اخبار داغ

اولین طراح پارچه در بیجار:

طرح های سنتی احیاگر هویت آن منطقه است/حمایت مسئولان موجب ایجاد اشتغالزایی می شود

طرح های سنتی احیاگر هویت آن منطقه است/حمایت مسئولان موجب ایجاد اشتغالزایی می شود
اولین طراح پارچه در بیجار با بیان اینکه طرح های سنتی احیا گر هویت هر دیاری است،گفت: اگر حمایت مسئولان باشد می توانم با توسعه کارم زمینه اشتغال چند نفر از بانوان را فراهم نماییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران، از دیرباز نام فرهنگ و هنر با سرزمین دیار گروس عجین بوده و مهد پرورش هنرمندانی است که با استفاده از خلاقیت و ابتکار خود لحظه های نابی را خلق کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران,

هنرمندان دیار بیجار گروس هم پای دیگر هنرمندان کشور ایران اسلامی با بروز استعدادهای خود منشاء خلق آثار زیبایی هستند که در تارک بام ایران می درخشد.

,

فهیمه وثوقی متولد تهران و دارای دیپلم تجربی و فارغ التحصیل رشته طراحی دوخت یکی از هنرمندان بیجاری است که برای اولین بار کار طراحی بر روی پارچه را آغاز نموده است.

,

وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از سال 86 کار خیاطی را آغاز نمودم و تمامی دوره های آموزشی را در مرکز فنی و حرفه ای بیجار طی کردم.

,

 

,

بانوی هنرمند بیجاری و اولین طراح روی پارچه

, بانوی هنرمند بیجاری و اولین طراح روی پارچه ,

 

,

چند سال بعنوان آزمون گر در مرکز آموزش فنی و حرفه ای بیجار مشغول کار هستم و در کنار آن در محل کانون بسیج جوانان بعنوان مربی مشغول آموزش این حرفه بودم.

,

وی افزود: در سال 82 در المپیاد مهارت ملی مقام پنجم کشوری را کسب کردم و موفق به دریافت دیپلم افتخار این المپیاد شدم و در مسابقات ملی استانی در همان سال مقام اول را کسب نمودم.

,

بانوی هنرمند بیجاری بیان داشت: از همان دوران کودکی عاشق کار کردن بودم و با توجه به اینکه در شهر بیجار بیکاری حرف اول را می زند و بسیاری از جوانان تحصیلکرده با معضل بزرگ بیکاری دست و پنجه نرم می کنند بفکر این افتادم که با استفاده از هنرم یعنی خیاطی منبع درآمدی برای خود باشم.

,

وثوقی در جواب سوال خبرنگار بام ایران که چطور شد به کار طراحی روی پارچه روی آوردید،اظهار داشت: هنگام مراجعه به پارچه فروشی های بزرگ متوجه شدم که کشورهای مانند اتریش و فرانسه که کار تولید پارچه را انجام می دهند با استفاده از طرح های سنتی ایران به ویژه طرح های فرش بیجار نقوش بسیار زیبایی بر روی پارچه های خود خلق می کنند،در همانجا این سوال در ذهنم به وجود آمد که خودم ما چرا این اقدام را انجام ندهیم.

,

 

,

طراحی های انجام شده توسط اولین بانوی هنرمند بیجاری که کار طراحی بر روی پارچه را انجام داده است

, طراحی های انجام شده توسط اولین بانوی هنرمند بیجاری که کار طراحی بر روی پارچه را انجام داده است,

وی تصریح کرد: برای انجام این کار در درجه اول باید خیاطی و الگو بلد باشید تا بتوانید کار طراحی را انجام دهید و بیشتر طرحی های که انجام داده ام برگرفته از ذهن خودم است.

,

بانوی موفق بیجاری خاطر نشان کرد: علاقه به این کار موجب شد رشته دانشگاهی خود را طراحی دوخت انتخاب کنم و همین نیز موجب پیشرفت کارم شده است.

,

وثوقی بیان داشت: طراحی روی پارچه احتیاج به دقت فراوانی دارد ،طراح باید هم طرح را خوب بشناسد و با دقت و تمرکز کافی بداند چه طرحی برای چه پارچه ای مناسب است تا بتواند کار زیبا و در خور توجه خلق نماید.

,

وی با تاکید براینکه عاشق کارش است ،گفت: امیدوارم روزی برسد که با پشتوانه مالی کافی بتوانم زمینه اشتغالزایی چند نفر از بانوان بیجاری را فراهم نمایم.

,

این هنرمند بیجاری به مشکلات سر راه این هنر اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که در ابتدا هم گفتم در حال حاضر اکثر طرح های سنتی ما توسط کشورهای دیگر کپی می شود و با قیمت گرانتر و کیفیت کمتر به خودمان می فروشند.

,

وثوقی با بیان اینکه هر روز از ساعت 8 صبح الی 7 بعد ظهر مشغول کار در خیاطی هستم ،گفت: عشق به کارم موجب شده وسواس خاصی در کار داشته باشم تا کار انجام شده مورد رضایت مشتری باشد.

,

 

,

اولین بانوی هنرمند بیجاری که کار طراحی برروی پارچه را انجام می دهد

, اولین بانوی هنرمند بیجاری که کار طراحی برروی پارچه را انجام می دهد,

وی ادامه داد،در کنار عشق به کار ،صبر و حوصله نیز نقش مهمی در پیشرفت کار دارد و جوانان ما اگر با صبر و حوصله به دنبال استعدادهای نهفته در وجود خودشان بروند مطمئنن می توانند فردی موفق باشند.

,

این هنرمند بیجاری با تاکید بر اینکه جهت گسترش کارم نیازمند حمایت مسئولان هستم،یادآور شد:حمایت مسئولان از مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک تولیدی موجب ایجاد اشتغالزایی برای جوانان جویای کار می گردد.

,

اولین طراح بر روی پارچه در پایان ضمن قدردانی از پدر  و مادر خود که زمینه کار را برای وی فراهم کرده اند،گفت: امیدوارم با طراحی طرح های سنتی بر روی پارچه اصالت فرهنگ بیجار را را احیا نمایم.

,

انتهای پیام/م

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه