اخبار داغ

دود سفید از اردوگاه اصلاح‌طلبان بلند شد؛

دوئل عارف و لاریجانی بر سر یک صندلی!

دوئل عارف و لاریجانی بر سر یک صندلی!
ظرفیت سیاسی عارف بسیار کمتر از لاریجانی است و همین امر باعث شده تا رسانه‌ها برای افزایش قدرت سیاسی‌اش دست به کار شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، پس از مشخص‌شدن تکلیف ریاست مجلس خبرگان، اکنون نوبت به مجلس شورای اسلامی رسیده تا رئیس خود را بشناسد. در واقع انتخاب رئیس هر کدام از این دو مجلس، چهره‌ی سیاسی آن را بر همگان نمایان خواهد ساخت تا فارغ از جوسازی‌های رسانه‌ای بتوان به ماهیت اصلی آن پی برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

شاید پیش‌بینی انتخاب رئیس مجلس دهم، راحت‌تر از گمانه‌زنی‌ها پیرامون انتخاب رئیس خبرگان باشد. در حال حاضر لاریجانی و عارف از ظرفیت رسانه‌ای و سیاسی بیشتری برای تکیه‌دادن بر صندلی ریاست بهارستان برخوردارند. البته آنچه تعیین‌کننده است وزن سیاسی کاندیداهاست، چرا که برگزیده‌شدن آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان رهبری ثابت کرد که اقدامات رسانه‌ای و تبلیغاتی نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های اعضای مجلس تأثیرگذار باشد.

,

ظرفیت سیاسی عارف بسیار کمتر از لاریجانی است و همین امر باعث شده تا رسانه‌ها برای افزایش قدرت سیاسی‌اش دست به کار شوند و با روش‌های مرسوم، عارف را هم‌وزن لاریجانی و بلکه بهتر از او نشان بدهند. حال آن‌که کمتر رسانه‌ای حاضر شده برای لاریجانی فداکاری کند، زیرا وزن سیاسی و لابی‌گری او آن‌قدری هست که به این فضاسازی‌ها نیازمند نباشد.

,

اکنون به فاصله‌ی دو روز مانده تا آغاز به کار دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف رسما اعلام کرده که برای ریاست نامزد خواهد شد. وی با اشاره به کنار کشیدن خود از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تصریح کرد: «گاهی رفتار درست در ماندن است و گاهی در کنار کشیدن که انسان باید در زمان مناسب تشخیص صحیح و درست در این زمینه بدهد. به همان دلیلی که در 92 آن اتفاق افتاد امروز هم می‌گوییم که در ادامه‌ی همان مسیر و همان راه محکم باید جلو بیاییم.»

,

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم مثل گذشته، گذشت خواهد کرد گفت: «اولا گذشت نیست بلکه وظیفه است. وظیفه‌ی دکتر عارف در این دوره حضور جدی به عنوان کاندیدای ریاست مجلس است.»

,

در واقع عارف پیامدهای ریسک بزرگ خود را می‌داند و باید همه‌ی تبعاتش را بپذیرد. چرا که او متعلق به جریانی است که در برگه‌ی مأموریت عارف در سال 92 دستور به کناره‌گیری او داد و اکنون دستور به رقابت.

,

شاید اصلاح‌طلبان برای آخرین‌بار بر روی عارف سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شاید به خاطر قدرت بیشتر لاریجانی است که عده‌ای از اصلاح‌طلبان حاضر به معامله با او بر سر عارف شده‌اند. با این حال، با اعلام کاندیداتوری عارف برای رقابت جهت ریاست مجلس دهم، دود سفید از اردوگاه اصلاح‌طلبان بلند شده است و آنها به زودی خود را در معرض رأی نمایندگان ملت خواهند گذاشت. نمایندگانی که اصلاح‌طلبان، بیشترِ آنها را از لیست امید می‌دانند.

,

البته آنها برای توجیه شکست احتمالی خود نیز حتما دلیل‌تراشی خواهند کرد. مثلا اصلاح‌طلبان یکی از دلایل شکست هاشمی رفسنجانی در خبرگان را به عدم تأیید صلاحیت افرادی چون سید حسن خمینی مربوط دانسته‌اند و بدون تردید بازار این‌گونه تحلیل‌ها در صورت شکست عارف داغ خواهد شد. تحلیل‌هایی که هرگز نمی‌توانند با واقعیات جامعه کنار بیایند.

,

همگی تا هشتم خرداد منتظر می‌مانیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه