اخبار داغ

یادآوری پیام رهبری به نمایندگان مجلس از اولین سال های رهبری ایشان تا به امروز؛

رهبری چه پیامی به نمایندگان مجلس سوم تا دهم دادند؟

رهبری چه پیامی به نمایندگان مجلس سوم تا دهم دادند؟
گزیده ای از پیام و توصیه های گرانقدر مقام معظم رهبری، از اولین دوره مجلس شورای اسلامی در دوره رهبری ایشان تا به امروز.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت خبری کریمه، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، به مناسبت آغاز به کار هر دوره‌ از مجلس شورای اسلامی، خطاب و توصیه هایی به نمایندگان منتخب مردم در آن دوره می کنند که در آغاز اولین صحن علنی مجلس پیام ایشان قرائت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری کریمه،, سایت خبری کریمه،, سایت خبری کریمه،, ،,

لذا بر آن شدیم تا در این گزارش به گزیده ای از این پیام و توصیه های گرانقدر مقام معظم رهبری، از اولین دوره مجلس شورای اسلامی در دوره رهبری ایشان تا به امروز اشاره کنیم.

,

تنها هدف از این گزارش، یادآوری دغدغه های رهبری از همان اولین سال های رهبری ایشان تا به امروز است؛ دغدغه هایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همان ابتدای شروع کار خود باید چراغ راه و در اولویت فعالیت ها و تلاش های خود قرار دهند.

,

پیام به نمایندگان مجلس سوم شورای اسلامی در پایان دوره سوم مجلس

, پیام به نمایندگان مجلس سوم شورای اسلامی در پایان دوره سوم مجلس,

بسم‏ اللَّه‏ الرّحمن‏ الرّحیم‏

,

مجلس شورای اسلامی از جمله‏ ی افتخارات کشور و نظام انقلابی ما است، زیرا مظهر اعتماد مردم و محصول رأی و اراده‏ ی آنان، و وسیله‏ ی حضور تعیین کننده‏ ی آنان در گزینش گردانندگان امور کشور و نیز در تقنین قوانین حاکم بر حرکت عمومی کشور است. مردم، انتخاب نمایندگان را وظیفه‏ ی دینی و انقلابی خود می‏ شمرند و بر پایه‏ ی معیارهای اسلامی است که کسی را به عنوان نماینده‏ ی خود برمی‏ گزینند. از این رو سمت نمایندگی مجلس، نعمتی الهی و مایه ‏ی شکر و مباهات است. مجلس شورای اسلامی تاکنون بحمداللَّه راه اسلام را پیموده و در جهت هدف های انقلاب و رهنمودهای امام راحل (رضوان‏ اللَّه‏ علیه) ره سپرده است و ان‏شاءاللَّه همواره چنین باشد. خداوند ملت شریف ایران را سربلند و پیروز بدارد و از برکات اسلام بهره ‏مند فرماید و دیگر ملت های مظلوم را نیز نصرت دهد.

,

سیّد علی خامنه‏ ای - 13 ذیقعده 1412 - 26/2/1371

,

پیام به مناسبت آغاز به کار چهارمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی

, پیام به مناسبت آغاز به کار چهارمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی,

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

,

خدای بزرگ را سپاسگزارم که ملت ایران را در مرحله یی دیگر از جهاد و تلاش انقلابی اش موفق گردانید و چهارمین دوره ی مجلس شورای اسلامی مانند دوره های قبلی این مجلس، از نمایندگان و برگزیدگان حقیقی این ملت رشید فراهم آمد. یکبار دیگر حضور شورانگیز مردم در صحنه ی انتخابات و اراده ی آگاهانه ی آنان که از دلبستگی و ایمانی عمیق به اسلام ناشی می شد، بر شرارت دشمنان مستکبر و خدعه های سیاسی و تبلیغاتی آنان فائق آمد و کمک و فضل الهی و عنایات حضرت ولی اللَّه اعظم (روحی فداه) دستگیر این ملت مؤمن شد و انتخابات به گونه یی که مایه ی افزایش آبرو و ابهت نظام، و حاکی از استقرار و ثبات کشور، و نشانه ی عزم و نشاط ملت بود، برگزار گشت.

,

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه - سیّد علی خامنه ای – 7/3/1371

,

پیام به مناسبت آغاز به کار پنجمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی

, پیام به مناسبت آغاز به کار پنجمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی,

بسم الله الرحمن الرحیم‌

,

با تفضلات الهی و عنایات حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه)، اکنون مجلس شورای اسلامی که یکی از زیباترین جلوه‌های مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است، برای یک دوره‌ی چهارساله‌ی دیگر قدم در راه می‌گذارد و محصول انتخابات پرشور و پرتلاش اخیر، کار و تکلیف قانونی خود را آغاز می‌کند. خداوند قادر متعال را بر این موفقیت و نعمت بزرگ سپاس می‌گویم، و از ملت عظیم‌الشأن ایران که با اراده‌ی قوی و ذهن بیدار و ایمان شورانگیز خود این بار نیز بر مکر دشمنان فائق آمده، راه عزت و سعادت خود را در پرتو راهنمائیها و نصایح امام راحل شناخته و پیمودند، تشکر می‌کنم. همچنین در این فرصت از نمایندگان محترم دوره‌ی چهارم مجلس به خاطر تلاش چهارساله‌ی آنان در راه اعتلای کشور در زیر پرچم عزیز و سربلند اسلام، قدردانی کرده بویژه زحمات دلسوزانه‌ی رئیس محترم و هیأتهای رئیسه‌ی آن دوره را گرامی می‌دارم و امیدوارم خداوند به یکایک آن برادران و خواهران به قدر مجاهدتی که کرده و اخلاصی که ورزیده‌اند، اجر جزیل عنایت فرماید.

,

برعهده‌ی همه‌ی آحاد ملت و مخصوصا مسؤولان بخشهای مختلف و بالاخص نمایندگان دوره‌ی پنجم مجلس شورای اسلامی است که نعمت تشکیل مجلس مردمی را در موعد مقرر قانونی که به همت دست‌اندرکاران امور انتخابات فراهم گشته است قدر دانسته خدای بزرگ را بر این دستاورد گرانبها که مایه‌ی عزت کشور و سربلندی ملت انقلابی ما است، شکر گزارند.

,

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته‌ - سید علی خامنه‌ای‌ - 11 خرداد 75

,

پیام به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی

, پیام به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی,

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

,

آغاز هر دوره‌ از مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، برای‌ ملت‌ ایران‌، سرآغاز مرحله‌ی‌ نوینی‌ از حرکت‌ دسته‌ جمعی‌ این‌ ملت‌ بزرگ‌ به‌ سوی‌ آرمانها و آرزوهای‌ مادی‌ و معنوی‌ است‌. مظهر تلاش‌ دیگری‌ است‌ که‌ مردم‌ انقلابی‌ و مسؤولیت‌ شناس‌ ایران‌ برای‌ تحقق‌ خواسته‌های‌ دست‌ نیافته‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ برنیامده‌، و ترمیم‌ ویرانیهای‌ باقی‌ مانده‌، و اصلاح‌ فسادهای‌ پدید آمده‌، و مهار تهدیدهای‌ از پرده‌ برون‌ افتاده‌، در عرصه‌ی‌ تعیین‌کننده‌ قانونگذاری‌ از آن‌ خود بروز می‌دهند و در انتظار نتایج‌ این‌ تلاش‌ مبارک‌ می‌نشینند. روز نوی‌ است‌ که‌ از آن‌ انتظار دستاوردی‌ دیگر می‌رود، و نوروزی‌ است‌ که‌ رویش‌ و بهار دیگری‌ را نوید می‌دهد.

,

تشکیل‌ بهنگام‌ هر دوره‌ از مجلس‌، نشانه‌ی‌ آن‌ است‌ که‌ این‌ عزم‌ ملی‌ و کوششی‌ که‌ خدمتگزاران‌ ملت‌ در هموار کردن‌ مسیر آن‌ به‌ کار برده‌اند، مشمول‌ عنایت‌ و تفضل‌ خداوند واقع‌ شده‌ و ابر کرامت‌ پروردگار بر آن‌ باریده‌ است‌.

,

اینجانب‌ خاضعانه‌ جبهه‌ی‌ سپاس‌ بر درگاه‌ لطف‌ الهی‌ فرود می‌آورم‌ و از توجهات‌ حضرت‌ بقیه‌ الله‌ (ارواحنا فداه‌) و دست‌ حمایتگر و دعای‌ گره‌ گشای‌ آن‌ ولی‌ حقیقی‌ ملت‌ ایران‌ تشکر می‌کنم‌، و به‌ روان‌ بنیانگذار حکومت‌ مردمی‌ در ایران‌، امام‌ راحل‌ رفیع‌الشأن‌ درود می‌فرستم‌.

,

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته‌ - سید علی خامنه‌ای‌ - 6/3/79

,

پیام به مناسبت آغاز به کار هفتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی

, پیام به مناسبت آغاز به کار هفتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی,

بسم‌الله الرحمن الرحیم

,

سپاس، خداوند عزیز و حکیم را که بار دیگر در یکی از برترین آزمون های تاریخی، ملت ایران را سربلند و پیروز ساخت و با رأی روشن آنان، هفتمین دوره ی مجلس شورای اسلامی را در موعد قانونی، شکل بخشید.

,

سلام خدا بر پیامبر مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله و همه ی پیامبران الهی و بر امامان معصوم بویژه بر امام مهدی موعود ارواحنا فداه، که الهام بخش ملت ایران و مشعل افروز راه بشریت اند.

,

درود بر روان بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهیدان راه آزادگی و سرافرازیِ ایران که اسلام را معنا کردند و بندهای اسارت را گسستند و راه استقلال و سربلندی ملت را گشودند، دژ کهن استبداد را ویران ساختند و بنای مردمسالاری دینی را با همت والای ملّت عظیم الشأن استوار کردند.

,

بیست و چهار سال قانون گذاری در شش دوره ی مجلس شورای اسلامی با همه ی دشواریها و فراز و فرودها، به حول و قوه ی الهی، بی وقفه طی شده است و مردم ایران در نخستین تجربه ی ماندگار خود در طول تاریخ، با همت و پشتکاری ستایش برانگیز، حتی یک روز تأخیر و تعویق را در این کار بزرگ بر نتافته و خلأ حضور مجلس قانونگذار را نپذیرفته اند، و اینک مجلس هفتم در موعد قانونی خود آغاز میشود و شما نمایندگانِ تازه نفس، در خانه ی ملّت که کانون اصلی حرکت به سوی آینده است گرد آمده اید.

,

وظیفه ی خود میدانم که تفضل الهی را در برپائی بهنگامِ مجلس و حضور پرشور مردم در انتخابات اول اسفند از اعماق دل شکر گویم. پیروزی مردم بر توطئه ی پیچیده و استکباریِ »تأخیر مجلس«، پدیده ئی فراموش نشدنی و سرشار از عبرتها برای امروز و فردای نظام اسلامی است و جز با تفضل ویژه ی پروردگار به دست نیامد. کمک و همراهی مسئولان و دست اندرکاران انتخابات در وزارت کشور و شورای محترم نگهبان و تلاش مجاهدت آمیزی که مبذول داشتند، زمینه ساز این عنایت معنوی و الهی بود، و تشکر از یکایک آنان وظیفه ی حتمی و همیشگی اینجانب است.

,

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته‌ - سید علی خامنه‌ای‌ - 6 خرداد 1383

,

پیام به مناسبت آغاز به کار هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی

, پیام به مناسبت آغاز به کار هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی,

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

,

اکنون که هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی آغاز میشود و با یاری خداوند توانا، حلقه‌ی دیگری از زنجیره‌ی بی‌گسستِ این نماد مردمسالاری دینی،‌ شکل میگیرد، پیشانی سپاس بر درگاه احدیت فرو میسایم. و با دلی لبالب از قدرشناسی و امید، به ملت ایران درود میفرستم. این، سند افتخاری است که همه‌ی مؤمنان به اسلام و دلبستگان به ایران باید آن را عطیه‌ئی الهی بدانیم و قدرشناسانه از آن پاسداری کنیم.

,

در میانه‌ی امواج طوفانیِ دنیائی که در آن،‌ افزون‌طلبان سلطه‌گر با سیطره‌ی متعرضانه‌ی خود استقلال و هویت ملتها را نشانه گرفته و تا توانسته‌اند عرصه را بر عزم ملی آنان تنگتر کرده‌اند، ملت ایران با اراده‌ئی راسخ بر ترفندهای پیچیده‌ی دشمنان فائق آمده و در راه عزت و آزادگی به رهنمائی اسلام و قرآن، گردنه‌های دشوار را یکی پس از دیگری پشت سر میگذارد. مجلس مؤمن و مستقل و شجاع و مدبّر، نماد پایداری و ثبات الگوئی از مردمسالاری است که انقلاب اسلامی در برابر چشم جهانیان قرار داد و ملت بزرگ ایران با اتکال به خدا و با عزم راسخ خود آن را ماندگار کرد.

,

اینجانب وظیفه‌ی خود میدانم که از ملت عزیز که عرصه‌ی این آزمون ملی را با جدّ و نشاط خود انباشت و بار دیگر آگاهی و بیداری خود را به رخ دشمنان کشید، با همه‌ی وجود، سپاسگزاری کنم. و نیز لازم میدانم از مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات در وزارت کشور و شورای محترم نگهبان که بار سنگین انتخابات را با صبوری و مسئولیت‌شناسی به سرمنزل رساندند، و از دستگاههای کمک‌کننده بویژه رسانه‌ی ملی و مأموران نظم و امنیت، و از گروهها و جریانها و چهره‌های دینی و سیاسی که با حضور و تلاش خود بر شور و شوق همگانی افزودند، و از همه‌ی کسانی که با سخن و رفتار و منش خود به برگزاری این حماسه‌ی بزرگ کمک رساندند، قدردانی و تشکر کنم.

,

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته‌ - سید علی خامنه‌ای‌ - 7 خرداد 1387

,

پیام به مناسبت آغاز به کار نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی

, پیام به مناسبت آغاز به کار نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی,

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

,

گشایش نهمین دوره‌ی قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی -به خواست خداوند حکیم و قدیر- پیام پرقدرتی است که ملت ایران، جهان معاصر را با آن مخاطب می‌سازد و حقایق ماندگاری را در حافظه‌ی افکار عمومی ملت‌ها ثبت می‌کند. پیروزیِ عزم ملی بر حجم انبوه دشمنی‌ها، ساختِ استوار و مستحکمِ نظامِ برخاسته از انقلاب اسلامی، نقش یگانه و بی‌بدیل ایمان و بصیرت در شکل‌دهی به مسیر زندگی و سرنوشت یک ملّت و آن‌گاه، تصویر راستین از ملّتی که برای نخستین ‌بار مردم سالاری اسلامی را نه با زبان، که با مجاهدت دشوار خود به میدان آورده و دعویِ انزوای دین از زندگی اجتماعی را باطل ساخته، از جمله‌ی این حقائق اثرگذار و ماندگار است.

,

موفقیّت ملّت ایران در فرستادن این پیام روشنگر و پرمغز به افکار عمومی جهان، لطف دیگری است از سوی خدای توانا و مهربان که در طول این مسیر پرچالش، همواره یاری و راهنمایی خود را مبذول داشته و هرگز این ملّت مؤمن و مجاهد را تنها نگذاشته است. با همه‌ی وجود، خدای عزّوجلّ را سپاس می‌گویم و پیشانی سپاس بر درگاه عظمت او می‌سایم.

,

همچنین واجب می‌دانم که با دلی سرشار از تکریم و قدرشناسی، به ملّت بزرگ و تاریخ‌سازِ ایران درود فرستم و حضورِ بهنگام آنان را در عرصه‌ی این آزمون که مانند همیشه، نمایشگر بصیرت و اعتماد به نفس و شناختِ درستِ زمانه بود، سپاس گویم.

,

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته‌ - سید علی خامنه‌ای‌ - ۷ خرداد ۱۳۹۱

,

پیام به مناسبت آغاز به کار دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی

, پیام به مناسبت آغاز به کار دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

آغاز دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در ماه مبارک شعبان را که ماه معنویت و خشوع و ماه اعیاد بزرگ مذهبی است، به ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی و به شما برگزیدگان و پذیرندگان مسئولیتهای بزرگ تبریک می‌گویم و از آحاد مردم عزیز که با حماسه‌ی انتخابات، چرخه‌ی بی‌وقفه‌ی قانون‌گذاری را تداوم بخشیده و حلقه دیگری بر این زنجیره حیاتی افزوده‌اند، سپاسگزاری می‌کنم.

,

این همه، برآمده از توفیق الهی و نشانه‌ی لطف و رحمت ذات اقدس اوست که دست قدرت بی‌همتا را مددکار ملت و کشور و نظام اسلامی ساخته است. دل و زبان از سپاس‌گویی این نعمت ناتوانند.

,

ملت ایران با حضور حداکثری در انتخابات پُر اهمیت مجلس قانون‌گذاری، بیعت دیرین خود با نظام جمهوری اسلامی را بار دیگر تکرار کردند و با این زبانِ رسا به بدخواهان پاسخ گفتند. وفاداری ارزشمند ملت، مسئولان نظام را در بخشهای گوناگون به احساس مسئولیت و شکر نعمت فرا می‌خواند. ذمّه‌ی ما مسئولان، اکنون سنگین‌بارتر از گذشته است.

,

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته‌ - سید علی خامنه‌ای‌ - ۷ خرداد ۱۳۹۵

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه