اخبار داغ

یک تیر و دو نشان؛

مبارزه با پدیده سرمازدگی محصولات باغی با دستگاه اتوپلار

مبارزه با پدیده سرمازدگی محصولات باغی با دستگاه اتوپلار
پیشگیری از بروز خسارت و یا کمتر شدن آسیب ها و خسارات ناشی از سرمازدگی یکی از اموری است که کشاورزان و باغداران باید پیش از وارد آمدن خسارت به فکر آن باشند و علاج واقعه را قبل از وقوع نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه سار، سرمازدگی بهار ۹۵ را شاید بتوان پر خسارت ترین دوره سرمازدگی طی چند سال اخیر در خوانسارنام برد، ۱۷ میلیارد تومان رقم برآورد شده خسارت ناشی از سرمازدگی از باغات شهرستان بوده است، رقمی که به خودی خود هر کشاورز و باغدار دوراندیشی را برای حفظ محصول و دسترنج خود برای سالیان آتی به فکر و چاره وا می دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه سار,

سالانه خسارت های فراوانی در اثر سرمازدگی و هجوم آفات به محصولات کشاورزی و زراعی وارد می شود که علاوه بر خسارت های اقتصادی خسارت های روحی و روانی نیز به کشاورزان و باغداران وارد می کند.

,

پیشگیری از بروز خسارت و یا کمتر شدن آسیب ها و خسارات ناشی از سرمازدگی یکی از اموری است که کشاورزان و باغداران باید پیش از وارد آمدن خسارت به فکر آن باشند و علاج واقعه را قبل از وقوع نمایند.

,

هم چنان که برای مبارزه با آفات، سموم و روش های مختلفی به کار می رود برای جلوگیری از خسارت ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی و زراعی نیز راه ها و روش های مختلفی وجود دارد.

,

صنعت گران و تولیدکنندگان داخلی بر همین اساس اقدام به طراحی، ساخت و تولید انواع دستگاه های تولیدکننده گرما نموده اند که از جمله آن دستگاه اتوپلار قابل اشاره و ذکر است.

,

در این بخش توضیحات فنی و نحوه استفاده و کار با دستگاه اتوپلار رامورد توجه قرار می دهیم و امید داریم کشاورزان و باغداران عزیزی که چرخ اقتصاد کشاورزی مملکت به دستان آنها به حرکت و چرخش در می آید با فاصله گرفتن از روش های سنتی مبارزه با سرمازدگی از شیوه های نوین برای حفاظت از محصول و دسترنج خود بهره ببرند و میزان خسارت ناشی از سرمازدگی محصولات خود را به کمترین مقدار ممکن برسانند و علاوه بر حمایت از تولید داخلی و صنعت گران کشورمان از محصول زراعی و کشاورزی خود نیز حفاظت کنند.

,

1

, 1, 1,

و اما توضیحات فنی دستگاه اتوپلار؛
با توجه به این که چند سالی است تغییرات آب و هوایی مسائلی را برای کشاورزان به وجود آورده است وبه ویژه در بخش محصولات باغی این خسارت ها بیشتر بوده است به گونه ای که روند این تغییرات آب و هوایی نیز بدین صورت است که در اسفند ماه به طور غیر طبیعی هوا رو به گرمی می رود و با مختصر سرما موجب بروز سرمازدگی محصولات می شود.

, و اما توضیحات فنی دستگاه اتوپلار؛,
,

هر درختی با توجه به نوع آن یک آستانه تحمل نسبت به سرما دارد که این آستانه نیز متفاوت است. به عنوان مثال این آستانه برای درخت بادام بین منفی ۲/۳ الی منفی ۲/۷ است.

,

بر اساس تحقیقات هوای سطح زمین با هوایی که در ۱۸ متری سطح وجود دارد دارای اختلاف دمای ۵ درجه است و زمانی که وزش باد انجام می شود سرمازدگی رخ نخواهد داد چون جریان هوا وجود دارد.

,

مکانیسم دستگاه اتوپلار به این صورت است که مساحتی در حدود یک هکتار از زمین را در برابر سرمازدگی حفاظت می کند.
انرژی تحویلی این دستگاه در ساعت ۷۲۲ هزار BTU است و حجم تخلیه هوای گرم آن ۴۵ هزار متر مکعب در ساعت است و وزن آن ۴۰۰ کیلوگرم است.

,
,

این دستگاه دارای یک کوره است که با مکش، هوا را از سطح ۱۱ متری زمین گرفته و به داخل کوره منتقل می کند و به ۴ جهت پرتاب کرده و برد پرتاب هوای گرم آن ۵۰ متر است.

,

2

, 2, 2,

این دستگاه هوای گرم را به زیر درخت پرتاب می کند و یک اختلاف دما برای جلوگیری از سرمازدگی ایجاد می کند.
با این عمل هم زمان هم جریان هوا ایجاد می شود و هم گرما تولید می شود.

,
,

گفتنی است نمایندگی فروش این دستگاه در شهرستان را شرکت فنی مهندسی مزرعه گستر خوانسار به عهده دارد و کشاورزان و باغداران خوانساری می توانند از طریق این شرکت نسبت به کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه اتوپلار و ثبت سفارش آن اقدام کنند.

,

این دستگاه از تسهیلات بانکی نیز برخوردار است و متقاضیان آن می توانند به واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی معرفی شده و سپس برای استفاده از تسهیلات خرید دستگاه اتوپلار به بانک کشاورزی معرفی شوند.

,

هم چنین نسل جدید این دستگاه نیز در حال تولید در داخل کشوراست و پرتاب حرارت آن تا ۷۰ متر است و برای بالای یک هکتار در برابر سرمازدگی تولید گرما می کند.

,

تولیدکننده این دستگاه در کشور شرکت دماآرای سبز صنعت واقع در شیراز و با شماره ثبت ۳۴۷۱۰۷ سهامی خاص می باشد.
سوخت این دستگاه گازوئیل است و میزان مصرف سوخت آن ۱۹ لیتر در ساعت است، این دستگاه سنسور حساس به دما دارد و به طور اتوماتیک روشن و خاموش می شود، دمای مورد نظر به دستگاه داده می شود و زمانی که دمای هوا به آن درجه رسید دستگاه به طور خودکار روشن می شود.

,
,

3

, 3, 3,

میزان خسارت ناشی از سرمازدگی که امسال محصولات باغی شهرستان با آن مواجه شد ما را برآن داشت تا برای راهنمایی بیشتر کشاورزان و باغداران شهرستان از توضیحات فنی مهندس حقی مدیر عامل شرکت مزرعه گستر در خصوص مشخصات فنی این دستگاه استفاده کنیم، گو این که شرکت فنی مهندسی مزرعه گستر خوانسار اقدام به رای زنی با شرکت تولیدکننده دستگاه تولیدکننده گرما اتوپلار برای فروش این دستگاه در خوانسار نموده و کارگاه آموزشی یک روزه برای آموزش کشاورزان و باغداران شهرستان برای آشنایی با نحوه کار با این دستگاه و با همکاری جهاد کشاورزی خوانسار نیز برگزار نموده است.

,

این دستگاه با قیمت ۸ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و تسهیلات بانکی که ۸۰ درصد قیمت دستگاه را شامل می شود زمینه و موقعیت مناسبی را برای مبارزه با پدیده سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی فراهم آورده است و به طور قطع و یقین طی چند سال اول استفاده از این دستگاه هزینه ای که باغدار برای تهیه آن صرف کرده است را باز می گرداند.

,

در توضیح این دستگاه باید به این نکته نیز اشاره شود که دستگاه تولیدکننده گرما اتوپلار به ثبت رسیده است و کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.

,

آدرس شرکت دماآرا سبز صنعت:
شیراز چهارراه هجرت ساختمان هجرت طبقه اول
شماره های تماس:
۰۷۱۳۲۲۳۲۳۲۵-۶
۰۹۳۵۴۸۵۰۵۴۳

,
,
,
,
,

شماره شرکت مزرعه گستر خوانسار برای ثبت خرید دستگاه اتوپلار

,

۰۳۱۵۷۷۷۶۰۰۴

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه