اخبار داغ

اظهارنظر عجیب اوباما درباره رهبر جدید طالبان

اظهارنظر عجیب اوباما درباره رهبر جدید طالبان
رئیس جمهوری آمریکا در مورد رهبر جدید طالبان گفت: انتظار نداشتم که یک فرد لیبرال دموکرات به رهبری این گروه تعیین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جمهوری آمریکا در مورد رهبر جدید طالبان گفت: انتظار نداشتم که یک فرد لیبرال دموکرات به رهبری این گروه تعیین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش مهر به نقل از «بی بی سی»، «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا، در مورد رهبر جدید طالبان گفت: انتظار نداشتم که یک فرد لیبرال دموکرات به رهبری این گروه تعیین شود.

,

رئیس جمهوری آمریکا که به ژاپن سفر کرده است، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد مرگ «ملا اخترمحمد منصور»، رهبر سابق طالبان و تعیین رهبر جدید این گروه، گفت که طالبان در کوتاه مدت احتمالا به خشونت ادامه می‌دهند، اما وی امیدوار است که روزی آنها از خشونت دست بردارند.

,

وی افزود: طالبان همچنان خشونت را استراتژی دستیابی به اهداف و راه پیشبرد برنامه‌‌ خود در افغانستان می‌داند.

,

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: ما از دولت افغانستان که به شیوه‌ای دموکراتیک انتخاب شده، حمایت می‌کنیم. هدف ما این است که قانون اساسی و روند رشد دمکراسی در افغانستان حفظ شود.

,

باراک اوباما در مورد اهداف حضور فعال نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: ما می‌خواهیم پایگاه‌های عملیاتی ضد تروریستی در افغانستان همچنان حفظ شود تا القاعده و  داعش نتوانند در آن کشور ریشه بدوانند و پایگاهی برای حمله به آمریکا درست کنند.

,

لازم به ذکر است که  اوایل هفته گذشته، ملا اختر محمد منصور، رهبر سابق گروه طالبان، به دستور رئیس جمهوری آمریکا هدف حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفت و کشته شد.

,

بعد از این حمله در خبرنامه‌ای که پنتاگون منتشر کرد، از ملا اختر محمد منصور به عنوان عامل اقدامات خشونت‌آمیز و مانعی در برابر صلح در افغانستان یاد شده بود.

,

یک روز بعد از آن حمله، گروه طالبان، «هیبت‌الله آخوندزاده»، معاون ملامنصور را به عنوان رهبر برگزید.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه