اخبار داغ

حجت الاسلام زائری:

ارشاد جوانان با ابزار غیر مستقیم نتیجه خواهد داشت

ارشاد جوانان با ابزار غیر مستقیم نتیجه خواهد داشت
هشتمین نشست عصرانه به وقت جوانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا زائری با موضوع جوان و سبک زندگی ایرانی اسلامی در مرکز مشارکت های اجتماعی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به همت خانه شهریاران جوان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا زائری در جمع جوانان شهریاران با اشاره به سلطه فرهنگ غرب بر سبک زندگی امروزه جوانان گفت: مدل تقلیدی جوانان ما در زمان فعلی جهت انتخاب سبک زندگی شان بر مبنای رفتار های اجتماعی سایر اقشار جامعه است ،برای مثال اگر شما در جمعی باشید که از رفتار خاصی پیروی می کنند در ضمیر نا خود آگاه شما پیروی از آن رفتار شکل خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمد رضا زائری در ادامه افزود: سبک زندگی جوان امروزی همراه است با نا ملایمت های اجتماعی که در تضاد های رفتاری شاهد آن هستیمو این دلیلی جز فشار های حاکم بر جامعه ندارد .

,

کارشناس حوزه مسایل دینی و اجتماعی در جمع جوانان گفت:امروزه عامل مستقیم و موثر تغییر و انتخاب سبک زندگی غلط در بین جوانان وجود تناقض های اجتماعی است و این تغییرات در سبک زندگی جوان به وضوح در ظاهرو رفتارها در مکان های کاری ،اجتماعی ،خانوادگی و...مشخص است به گونه ای که جوان امروزی ناخوداگاه به ریا و دورنگی در همه حال روی خواهد آوردو این آفتی است که به جان جوانان خواهد افتاد و موجب اسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد ،طلاق و.... خواهد شد.

,

در انتهای نشست پس از بیان سوالات جوانان کارشناس مدعوعصرانه به وقت جوانی ،محمد رضا زائری گفت: جوان امروز جوانی نیست که بتوان با زبان پند و اندرز با او سخن گفت بلکه با فرهنگ سازی و استفاده از ابزار غیر مستقیم باید اورا ارشاد کرد.

,

محمد رضا زائری با اشاره به موضوع رشد بدحجابی افزود: برخورد مستقیم در بحث حجاب یقینا نتیجه عکس خواهد داشت ،مشابه رفتار های گذشته که تا به امروز هم ادامه دارد اما نتیجه خوبی نداشته بلکه این پدیده روز به روز افزایش بیشتری داشته است .

,

در انتهای نشست عصرانه به وقت جوانی، جوانان حاضر در برنامه با طرح پرسش هایی از قبیل : الگوی سبک زندگی صحیح چیست و یا چه کسی است ؟ جوان امروزی در تعارض با فرهنگ های گذشته چه کند؟ تفاوت فرهنگ و سبک زندگی در چیست ؟ و ... در بحث مشارکت نموده و خواستار تداوم این نشست با موضوعات اجتماعی از جمله اعتیاد ،ازدواج ،دوگانگی رفتاری و ... شدند.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه