اخبار داغ

پیشنهاد صلح آمریکا برای رهبر جدید طالبان

پیشنهاد صلح آمریکا برای رهبر جدید طالبان
«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا به «ملا هیبت الله آخوند زاده» رهبر جدید طالبان پیشنهاد صلح داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهر: «مارک تونر» سخنگوى وزارت امور خارجه آمریکا، به خبرنگاران در واشنگتن گفته است که واشنگتن به رهبر جدید طالبان پیشنهاد مذاکرات صلح کرده است.

به گزارش آژانس خبری «پژواک»، وی در ادامه افزود: طالبان، هنوز هم فرصت انجام مذاکرات صلح  دارد و آمریکا می خواهد که آنها ازاین فرصت استفاده کنند.

پیشنهاد صلح به رهبر جدید طالبان، در حالى صورت می گیرد که دیروز  دفتر ریاست جمهورى افغانستان نیز به «ملا هیبت الله آخوند زاده» رهبر جدید طالبان گفته بود که از جنگ و خشونت دست بکشد؛ درغیر این صورت  وى نیز به سرنوشت «ملا  اختر منصور» دچار خواهد شد.

سخنگوی امور خارجه آمریکا ابراز امیدوارى نمود که رهبر جدید طالبان، پیشنهاد مذاکرات صلح را قبول خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح نمود: رهبر جدید طالبان فرصت خوبی برای حل مناقشه و مذاکرات دارد و امیدواریم وی از این فرصت بخوبی استفاده نماید.

وی در پاسخ به پرسشی گفته است که «ملا هیبت الله آخوند زاده» رهبر جدید طالبان، در لیست سیاه تروریستی آمریکا قرار ندارد.

مارک تونر در مورد اینکه اگر ملا هبت الله نیز از مذاکرات صلح انکار کند، آیا آمریکا وی را نیز هدف قرار خواهد داد؟ گفت: این موضوع در حال حاضر قابل پیش بینی نیست.

قبل از این، بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته بود: هر جایی که منافع ملی آمریکا مورد تهدید واقع شود در آنجا دست به عملیات خواهیم زد.

ملا هبت الله معاون اول «ملا اختر منصور» رهبر سابق گروه طالبان، دیروز از سوى شوراى رهبرى این گروه به عنوان رهبر جدید اعلام شد؛ این در حالى است که «ملا اختر منصور» رهبر پیشین این گروه، چند روز قبل در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی  در منطقه «نوشکی» ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه