اخبار داغ

سلیمی نمین: قطعا لاریجانی رئیس است

سلیمی نمین: قطعا لاریجانی رئیس است
یک کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم از فردا و انتخاب هیئت رئیسه تأکید کرد: قطعا لاریجانی رئیس مجلس دهم است و بر این مسند تکیه خواهد زد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشرق، عباس سلیمی نمین کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در تحلیل خود از انتخابات ریاست مجلس دهم شورای اسلامی، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود اصولگرایان هیئت‌رئیسه مجلس دهم را در اختیار بگیرند. علائم و نشانه‌های مشخصی دلالت بر این امر دارد و هم اصلاح‌طلبان و هم حامیان دولت بر این قضیه واقف هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: اصلاح‌طلبان و حامیان دولت می‌دانند که تعداد نمایندگانشان  تعیین کننده برای ریاست مجلس دهم نیست  و نمی‌توانند به‌گونه‌ای عمل کنند که ترکیب هیئت‌رئیسه را از آن خود کنند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: گرچه اصلاح‌طلبان فراکسیون نسبتاً قوی را تشکیل داده‌اند اما با این وجود اقلیت محسوب می‌شوند. آنها طی هفته‌های گذشته بحثهای تبلیغاتی را مبنی بر اینکه  این جریان  با کمک دولت توانسته مجلس دهم را از آن خود کنند، مطرح می‌کردند.

سلیمی نمین اضافه کرد: اما اینکه آنها دیگر ادعا برای ریاست مجلس ندارند دلالت بر این دارد که خودشان هم واقف هستند که با این تعداد نماینده که متمایل به طیف آنهاست قادر نخواهند بود ریاست مجلس را به‌دست بگیرند.

وی گفت: عدم کسب کرسی ریاست مجلس برای اصلاح‌طلبان و حامیان دولت ضربه خواهد بود و مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد چراکه این ناکامی در پایگاه اجتماعی آنها یأسی ایجاد می‌کند و موجب پرسش‌ها و پرخاشگری‌ها از سوی آنها نسبت به جریان  خواهد شد.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: قطعاً لاریجانی رئیس مجلس دهم است و بر این مسند تکیه خواهد زد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه