک نیمه شعبان، بیان کرد: برگزاری این کنگره در شهرستان مرزی سرباز، آن هم با محوریت سرمایه های دینی و مذهبی قابل تقدیر است چون باعث وحدت مذاهب می شود.

,
,

وی ادامه داد: قرآن و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام به عنوان دو سرمایه گران بهائی هستند که در دست ما به امانت بوده و همواره میتوان با مراجعه به آنها از تفرقه جلوگیری کنیم و بر اساس آیات قرآن و احادیث وظیفه داریم تا حق این دو سرمایه بزرگ را پاس بداریم.

,

بزمانی با قرائت آیات و روایات مربوط به اهمیت قرآن و عترت، اظهار داشت: این دو امانت و سرمایه به عنوان کشتی نجات بشریت و ریسمان یاری خداوند باعث نجات بشریت از مشکلات و فجایع دنیوی هستند.

,

وی با اشاره به اهمیت زبان شعر در بیان فضایل اهل بیت(ع) در ادای حق آنان، گفت: در زمان پیامبر مکرم اسلام شعرایی بودند که فضایل حضرت محمد(ص) را بیان می کردند و پیامبر(ص) در توصیف حسام ابن ثابت فرمودند" که ای حسام تا زمانی که تو برای ما اهل بیت(ع) شعر می گویی و فضائل ما را نقل می کنی به روح خدا اتصال  داری"، که این خود نشان دهنده اهمیت و ارزش شعرای اهل بیت(ع) در پیشگاه خداوند است.

,

محبت اهل بیت(ع) بر همه مسلمانان واجب است
حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با قرائت آیاتی در وصف شخصیت رسول مکرم اسلام، گفت: خداوند شخصیت رسول مکرم اسلام را در دو بیان معرفی میکند.

,
,

وی ادامه داد: اولین شخصیت حضرت محمد(ص) به فرموده خداوند خُلق نیک و عظیم است به گونه ای که همسر ایشان در پاسخ به سوال مسلمین می گوید" اخلاق پیامبر(ص) تجسم قرآن است" این به این معناست که اگر قرآن کریم می توانست تجسم انسانی پیدا کند تبدیل به وجود نورانی حضرت محمد(ص) میشد.

,

حاتمیان با اشاره به بارزترین صفت در شخصیت پیامبر مکرم اسلام، بیان کرد: عطوفت و مهربانی به عنوان برترین صفت حضرت محمد(ص) و مهمترین عامل برتری و جای گیری ایشان در قلوب انسانها است.

,

وی با تاکید بر تاثیر عظیم صفت مهربانی و گذشت پیامبر(ص) در گسترش دین و محبوبیت ایشان در نزد مردم، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام نماز می خواندن حج به جا می آوردند و جهاد نیز می کردند، اما میتوان گفت تنها عامل جذب انسانها به اسلام و وجود نازنین حضرت محمد مصطفی(ص) عطوفت و مهربانی ایشان بود و باعث شد تا الگوی تمامی ما مسلمین و حتی غیر مسلمین قرار گیرند.

,

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه در تمامی تفاسیر شیعی و اهل سنت در بیان آیه 23 سوره شورا یک موضوع مهم به چشم می خورد، تصریح کرد: امت اسلام امت واحده است و تمامی اندیشمندان اسلامی در تفسیر این آیه می گویند که محبت اهل بیت(ع) بر همه مسلمانان واجب است و هیچ گونه بحث شیعه و سنی وجود ندارد زیرا اهل بیت(ع) متعلق به شیعه و سنی نبوده و همانند قرآن و رسول الله اختصاص به تمامی نظام بشری و جامعه انسانی کل دنیا دارند.

,

وی ادامه داد: درست است که برخی به دلیل قرار نگرفتن زیر چتر اسلام از این برکت بزرگ و کشتی نجات بشریت محروم هستند اما امت واحده اسلام با چنگ انداختن به این ریسمان الهی و نشستن در این کشتی نجات از بسیاری از مشکلات و مصیبت های دنیوی و آخرت نجات پیدا می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه