اخبار داغ

پرده برداری استفان مال؛

چرا دولت نمی‌خواهد واقعیت برجام را قبول کند؟

چرا دولت نمی‌خواهد واقعیت برجام را قبول کند؟
هماهنگ کننده آمریکایی اجرای برجام در سخنرانی خود نشان داد ایرن از فرصت‌های اقتصادی بی‌بهره مانده و ترس سرمایه‌گذاران از تحریم‌های آمریکا موجب شده تا آنان با ایران همکاری نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، تاریخ معاصر این را همیشه منصه ظهور گذاشته است که اقدامات خصمانه و نامتقابل ایالات متحده آمریکا در برابر کشورهای بیدار و استکبار ستیزی مانند جمهوری اسلامی ایران بسیار بدیهی و آشکار شده و هر فرد صاحب نظر و آگاهی اگر منکر بر این واقعیت باشد، باید در عناوین ذکر شده بر این افراد مردد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مقام معظم رهبری دایما به ابعاد مختلف سیاست های کینه ورزانه و یک طرفه آمریکا در بیانات مختلف اشاره کرده‌اند و اینکه هر فشار و اقدامی علیه ایران انجام می گیرد به خاطر بهانه هایی همچون هسته‌ای و حقوق بشر بوده و اساس دشمنی این کشور، هویت و ماهیت نظام اسلامی می باشد چرا که سابقه این را به خوبی نشان داده که در هر مقطعی کشور و یا هر گروه ضد استکبار در برابر آمریکا یک قدم عقب نشینی کرده است، این کشور زیاده خواه تر از گذشته شده است.

,

زیاده خواهی که مقام معظم رهبری که با تعبیر افزون خواهی به آن اشاره کردند و در پیام خود خطاب به نمایندگان دور دهم فرمودند:وظیفه‌ی انقلابی و قانونی شما نمایندگان محترم آن است که مجلس را سنگری استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهی گستاخانه‌ی استکبار و نقطه‌ی اتکای درخشانِ مردم مؤمن و انقلابی بسازید.

,

آخرین مصداق افزون‌خواهی گستاخانه‌ی استکبار را می شود به خبر مشروط شدن استفاده ایران از منافع اقتصادی «برجام» به قطع آزمایش‌های موشکی ربط داد که توسط آمریکا رقم خورد.

,

اخیرا استفان مال ، هماهنگ‌کننده آمریکایی اجرای «برجام» در نشست استماع کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا گفته است که:ایران برای اینکه به طور کامل از فرصت‌های اقتصادی ایجاد شده (بعد از اجرایی شدن برجام) بهره‌مند شود بایستی مسائل داخلی‌اش که بر روی تصمیم‌های گیری بین‌المللی اثرگذار است را هم حل و فصل کند که از جمله آن مسائل می‌توان اقدامات تحریک‌آمیزی از قبیل آزمایش مکرر موشک‌های بالیستیک اشاره کرد.

,

سخن مذکور استفان را می‌توان پرده برداری جدید از دلایل عدم همکاری بانک های بزرگ اروپایی با موسسات و بانک های کشور -ترس و تردید سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی جهان از همکاری با ایران - خطر برگشت تحریم ها و تداوم مشکلات اتصال بانک های کشور به سوئیفت دانست.

,

لکن رئیس دولت تدبیر و امید دو روز بعد از این خبر، در روز استماع به پیام مقام معظم رهبری به مجلس دهم و در همان مکان(ساختمان جدید بهارستان) در بخشی از سخنان خود در تکرار وهمیات مرقومه قبل گفت: امروز در سایه برجام فضایی برای ما ایجاد شده که می‌توانیم از سرمایه خارجی استفاده کنیم، فضایی برای ما ایجاد شده که می‌توانیم از بازار خارجی برای صادرات کالای خودمان بهره‌مند شویم.

,

کاش دکتر روحانی مصداقا به بهره برداری از سرمایه های خارجی و اسماً به فضایی اشاره می کرد که در آن کشور ما می تواند از بازار خارجی برای صادرات کالاهایمان بهره‌مند شود تا جواب دلواپسان داده شود که برجام برای کشور موثر بوده است یا نه.

,

باید به رئیس دولت حقوقدان گفت که کاش حداقل بعد از برداشت 2 میلیار دلاری آمریکا از ثروت ملی کمی در دفاع تمام قد از برجام عقب نشینی می‌کرد و در برابر اظهارات افشاگرانه استفان مال، خود و وزیر خارجه اش واکنشی متقابل نشان می دادند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه