اخبار داغ

بالا رفتن سن ازدواج در بین حوانان ایرانی؛

مشکلات اقتصادی اساسی ترین مانع در تاخیر ازدواج جوانان

مشکلات اقتصادی اساسی ترین مانع در تاخیر ازدواج جوانان
بیشترین عامل عدم تمایل به ازدواج، اقتصاد و شغل به‌خصوص شغل و درآمد است، آن هم درآمدی که بتواند یک خانوار را اداره کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض سحر،  ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع، جامعه و اجتماع است و میزان اندیشه و تدبر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیر دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض سحر،  ,

ازدواج دارای آثار و نتایج بسیاری است; از جمله: ارضای غریزه جنسی، تولید و بقای نسل، تکمیل و تکامل انسان، آرامش و سکون، پاک دامنی و عفاف و نتایج متعدد دیگر.

,

ازدواج از نظر اسلام پیمان مقدسی است که برقراری آن بر اساس مقررات، آداب و رسوم، تشریفات، سنن و قوانین خاصی صورت می گیرد.

,

وضعیت اقتصادی امروز بیشتر جوانان به حدی بحرانی است که دیگر برایشان غیر قابل تحمل است.

,

زندگی اجتماعی گرچه یکی از ضروریات حیات انسان است، به طوری که بشر بدون اجتماع قادر به ادامه زندگی نیست؛ اما با این حال، اگر در برنامه ریزی و سیاست اداره جامعه، دقت کافی نشود، مشکلات زیادی به وجود می آید.

,

در جامعه ما غالباً تامین هزینه های زندگی به عهده شوهر است. بعضی از دختران ملاک ازدواج را میزان درآمد پسر قرار می دهند تا بتواند هزینه های زندگی را در یک سطح عالی تأمین نماید. گاه توقع زیاد موجب می شود که شوهر با وجودِ داشتن شرایط مناسب ، از ازدواج منصرف شود.

,

بنابراین توقع دختر باید در حد توانایی پسر و وسع مالی او باشد و دختر و پسر قبل از ازدواج ، شرایط شغلی و درآمد و توقع همسر خود را در نظر بگیرند و در انتخاب همسر با آگاهی و بصیرت تصمیم گیری نمایند.

,

اما امروزه ما شاهد این هستیم که برخی از جوانان حداقل وضعیت اقتصادی برای تشکیل یک زندگی ساده را هم ندارند و این یکی از مشکلات اساسی جوانانی است که می خواهند ازدواج کنند.

, اما امروزه ما شاهد این هستیم که برخی از جوانان حداقل وضعیت اقتصادی برای تشکیل یک زندگی ساده را هم ندارند و این یکی از مشکلات اساسی جوانانی است که می خواهند ازدواج کنند.,

عدم حمایت کافی دولت از مقوله ازدواج هم عنصر دلسردی جوانان شده است که با وام سه میلیون تومانی که با چندین مشکلاتی که پیش روی جوانان برای دریافت آن قرار می دهند ایجاد کرده است.

,

نبض سحر در گفت و گو با چند جوان علاقه مند به ازدواج ، آنان مطرح کرده اند: اگر ما یک شغل داشته باشیم که بتوانیم خرج زندگی را تامین کنیم همین امروز اقدام به ازدواج می کنیم.

,

آنان از وضعیت اقتصادی حاضر گله مند بودند و خواستار رسیدگی به وضعیت اشتغال و اقتصاد جوانان بودند.

,

 این جوانان  گفتند: ما خواهان ازدواج زود تر هستیم اما وقتی که می بینیم با این وضعیت اقتصادی نمی توانیم مخارج خودمان را تامین کنیم از ازدواج کردن می ترسیم

,

این جوانان گفتند: خانواده های ما آنچنان وضعیت مالی خوبی ندارند که بتوانند مخارج ازدواج ما را تامین کنند و این باعث شده که سن ما برای ازدواج هم بالا برود.

,

جوانان خانواده های کم درامد به شدت از این موضوع رنج می برند که حداقل امکانات را برای ازدواج نمی توانند فراهم کنند و دولت باید برای اقشار کم درامد برنامه ریزی مدون و مطلوبی را اتخاذ کند.

,
مسلما ازدواج در سن بالا این روزها به مشکلی روانی اجتماعی در کنار مشکلات تحصیل و اشتغال جوانان بدل شده است که بیش از خود جوانان نگرانی خانواده‌های آنها را از به تاخیر افتادن روند طبیعی به دنبال دارد.
,
 
,
 افسردگی، احساس یاس و نا امیدی، از بین رفتن نشاط، حس بلا تکلیفی، احساس سربار بودن در خانواده و گرایش به تشکیل زندگی مجردی نمونه‌ای از آسیب‌های افزایش سن ازدواج در افراد است.
, افسردگی، احساس یاس و نا امیدی، از بین رفتن نشاط، حس بلا تکلیفی، احساس سربار بودن در خانواده و گرایش به تشکیل زندگی مجردی نمونه‌ای از آسیب‌های افزایش سن ازدواج در افراد است.,
 
,
 امیدواریم مشکلات اقتصادی جوانان با تدبیر درست و برنامه ریزی خوب مرتفع شود تا جوانان علاقه مند به ازدواج بتوانند با حداقل امکانات زندگی مشترک خودشان را آغاز کنند.
,  امیدواریم مشکلات اقتصادی جوانان با تدبیر درست و برنامه ریزی خوب مرتفع شود تا جوانان علاقه مند به ازدواج بتوانند با حداقل امکانات زندگی مشترک خودشان را آغاز کنند.,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه