اخبار داغ

توصیه‌هایی برای کنترل آثار دیابت بر چشم‌ها

توصیه‌هایی برای کنترل آثار دیابت بر چشم‌ها
یک فوق تخصص شبکیه و لیزر گفت: در دیابت نوع یک (وابسته به انسولین) آسیب‌های چشمی شدیدتر است و به دلیل تغییرات هورمونی و اثر قندخون بر چشم‌ها، نابینایی مطلق ناشی از دیابت در افراد بیشتر دیده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، دکتر علی کثیری اظهار کرد: تفاوتی که دیابت بارداری با دیابت معمولی دارد این است که دیابت بارداری معمولا روی چشم‌ها تاثیر نمی‌گذارد، اما در افرادی که مبتلا به دیابت حاملگی هستند باید بعد از زایمان، سالی یک بار قندخون آنان بررسی شود؛ زیرا ممکن است در سنین بعدی دچار دیابت معمولی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: در دو دسته از افراد مبتلا به دیابت، کنترل قندخون به دشواری انجام می‌شود؛ از جمله این افراد، نوجوانان و زنان باردار هستند.

,

 

,

فوق تخصص شبکیه و لیزر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز گفت: در کودکان نیز به دلیل تغییرات هورمونی شدید در صورتی که دچار عوارض چشمی ناشی از دیابت شوند، عوارض چشمی آنها شدیدتر و درمان نیز مشکل‌تر است. همچنین در زنان باردار به دلیل همین تغییرات، هم کنترل قندخون مشکل‌تر و هم درمان عوارض چشمی در این افراد دشوارتر است. بنابراین لازم است در کنترل قندخون و معاینات چشمی به خصوص افراد جوان و زنان باردار دقت بیشتری داشت.

,

 

,

کثیری با تاکید بر این‌که لازم است زنان پیش از باردار شدن حتما معاینه چشم‌پزشکی شوند، افزود: ضرورت این معاینات این است که اگر قبل از حامله شدن، چشم فرد سالم باشد تنها نیاز به پیگیری‌های دوران بارداری دارند، ولی اگر چشم‌شان به دلیل عوارض دیابت گرفتار باشد، باید قبل از حامله شدن اقدامات درمانی برای این افراد انجام شود؛ زیرا حاملگی یک ریسک‌فاکتور است که موجب تشدید آثار قندخون روی شبکیه چشم می‌شود.

,

 

,

وی اظهار کرد: در دیابت نوع یک (وابسته به انسولین) آسیب‌های چشمی شدیدتر است و به دلیل تغییرات هورمونی و اثر قندخون بر چشم‌ها، نابینایی مطلق ناشی از دیابت در افراد بیشتر دیده می‌شود. دیابت نوع دو کمتر موجب نابینایی در افراد می‌شود.

,

 

,

این فوق تخصص شبکیه و لیزر عنوان کرد: برای درمان عوارض چشمی ناشی از دیابت در مراحل پیشرفته بیماری و ابتلای فرد به آب مروارید و آب سیاه، بیماران اقدام به عمل جراحی می‌کنند.

,

 

,

کثیری گفت: آنچه در این میان اهمیت دارد کنترل قندخون پس از عمل جراحی است؛ زیرا بروز عفونت چشمی پس از عمل جراحی را کنترل می‌کند. عفونت داخلی چشم پس از جراحی در بیماران دیابتی شایع است. به دلیل حساسیت چشم‌ها به عنوان بخش مهمی در بدن، در صورتی که چشم بیماران دیابتی سالم باشد، می‌توانند اطمینان پیدا کنند که بقیه ارگان‌های بدن مانند کلیه‌ها، قلب و مغز نیز سالم هستند.

,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه