اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان:

عده‌ای در پشت صحنه تلاش می کنند صفِ مبارزه‌ با کفر را از میان بردارند

عده‌ای در پشت صحنه تلاش می کنند صفِ مبارزه‌ با کفر را از میان بردارند
آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در دیدار طلاب قزوینی مقیم قم به تشریح ویژگی‌های حوزه‌های علمیه و طلاب انقلابی پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار طلاب قزوینی مقیم قم که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین تلخابی در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص انقلابی بودن حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: رهبری پیش‌تر هم فرموده بودند که «من دیپلمات نیستم، من یک انقلابی‌ام»؛ توجه ایشان به این موضوع با توجه به نگاه کلانی که به مسائل دارند، از اهمیت به سزایی برخوردار است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر,  صبح قزوین,
وی تصریح کرد: انقلابی بودن ابزار و وسیله‌ای برای اهداف حوزوی است و حوزه اگر انقلابی نباشد مثل این است که اهداف و آرمان دارد اما برای تحقق آن ابزاری ندارد. 
امام‌جمعه قزوین انقلابی بودن را وسیله‌ای در خدمت اهداف قرآن، انبیاء و ائمه اطهار (ع) دانست و ادامه داد: آن زمانی می‌توانیم به این اهداف، جامه عمل بپوشانیم که انقلابی باشیم و اگر انقلابی بودن را از ما بگیرند، ما را به خواری، غفلت و نابودی کشانده‌اند. 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که موجودیت مان با انقلابی بودن گره خورده است، اضافه کرد: زمانی وجودمان ادامه پیدا خواهد کرد که از ابزار انقلابی بودن برای تحقق اهداف و آرمان‌های والای انقلاب و رهبری بهره بگیریم. 
وی با بیان این‌که اگر طلبه‌ای اهداف انقلاب را جدی بگیرد و در تحقق آن‌ها مصمم باشد، نمی‌تواند انقلابی نباشد، گفت: پیش از انقلاب نیز طلبه‌ها برای پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی و تحقق عینی ولایت الهی، انقلابی عمل کردند و سختی‌های بسیاری را متحمل شدند. 
عابدینی به تشریح راهکارهای انقلابی بودن و انقلابی ماندن طلاب پرداخت و اذعان کرد: یکی از رسالت‌های حوزوی، «تبلیغ دین» است و این مهم میسر نمی‌شود، مگر این‌که انقلابی باشیم و کسانی برای تبلیغ دین معیشت شان را مورد توجه قرار می‌دهند، نمی‌توانند انقلابی باشند. 
,
,
,
,
,
 
,
, ,

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: هر چند مدارا کردن با مردم و روان شناسانه عمل کردن در زمان تبلیغ، بسیار مهم و ضروری است اما این به آن معنا نیست که ما رسالت‌های انقلابی‌مان را به خاطر ملاحظات اجتماعی زمین بگذاریم. 
وی «نشر، گسترش و صدور دین» را از رسالت‌های دیگر طلبه انقلابی برشمرد و افزود: همان‌گونه که رسالت پیغمبر خاتم (ص) جهانی بود، حوزه‌های علمیه نیز باید نگاه جهانی داشته و در پی نشر، گسترش و صدور دین و رسالت‌های پیغمبر خاتم (ص) باشند. 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که «ایجاد امید در مردم نسبت به آینده» سومین ویژگی طلبه‌های انقلابی است، اظهار کرد: این هدف انقلابی باید از هر جهت دنبال شود و ما در این عالم آشفته وظیفه داریم تبیین کنیم که خدای متعال وعده داده، جهان به‌دست انسان‌های شایسته خواهد افتاد. 
عابدینی «برقراری قسط با رویکرد فرهنگی» را یکی دیگر از ویژگی‌های طلبه انقلابی دانست و تصریح کرد: باید برای برقراری قسط رویکردمان فرهنگی باشد و قرآن هم فرموده شما باید کاری بکنید که مردم فرهنگی پیدا کنند که خودشان خواهان قسط و عدل باشند. 
وی در این خصوص بیان کرد: آینده جهان به گونه‌ای خواهد بود که مردم اخلاقی‌تر، عدالت‌خواه و عالم‌تر خواهند شد و به یک معنا به سمت ظهور حرکت خواهند کرد زیرا وقتی‌که لیاقت و شایستگی‌ها بالا برود امام زمان (عج) ظهور می‌کنند. 
امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که «تبیین صف ایمان و کفر» از دیگر ویژگی‌های طلبه انقلابی است، خاطرنشان کرد: عده‌ای امروز در پشت صحنه‌ها تلاش می‌کنند تا صفِ مبارزه‌ی کفر و ایمان را از میان ببرند، در حالی که در قرآن تقابل و تشدید کینه و عداوت مؤمنان نسبت به کفار عنود و لجود مطرح شده است. 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: رهبری در مذاکرات تأکید می‌کردند که من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم اما در مقابل عده‌ای می‌گفتند ما به مذاکرات خوش بین هستیم و با این کار انقلاب و خون شهدا را نادیده گرفته‌اند. 
وی «جهاد مستمر بین ایمان و کفر» را نشانه دیگر طلبه انقلابی دانست و تأکید کرد: تنها تبیین صف ایمان و کفر کافی نیست و باید همواره مهیای جنگ با دشمن باشیم و در مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نفوذناپذیر باشیم. 
عابدینی بیان کرد: این‌که رهبری فرمودند اگر دشمن غلطی بکند ما تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم، معنای حقیقی انقلابی بودن است اما یک آدم ضعیف‌النفس و مرعوب دشمن پیدا شد و گفت ما با اسرائیل سر جنگ نداریم و با این کار خواست نوکری خود را به آن‌ها اثبات کرده و نشان دهد که جاده صاف کن نیات پلید استکبار و اسرائیل است. 
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: خجالت‌آور است که عده‌ای اوباما را آدم مؤدب و باهوش معرفی می‌کنند، در حالی که کشورهای اسلامی توسط آن‌ها و در زمان اوباما به خاک و خون کشیده شده‌اند و چنین اظهاراتی برخلاف روح انقلابی بودن است و باید به خوبی مراقب آن باشیم. 
وی تصریح کرد: امروز شاهدیم که برخی‌ها به مسلمات دینی خدشه وارد می‌کنند اما در مقابل آن‌ها سکوت می‌شود، این رسالت طلبگی نیست و باید رسالت‌های الهی جدی گرفته شود. 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین «حمایت از مستضعفان جهان» را هفتمین رسالت طلبه انقلابی معرفی و بیان کرد: ایمان به همه ابعاد دین همان انقلابی بودن است و اگر جزیره‌ای به دین نگاه کرده و «حمایت از مستضعفان جهان» را مورد توجه قرار ندهیم، رسالت‌های خاتمیت پیغمبر (ص) را نادیده گرفته و انقلابی نخواهیم بود. 
عابدینی تأکید کرد: «کوشش برای تحقق اراده الهی» از مصادیق دیگر حوزه‌ها و طلاب انقلابی است؛ یعنی در حالی که کافران تلاش می‌کنند نور الهی را خاموش کنند، خداوند نورش را در تمام عالم می‌گستراند و طلبه انقلابی طلبه‌ای است که برای تحقق اراده الهی و شکستن اراده دشمنان خدا کوشش می‌کند.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی «اعتماد به وعده‌های الهی»، «بصیرت افزایی و عدم اعتماد به دشمن»، «دوری از نفاق و همراهی با صادقین»، «قرآن محوری» را از دیگر ویژگی‌های حوزه‌ها و طلاب انقلابی برشمرد. 
حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری هم در این دیدار به بیان برخی مطالب در خصوص وظایف و تکالیف طلاب و حوزه های علمیه پرداخت.
انتهای پیام/م
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه