اخبار داغ

آیت الله سبحانی در افتتاحیه کنگره ملی هلال(ع):

بقاع امامزادگان موجب طهارت قلوب می‌شود/ کنگره هلال(ع) معنویت را در منطقه نشر خواهد داد

بقاع امامزادگان موجب طهارت قلوب می‌شود/ کنگره هلال(ع) معنویت را در منطقه نشر خواهد داد
آیت الله جعفر سبحانی به تاثیر حضور امامزادگان و آرامگاه‌های ایشان در شهرها و روستاهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: حضور امامزادگان در حالات مردم اثر می‌گذارد و موجب پاکی و طهارت قلوب آنان می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، کنگره ملی حضرت محمدهلال(ع) صبح امروز در قم آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

آیت الله سبحانی در این کنگره ضمن بیان این نکته که جوانان در اروپا و آمریکا در سال‌های اخیر علاقه‌ی ویژه‌ای به اسلام پیدا کرده‌اند خاطرنشان کرد: روی آوردن جوانان غرب به مسیحیت در غرب بدون تحقیق و معمولا به خاطر جبر مکانی است.

,

وی با ارائه‌ی تحلیلی جغرافیایی در مورد دین مسیحیت تشریح کرد: غرب همه چیز خود را غربی کرده، ولی معنویت او از شرق و با طلوع مسیحیت ایجاد شده است، از این رو نوعی دوگانگی ایدئولوژیک در این سامان وجود دارد.

,

آیت الله سبحانی آثار به جا مانده از حضرت مسیح(ع) را مستنداتی تاریخی در برخی کتاب‌های خاص توصیف کرد و گفت: از آن جا که جوانان غرب چیز ملموسی از حیات حضرت عیسی(ع) نمی بینند، شکی در وقوع مسیحیت و حیات این پیامبر عظیم‌الشان در بین آنان ایجاد می‌شود.

,

این مجتهد برجسته‌ی شیعی بقاع امامزادگان را نشانه‌ای از اصالت‌های دین مقدس اسلام دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم تبدیل این بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور، نتیجه گرفت: آثاری که از پیامبر و خاندان بزرگوار ایشان(ع) به جا مانده است، باید باقی بماند تا آیندگان به چشم خود ببینند پیامبری آسمانی با آن توصیفات وجود داشته‌اند.

,

استاد حوزه‌ی علمیه‌ی قم به تأثیر حضور امامزادگان و آرامگاه‌های ایشان در شهرها و روستاهای مختلف کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حضور امامزادگان در حالات مردم اثر می‌گذارد و موجب پاکی و طهارت قلوب آنان می‌شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توضیحاتی در مورد زندگی و شخصیت حضرت محمدهلال(ع) پرداخت و گفت: برگزاری چنین کنگره‌هایی نشانه‌ی مودت به اهل بیت(ع) است و إن شاءالله در جهت حفظ آثار و نشر معنویت در منطقه موثر خواهد بود.

,

رونمایی از چند جلد کتاب در موضوع حضرت محمدهلال(ع)، رونمایی از تمبر یادبود کنگره و برگزاری پنل علمی، از جمله برنامه‌های افتتاحیه‌ی این کنگره بود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه