اخبار داغ

اذربایجان شرقی با وجود اول بودن ولی پنجم است؛

رتبه نخست آذربایجان شرقی در مقدار ذخایر معدنی کشور

رتبه نخست آذربایجان شرقی در مقدار ذخایر معدنی کشور
رییس نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی از نظر مقدار ذخایر معدنی رتبه نخست کشور را داراست اما از نظر ارزش تولیدات، رتبه پنجم و این وضعیت نشان دهنده عدم حمایت و توجه کافی به بخش معدن درمقایسه با صنعت از سوی مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار، جعفری تبریزی در جمع خبرنگاران افزود: کشور ما از لحاظ ذخایر معدنی در بین ۱۵ کشور جهان قرار دارد و مقدار ذخایر معدنی کشور در حدود ۲۷ میلیارد تن است که از این میزان مقدار ذخایر معدنی آذربایجان شرقی ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن و میزان تخمینی این ذخایر در حدود ۸ میلیارد و ۱۰۰ تن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

 

,

وی اعلام کرد: از نظر استخراج و ارزش تولیدات معدنی استان های کرمان،خراسان، یزد در رتبه های اول و دوم و سوم قرار دارند و ارزش تولیدات کرمان بالای ۵۰۰۰ میلیارد تومان و یزد ۳۵۰۰ میلیارد تومان است در حالیکه ارزش تولیدات آذربایجان شرقی ۱ دهم کرمان و در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است.
 

,
,

رییس نظام مهندسی معدن آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توجه به بخش معدن به عنوان یک فرصت طلایی بسیار مهم است چرا که که بدون توسعه بخش معدن امکان تحقق اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه عملی نیست.
 

,
,

جعفری تبریزی با اشاره به اینکه در بخش معدن اگر زنجیره کامل تولید قطع نشود برای ۱۷ نفر اشتغال زایی ایجاد می شود افزود: این اشتغال زایی در استان با چالش مواجه است چرا که مثلا زنجیره تولید در مجموعه مس سونگون در مرحله کنسانتره قطع می شود.
 

,
,

وی گفت: در کشور ۷۰ نوع مواد معدنی و در استان آذربایجان شرقی ۵۵ نوع مواد معدنی وجود دارد و اگر مسئله خام فروشی حل شود و اقداماتی در جهت تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در بخش معدن صورت گیرد بسیاری از مشکلات بخش معدن در استان حل شدنی است.
 

,
,

جعفری تبریزی افزود: در نظام مهندسی کشور ۳۶ هزار نفر عضو هستند ودر نظام مهندسی استان ۲۷۰۰ نفر عضو داریم که بالای ۹۰ نفر آنها مقطع دکتری، ۸۵ عضو هیئت علمی دانشگاه ها ، ۴۴ عضو کارشناسی ارشد و بقیه در سطح کارشناسی هستند.
 

,
,
وی به استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل و الویت دادن به طرح های نیمه تمام استان تاکید کرد و افزود: بایستی ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه،مراکز علمی و صنعت و معدن ایجاد شود تا بخش معدن توسعه یابد.
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه