اخبار داغ

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان رتبه نخست در زمینه صلح و سازش/ سران طوایف و ریش‌سفیدان جایگاه بالایی در این استان دارند

سیستان و بلوچستان رتبه نخست در زمینه صلح و سازش/ سران طوایف و ریش‌سفیدان جایگاه بالایی در این استان دارند
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از کسب رتبه نخست سیستان و بلوچستان در حیطه صلح و سازش در سال 94 خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دادمردان، محمدرضا طاهری در این رابطه اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی است که ظرفیت‌های فراوانی در زمینه صلح و سازش دارد و بزرگان، سران طوایف و ریش‌سفیدان در این استان از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دادمردان,

وی گفت: شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در سال گذشته در زمینه صلح و سازش بسیار موفق عمل کرده است.

,

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از افزایش 3.98 درصدی نسبت قابل صلح به صلح پرونده‌ها در سال 94 خبر داد.

,

طاهری گفت: از مجموع 153 شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان سال گذشته  145 شعبه مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که از این تعداد 69 شعبه شهری و 76 شعبه روستایی بوده است.

,

طاهری به موضوع آموزش در شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام کمیسیون آموزش دادگستری استان، 120 ساعت دوره مصوب آموزشی در شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته برای اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف برگزار شده است.

,

وی گفت: از 6 ماهه دوم سال 1394، طبق دستورالعمل ارسالی از مرکز مبنی بر ثبت اطلاعات آموزشی کلیه روسا، اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف در بازه زمانی 6 ماه کلیه اطلاعات آموزشی روسا، اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف در سال‌های 1390، 1392،1391 و 1393  در سراسر استان در سامانه آموزشی ثبت شده و در سال 95، نیز ثبت اطلاعات آموزشی سال 94، در دستور کار قرار دارد.

,

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین دو دوره کارگاهی با عناوین "دوره توجیهی قانون جدید شوراهای حل اختلاف در تمامی شهرستان‌های استان" و دوره کارگاهی "تایپ حرفه‌ای" برای دبیران شوراهای حل اختلاف در مرکز استان نیز برگزار شده است.

,

وی به روز رسانی سامانه پرسنلی اداره شوراهای حل اختلاف، راه‌اندازی سیستم pcpos در 50 درصد حوزه‌های قضایی (زاهدان، زابل، کنارک، ایرانشهر و خاش)، راه اندازی سیستم انحصار وراثت در 50 درصد (زاهدان، زابل، چابهار، نیکشهر، کنارک، خاش و محمدآباد را از دیگر اهم اقدامات انجام شده در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه