اخبار داغ

کلاف پیچیده ثبت‌نام و تکرار مشکلات اولیا و دانش آموزان قزوینی

کلاف پیچیده ثبت‌نام و تکرار مشکلات اولیا و دانش آموزان قزوینی
مدیرکل آموزش وپرورش قزوین گفت: ثبت‌نام مدارس ابتدایی از اول خرداد ماه و سایر دوره‌ها از اول تیرماه آغاز می‌شود؛ هر مدرسه متخلفی که به طور مستند به ما معرفی شود، با آن برخورد می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، طی چند سال اخیر به دلیل تداخل فصل امتحانات با ماه مبارک رمضان آزمون‌های آخر سال تحصیلی زودتر از موعد برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص، ,

متناسب با تغییر این زمان بندی، تاریخ ثبت نام سال تحصیلی جدید مدارس نیز تغییر کرده که شروع آن همواره با مشکلاتی آشنا اعم از میزان شهریه مدرسه و کلاس‌های تقویتی، محدوده جغرافیایی و…برای والدین در هنگام ثبت نام همراه بوده است.

,

images (1)

, images (1), images (1),

پرداخت هزینه کلاس‌های تقویتی در کنار دیگر هزینه‌های تحصیلی

, پرداخت هزینه کلاس‌های تقویتی در کنار دیگر هزینه‌های تحصیلی,

در این خصوص با تعدادی از والدین و دانش‌آموزان به گفت و گو پرداختیم.

,

یکی از دانش‌آموزان دوره متوسطه با بیان نارضایتی خود از نحوه آموزش در مدارس عنوان کرد: برخی دبیران به کیفیت و قابل فهم بودن مطالب درسی توجهی نداشته و در امتحانات سئوالاتی می‌دهند که در کلاس کار نشده است.

,

وی در ادامه افزود: به همین خاطر ما ناچار هستیم برای آموزش مطالبی که می‌توانیم در کلاس یاد بگیرم به کلاس‌های تقویتی برویم که هزینه زیادی دارند.

,

والدین یکی از دانش‌آموزان دوره ابتدایی عنوان کرد: برخی مدارس هنوز سال تحصیلی جاری به اتمام نرسیده هزینه کتاب‌های سال آینده را دریافت می‌کنند.

,

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی ما هنوز از کارنامه فرزند خود اطلاع نداریم چطور این هزینه را پرداخت کنیم.

,

DSC00551_resize

, DSC00551_resize, DSC00551_resize,

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین با اشاره به شروع ثبت نام سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ثبت نام مدارس ابتدایی از اول خرداد ماه و سایر دوره‌ها از اول تیرماه آغاز می‌شود.

,

وی در ادامه اذعان داشت: ثبت نام مدارس “شاهد” پایه هفتم و پایه دهم از طریق سایت saja.ir بوده که پایه هفتم از اول تیرماه و مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی براساس آزمون‌های به عمل آمده و از طریق همین سامانه انجام می شود.

,

مدیرکل آموزش وپرورش قزوین در خصوص معیارهای مد نظر در هنگام ثبت نام گفت: نام نویسی در مدارس ابتدایی طبق محدوده جغرافیایی و مدارس متوسطه بر اساس سهمیه‌ مشخص شده امکان پذیر خواهد بود.

,

این مسئول با اشاره به میزان شهریه در مدارس هیئت امنایی و غیر انتفاعی تصریح کرد: میزان شهریه در مدارس غیر انتفاعی با رتبه و درجه فعالیت‌های آنها در طول سال تحصیلی معین شده که مبلغ آن از طریق سامانه شهریه مدارس غیر دولتی وزارت آموزش وپرورش ابلاغ می‌شود.

,

قاسمی در ادامه اضافه کرد: شهریه مدارس هیئت امنایی نیز بر اساس مبلغی که هیات امنای مدرسه تعیین کرده‌اند دریافت می‌شود.

,

وی در خصوص تخصیص امکانات در مدارس عنوان کرد: مدارس هیات امنایی و غیر دولتی اکثریت از امکانات نسبتا خوبی برخوردار بوده اما این به آن معنا نیست که مدارس دولتی امکانات خوبی نداشته باشند.

,

مدیرکل آموزش وپرورش قزوین تاکید کرد: نگاه آموزش وپرورش به مدارس دولتی به سمت تجهیز مدارس به امکانات نوین است.

,

مدارس-غیر-دولتی-۷۶۵x510

, مدارس-غیر-دولتی-۷۶۵x510, مدارس-غیر-دولتی-۷۶۵x510,

برخورد جدی با متخلفات آموزشی

, برخورد جدی با متخلفات آموزشی,

این مسئول با اشاره به گلایه برخی دانش‌آموزان و اولیا به کلاس‌های فوق برنامه، عنوان کرد:  تمامی کلاس‌های فوق برنامه از سوی اداره آموزش و پرورش ارزیابی و توسط معاونت‌های مربوطه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

,

وی در ادامه گفت: هر مدرسه متخلفی که به طور مستند به ما معرفی شود، به طور یقین با آن برخورد می‌کنیم.

,

قاسمی با بیان اینکه ثبت‌نام در کلاس‌های تقویتی اختیاری است، ابراز کرد: اولیا در صورت رویت هرگونه تخلف می توانند با شماره ۳۳۳۲۷۹۰۴ تماس و اطلاع رسانی کنند.

,

وی در خصوص نحوه ثبت نام کتاب‌ها در سال تحصیلی جدید بیان کرد: نام نویسی الکترونیکی این امکان را فراهم می کند تا اولیاء محترم با خیالی آسوده به استقبال مهر بروند که این امر موجب هماهنگی و نظم بیشتر نیز شود.

,

مدیرکل آموزش وپرورش قزوین با بیان اینکه با هر گونه تخلف در زمان ثبت نام  برخورد قانونی و جدی می‌شود، توضیح داد: اولیاء با مشاهده تخلفات نام نویسی می توانند با شماره‌های ۳۳۳۴۰۵۵۶ و ۳۳۳۲۷۹۰۴ تماس حاصل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه