اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی؛

احتمالا 60 درصد آب دریاچه ارومیه در تابستان پیش رو از دست برود

احتمالا 60 درصد آب دریاچه ارومیه در تابستان پیش رو از دست برود
مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با توجه به در پیش بودن تابستان و فرارسیدن ماه های گرم سال احتمالا 60 درصد آب دریاچه ارومیه از دست برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز آراسته، مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی، در گفت و گو با  ندای ارومیه، با اشاره به مطالبات و نیازهای زیست محیطی آذربایجان غربی از رئیس جمهور در آستانه سفر هیات دولت به این استان، اظهار کرد: یکی از مهمترین مطالبات زیست محیطی از رئیس جمهور، احیای دریاچه ارومیه و تالاب های اقماری آذربایجان غربی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای ارومیه,

وی افزود: احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شهرک های صنعتی استان و تاسیس سایت پسماندهای صنعتی از دیگر مسائلی است که نیاز مبرمی نسبت به آن احساس می شود.

,

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: به طور کلی سایت های دفن زباله های شهری در تمام شهرستان های آذربایجان غربی با مشکل مواجه است که تمامی آن ها نیازمند تزریق اعتبار هستند.

,

آراسته تزریق اعتبار به منظور کنترل و پایش رودخانه های استان و همچنین گسترش فضای سبز و ایجاد کمربند سبز به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و معضل ریزگردها را نیازهای دیگر محیط زیست آذربایجان غربی عنوان کرد.

,

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، گفت: امروز نیاز به فاز سوم پروژه تصفیه خانه فاضلاب ارومیه شدیدا احساس می شود در حالی که هنوز فاز دوم این طرح هنوز به بهره برداری نرسیده است.

,

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی همچنین در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: سطح آب نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 56 سانتی متر و نسبت به نسبت به آغاز سال آبی جاری در اول مهرماه سال گذشته 106 سانتی متر افزایش داشته است.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر حجم آب موجود در دریاچه ارومیه یک میلیارد مکعب آب است و مساحت پهنه آبی آن به 3هزار کیلومتر مربع از 5هزار و 700 کیلومتر مربع مساحت کل دریاچه رسیده است.

,

آراسته خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن تابستان و فرارسیدن ماه های گرم سال احتمالا 60 درصد آب دریاچه ارومیه از دست برود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه