اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

تب برفکی با اولویت بندی مدیریت شد/ استفاده از گوشت قرمز با مهر تائید دام پزشکی بلامانع است

تب برفکی با اولویت بندی مدیریت شد/ استفاده از گوشت قرمز با مهر تائید دام پزشکی بلامانع است
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: گوشت‌های خریداری شده حتما باید مهر کشتارگاه و دامپزشکی بر روی آن وجود داشته باشد در این صورت هیچ گونه نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشکین‌رسا، دکتر صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در جلسه ای که با حضور مسئولان شهرستان در فرمانداری مشگین‌شهر برگزار شده بود گفت: بیماری تب برفکی در این کشور به عنوان یک بیماری بومی شناخته می شود لذا این بیماری در شهرستان مشگین‌شهر گسترش و مشکلاتی را برای دامداران به وجود اورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشکین‌رسا,

 

,

وی افزود: اداره دام پزشکی با توجه به پیش بینی این مسئله دام‌های سبک را در دو نوبت و دام های سنگین در سه نوبت برای پیشگیری از این بیماری واکسن کرده بود و این عامل موجب شده بود در سال‌های گذشته از این بیماری فاصله بگیریم و از گسترش آن جلوگیری شود.

,

 

,

وی ادامه داد: این طرح در پاییز سال گذشته می‌بایست اجرا می‌شد تا شاهد این بیماری نباشیم اما متاسفانه در سال گذشته از طرف موسسه رازی به عنوان تولید کننده این واکسن با مشکلاتی رو به رو شده بودیم و واردات نیز مدت زمان زیادی طول می‌کشید لذا با هشدارهای لازم به استانداری و فرمانداری‌ها و ستاد مدیریت بحران اعلام شد تا با اولویت بندی این بیماری کنترل و مدیریت شد.

,

 

,

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در شهرستان مشکین‌شهر در 25 کانون امکان انتقال این بیماری وجود داشت که با تلاش اداره دامپزشکی در 15 کانون بیماری کنترل شد و از انتقال ان به سایر مناطق جلوگیری به عمل آمد لذا  براساس آمار رسمی تلفات دام‌ها در این شهرستان کمتر از 100 راس بود که در مقایسه با شهرستان های اهر بسیار ناچیز بود.

,

 

,

وی اظهار کرد: همزمان با بیماری تب برفکی برخی مشکلات و شایعاتی به جود آمد که نمی توان از گوشت های قرمز مصرف کرد که در این خصوص باید گفت مصرف گوشت قرمز با تب برفکی هیچ مانعی ندارد چرا که گوشت‌هایی که مهر کشتارگاه و دامپزشکی خورده‌اند توسط مسئولان فنی و دام پزشکی کنترل می‌شوند.

,

 

,

وی تاکید کرد: گوشت‌های خریداری شده حتما باید مهر کشتارگاه و دامپزشکی بر روی آن وجود داشته باشد در این صورت هیچ گونه نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد.

,

 

,

وی در پایان گفت: دامداران می‌توانند هر گونه موارد مشکوک در زمینه بیماری احشام را از طریق شماره تلفن 1512 به اداره کل دامپزشکی استان گزارش کنند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه