اخبار داغ

فرماندار مشگین‌شهر:

فصل کوچ عشایر بهترین فرصت برای ایجاد بازارچه‌های فصلی و سنتی است

فصل کوچ عشایر بهترین فرصت برای ایجاد بازارچه‌های فصلی و سنتی است
فرماندار مشگین‌شهر گفت: فصل کوچ عشایر و گردشگری بهترین فرصت برای ایجاد بازارچه‌های عظیم فصلی و سنتی در مسیرهای شابیل، قوتور سویی و قینرجه برای عرضه محصولات عشایر ایجاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشکین‌رسا، جلسه هماهنگی کوچ عشایر شهرستان مشگین‌شهر با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در محل فرمانداری مشگین‌شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشکین‌رسا,

 

,

در این جلسه رئیس جهاد عشایری با بیان اینکه در این شهرستان 7 طایفه عشایری زندگی می‌کنند گفت: در فصل ییلاق تعداد 5556 خانه وار با جمعیت بالغ بر 27 هزار نفر از قشلاقات مختلف استان به شهرستان مشکین شهر کوچ می‌کنند.

,

 

,

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به عشایر در سال گذشته افزود: در سال 94 با تلاش‌های انجام گرفته توانستیم 550 کیلو متر از مسیر کوچ عشایر را با با استفاده از دستگاه های گریدر اداره عشایر تسطیح، مرمت و بازگشایی و در 8 محور با استفاده از بولدوزر برف روبی را انجام دهیم که در واقع نیاز اساسی عشایران در حمل و نقل دام رفع شده بود.

,

 

,

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد 1700 کیسه آرد و 305 تن سبوس در بین عشایر منطقه توزیع توزیع شد و همچنین 38 میلیون لیتر آب شرب در بین مناطقی که فاقد آب شرب و آب لوله کشی هستند از طریق تانکرهای آبی توزیع شد.

,

 

,

ابراهیم امامی فرماندار مشگین‌شهر در این جلسه گفت: در حوزه های مختلف اقداماتی همچون سازماندهی امور عشایری و استفاده از ظرفیت های اساسی عشایر در سطح شهرستان متناسب با اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مورد توجه قرار گیرد.

,

 

,

وی افزود: با الگو گرفتن از فرهنگ غنی و زندگی سنتی عشایر  به دنبال ایجاد 2 اکو کمپ برای شهرستان هستیم تا شاهد جذب گردشگران و آشنایی با فرهنگ این مرز و بوم باشیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: فصل کوچ عشایر و گردشگری یک ظرفیت اساسی برای شهرستان می‌باشد که لازم است برنامه ریزی مناسبی برای آن اتخاذ گردد چرا که بیشترین ظرفیت‌های گردشگری در مسیر کوچ عشایری قرار دارد که می‌توان بازارچه‌های عظیم فصلی و سنتی در مسیرهای شابیل، قوتور سویی و قینرجه برای عرضه محصولات عشایر ایجاد کرد.

,

 

,

به گزارش مشکین‌رسا، با توجه به اینکه تقویم رسمی کوچ بهاره 15 خرداد تعییین شده بود اما به علت شرایط جوی این تاریخ به پنجم خرداد تغییر یافته است.

, مشکین‌رسا,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه