اخبار داغ

اعتراض به روش فوتبالی؛

بازداشت 4 دانشجو در دانشگاه 9 ایلول ترکیه

بازداشت 4 دانشجو در دانشگاه 9 ایلول ترکیه
بازی فوتبال اعتراضی در دانشگاه 9 ایلول که از طرف تعاونی های دانشجویی ترتیب داده شده بود، با بازداشت به سرانجام رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، در این بازی فوتبال که در حمایت از لائیسم ترتیب داده شده بود، یک تیم دانشجویان و تیم دیگر «ترکیه جدید» نام گرفت و مسابقه با شعار «هرکسی ازلائیسم حمایت می کند برای دفاع بیاید»، آغاز گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

دانشجویان بر روی لباس های خود برچسب هایی با نوشته هایی از قبیل: «آدم دراز»، «آیا داعش دین است؟»، «پسر داوود» و «حوجا افندی»، چسبانده بودند.

,

پلیس 4 نفر از دانشجویان عضو تعاونی که تی شرت های حاوی برچسب های اعتراضی به تن داشتند را بازداشت نمود و اعلام کرد که قرار است این دانشجویان به علت توهین به سران مملکت محاکمه شوند!

,

گفتنی است، بعد از سخنان اسماعیل قهرمان، رئیس مجلس ترکیه، آتش زیر خاکستر دوباره شعله ور گشته و مخالفان حزب حاکم عدالت و توسعه، یادآور مخالفت های اردوغان و حزبش با حکومت لائیسم و طرفداری آن ها از اسلام‌گرایان شدند و عنوان کردند که اردوغان در تلاش است  سیستم لائیک را در کشور را که از زمان آتاترک بر مملکت حاکم است، ریشه کن کرده و به جای آن قوانین اسلام را وارد سیاست کند که مطرح شدن این موضاعات، سبب اعتراضات گسترده طرفداران لائیسم در جامعه ترکیه شده است.

,

اما ناگفته نماند که اردوغان سیاست اسلامگرایی خود را از زمان تشکیل حزب عدالت و توسعه، تغییر داده است که از چند سال گذشته، به خصوص از دوران ریاست جمهوری، به صورت آشکار، نمود پیدا کرده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه