اخبار داغ

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران:

روادید الکترونیکی بین ۲کشور ایران و جمهوری آذربایجان صادر شود

روادید الکترونیکی بین ۲کشور ایران و جمهوری آذربایجان صادر شود
سفیر جدید جمهوری آذربایجان در تهران گفت: برخی تحول ها و فراهم سازی امکانات تازه در جمهوری آذربایجان لزوم راه اندازی روادید الکترونیکی و درگاه خدمات مسافرتی را برای تسهیل رفت و آمد شهروندان دو کشور در آینده نزدیک دوچندان کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار، روز گذشته در دیدار با «محمود واعظی» رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، در ساختمان وزارت ارتباطات تاکید کرد شهروندان آذری به حضور در ایران برای معالجه، زیارت اماکن متبرکه مانند امام رضا (ع) و... علاقه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

 

,
وی اضافه کرد: همین علاقه میان سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت اقتصادی در ایران در زمینه های مختلف مانند ساخت هتل یا تاسیس شعبه های بانکی وجود دارد که باید این زمینه ها از سوی سفارت پیگیری شود.
 
,
,
حسین اف به اراده سیاسی دو کشور در تعمیق و گسترش روابط اشاره کرد و گفت: برای اثرگذاری مثبت در ارتباط با روابط دولت و ملت دو کشور برنامه ها و طرح های زیادی داریم که به نظر می رسد اجرای آنها در فرایند روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در سطوح مختلف دیپلماتیک و غیررسمی آثار قابل توجهی خواهد داشت.
 
,
,
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان نیز در این دیدار گفت: تراکم برنامه ها و طرح های در دست اقدام دو کشور بسیار زیاد است.
 
,
,
واعظی یادآوری کرد: در سفر تازه معاون گردشگری و میراث فرهنگی رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به باکو تصمیم های خوبی برای گسترش روابط در زمینه های گردشگری و کشاورزی گرفته شد که باید پیگیری شود.
 
,
,
به گفته وی، در دیدارهای گذشته برای تسهیل در صدور روادید توافق هایی شده است که باید پیگیری و اجرا شود.
 
,
,
واعظی سفر سالیانه بیش از یک میلیون شهروند جمهوری آذربایجان برای هدف های درمانی یا زیارت امام رضا (ع) در مشهد مقدس را یک ظرفیت مناسب برای روابط دو کشور توصیف کرد و گفت: هر یک از شهروندان این کشور یک سفیر برای ایران به شمار می روند. بنابراین فرایند مسافرت آنان باید به گونه ای باشد که در بازگشت به کشور خود از شرایط ایران به نیکی یاد کنند.
 
,
,
وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد از هرگونه سرمایه گذاری و مشارکت طرف آذری در طرح های ایران بویژه در زمینه اقتصادی، بازرگانی، بانکی و تجاری استقبال می شود و این آمادگی وجود دارد که مقدمات و شرایط لازم برای هرگونه فعالیت بخش خصوصی جمهوری آذربایجان در شهرهای مختلف ایران و همکاری و مشارکت با بخش خصوصی کشور ما فراهم شود.
,

انتهای پیام /م

,

انتهای پیام /م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه