اخبار داغ

در حاشیه یک انتخاب؛

آری چنین گویند خبرگان!

آری چنین گویند خبرگان!
انتخاب عمار امام و رهبری و جلوس وی بر ریاست مجلس خبرگان رهبری، می تواند نقطه پایانی بر ادعای پیروزی قطعی حامیان هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، «وظیفه مجلس خبرگان عبارت است از: "انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن".». کمتر کسی است که این سخنان حکیمانه۳ ماه پیش رهبر معظم انقلاب را در فضای سنگین پروپاگاندای توخالی مدعیان لیست «یاران امید و اعتدال» در انتخابات مجلس خبرگان از یاد برده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

 

,

جایگاه والای مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان مجلسی برخاسته از ایدئولوژی حاکم بر جمهوری اسلامی  و متأثر از حکومت فقهی نواب عام امام حجت (ع)، اقتضائاتی پیرامون انتخاب و کشف ولی‌فقیه را در چارچوب نوشته‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی را طلبمی‌کرد. تشکیل مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان مجلسی در رأس مجلس مشورتی کشور برای انتخاب عالی‌ترین مقام حکومت جمهوری اسلامی، حاکی از اهمیت بی‌پایان این مجلس در ساختار جمهوری اسلامی ایران است.

,

 

,

مجلس خبرگان رهبری در بلوک نهادهای قدرت و حاکمیتی ایران، مهم‌ترین و تأثیرگذار ترین مجلس محسوب می‌شود و این بار در اولین جلسه دوره پنجم، ۸۶ عضو خود را در حالی شناخت که در ۸ سال گذشته، ۱۴ عضو این مجلس در دوره چهارم به رحمت ایزدی پیوسته‌اند.

,

 

,

خبرگان ملت؛ حامی رهبر امت!
انتخابات مجلس خبرگان رهبری از اهمیت بسیاری در سیاسی کشور برخوردار است؛ درواقع  دوره جدید مجلس خبرگان، در حالی تشکیل یافت که پس از فتنه ۸۸ و خط نشان‌های برخی تجدیدنظرطلبان سیاسی درصدد  استفاده از ظرفیت‌های  این نهاد قانونی جهت تحت فشار قرار دادن رهبر معظم انقلاب، برای رسیدن به امیال نامشروع خود، برآمدند؛ هرچند که حمایت قاطع خبرگان ملت و امت بصیر از معظم له، این توطئه خطرناک را ناکام گذاشت.

,
,

 

,

بر اساس این اهمیت مجلس خبرگان رهبری و تلاش‌های جناح‌های مختلف سیاسی برای تحت تأثیر قرار دادن و کشاندن آن به ورطه جناح بندی‌های سیاسی، درصدد ایفای نقش و بهره‌گیری سوء از این فرصت برآمدند. در انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری نیز ۲لیست انتخاباتی جامعتین و لیست موسوم به «یاران امید و اعتدال» که بعدها به لیست خبرگان مردم مشهور گشت، صف آرایی انتخاباتی را علی‌رغم تأکیدات بزرگان سیاسی و به‌خصوص رهبر معظم انقلاب برای دوری اعضای این مجلس از گرایشات سیاسی و نزدیکی به گفتمان انقلاب تشکیل دادند 

,

 

,

لیست حامیان دولت که این بار با سر لیستی اکبر هاشمی به صحنه آمد، به علت عدم موضع‌گیری شفاف نسبت به برخی مسائل، باعث شدند تا بسیاری از کاندیداها و داوطلبین انتخاباتی با مرزبندی شفاف با این لیست، همراهی خود را با انقلاب و رهبری ابراز دارند.

,

جنتی هاشمی

, جنتی هاشمی,

در سودای ریاست!

,

پس از برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه و پیروزی نسبی جریان اصلاحات در لوای اعتدال در مجلس شورای اسلامی، این مدعیان پر دبدبه و کبکبه که زمانی در سودای فتح ریاست مجلس خبرگان توسط سرلیست انتخاباتی خود در تهران بودند، با شکستی سخت از جریان انقلابی جامعتین روبرو شدند که برای گفتاردرمانی و فرار روبه‌جلو، بحث عدم حضور آیت‌الله شیخ محمد یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی را در این مجلس به‌صورت ویژه برجسته کردند.

,

 

,

اما حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از این دو یار انقلاب با تعبیر «نبودن آقایان مصباح و یزدی برای مجلس خبرگان خسارت است» آب سردی بر موج پروپاگاندای رسانه‌ای جناح اقتدارگرای اعتدالی بود و پس‌ازآن با مشخص شدن ترکیب مجلس خبرگان و "غالب بودن تفکر آیت‌الله یزدی بر مجلس بعدی"، بسیاری که از ماه‌های پیش در سودای ریاست سید حسن خمینی بر مجلس خبرگان بودند و پس از عدم حضور این جوان برای شرکت در انتخابات، بار دیگر به پدرخوانده جناح راست یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی پناه برده بودند، اما این بار نیزهمچون دوره پیش بخت یار این"سردار سازندگی" نبود.

,

 

,

خبرگان انقلابی ماند!
اما انتخابات هیئت رئیسه خبرگان در ۲ روز گذشته، ثابت کرد که این بار نیز همچون دوره‌های پیشین گویی درهای هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری به روی اکبر هاشمی رفسنجانی و نزدیکان وی بسته است و عموم خبرگان ملت، نه با تفکر "نفر اول لیست تهران" بلکه همسو با "نفر ۱۶ تهران" هستند.

,
,

 

,

موج‌سواری جریان تمامیت‌خواه اصلاح‌طلب در بسط گفتمان هاشمی و رایزنی‌های پشت پرده وی برای بازگشت به قدرت در مجلس خبرگان، چیزی جز شکست را برای وی حاصل نکرد و باعث شد تا خبرگان ملت با انتخابی انقلابی، به فردی رأی دهند که در طول بیش از۳ دهه از حیات انقلاب اسلامی، وفاداری خود را به نظام و انقلاب و رهبری در تنگه احد شورای نگهبان قانون اساسی ثابت کرده است.

,

 

,

انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان، همچون پتکی بر سر مدعیانی بود که در کوران انتخابات و پیش از آن، با ساختنجوک‌های موهن و ترور شخصیتی، شدیدترین هجمه‌ها را نثار آیت‌الله جنتی می‌کردند. انتخاب این عمار امام و رهبری و جلوس وی بر ریاست مجلس خبرگان رهبری با ۵۱ رأی در برابر ۲۱ رأی کاندیدای مقابل وی که به جریان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتسب می‌شد، نقطه پایانی بر ادعای پیروزی قطعی حامیان هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان است.

,
 
,

انتهای پیام /م

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه