اخبار داغ

تولید روزانه ۸۰ تن زباله در شهرستان شازند

دفع غیر اصولی زباله، مرگ خاموش محیط زیست/ زباله های شهر شازند به اراک منتقل می شوند!+تصاویر

دفع غیر اصولی زباله، مرگ خاموش محیط زیست/ زباله های شهر شازند به اراک منتقل می شوند!+تصاویر
مهمترین مشکل دفع غیر اصولی زباله ها، آلودگی آب‌های زیرزمینی در اثر نفوذ شیرابه است که به دلیل عدم رعایت اصول دقیق مهندسی بوجود می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، از مهمترین مسائل مخرب محیط زیست و سلامتی مردم، دفع غیر بهداشتی و غیر اصولی زباله‌ ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما, شازند ما,


زباله‌های شهری که ترکیبی از مواد مختلف انسانی، حیوانی و زائد صنعتی و کشاورزی است و به شکل غیر اصولی دفع می شوند، متأسفانه به خاک و یا آب منتقل می‌شوند و مواد پلاستیکی نیز پس از دفع به‌ صورت مواد زائد تجزیه نشدنی در زباله انباشته و در خاک باقی می‌مانند.

,
,

 

,

, ,

 

,


عمده‌ترین مشکل دفع غیر اصولی زباله ها، آلودگی آب‌های زیرزمینی در اثر نفوذ شیرابه است که به دلیل عدم رعایت اصول دقیق مهندسی پدید می‌آید.

متأسفانه دفع غیر اصولی زباله ها در شهرستان شازند نیز همچون بسیاری از نقاط کشور وجود دارد که نیاز هست در این خصوص مسئولان به ویژه مسئولان شهری تدابیری عاجل اتخاذ کنند.

علیرضا زمانی شهردار شازند در این خصوص به خبرنگار ما گفت: پیش از این، زباله های شهر شازند به منطقه کوکبیه منتقل می شد که در حال حاضر در آن منطقه در حال ساخت سایت گردشگری هستیم.

وی افزود: به همین خاطر با رایزنی های انجام شده و جلسات متعدد، زباله های شهر شازند به صورت موقت برای مدتی کوتاه به محلی در محور شازند به آستانه منتقل شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

 

,


شهردار شازند اظهار کرد: در طی این مدت در حال صحبت و رایزنی با مسئولان استانی برای انتقال زباله های شهر به اراک هستیم و پس از آن زباله ها به هیچ وجه به منطقه کوکبیه برنمی گردد.

زمانی بیان کرد: در منطقه کوکبیه نیز زباله هایی که از قبل بود توسط بلدوزر دفن شده و نمای بدی که وجود داشت تغییر کرده و فضا برای رسیدگی به دریاچه فراهم است.

در شهرستان شازند به طور روزانه بین 70 تا 80 تن زباله تولید می شود که مدیریت دفع این حجم زباله در شهرستان نیازمند تلاش و همت مسئولان و همچنین همکاری مردم است.

انتهای پیام/ن

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه