اخبار داغ

انتظارات از نمایندگان مجلس خبرگان دوره پنجم

انتظارات از نمایندگان مجلس خبرگان دوره پنجم
اگر کسی بخواهد انقلابی عمل کند، ابتدا باید انقلابی مانده باشد و بتواند انقلابی بیاندیشد تا بتواند انقلابی عمل کند و از آن طرف هرکس انقلابی بماند، انقلابی هم خواهد اندیشید و در موقع لزوم انقلابی هم عمل خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، با توجه به دیدارمقام معظم رهبری با نمایندگان دوره چهارم خبرگان رهبری درتاریخ 20 اسفند 94 با دقت به فرمایشات معظم له می توان به درستی وظیفه خبرگان آتی رادر سه بخش برشمرد:1. انقلابی ماندن2.  انقلابی فکر کردن 3. انقلابی عمل کردن                  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

همانطورکه مشاهده می شود شاه کلیدهر سه جمله درتوصیه ایشان کلمه(انقلابی)است.حال بایدببینیم دغدغه ایشان درهرکدام ازاین سه مقوله چیست؟

,

انقلابی ماندن

,

درهمه انقلابها مشاهده می شود که بعدازمدتی که از انقلاب می گذرد عده ای بنا به دلائل متعددی از انقلاب خود برمی گردند. از جمله ی آن دلائل می توان به انتظارات مادی و مطامع دنیوی آنان از انقلاب اشاره کرد . وقتی به این انتظارات (در اکثر مواقع بیجای) این گونه افراد توجه نمی شود از انقلاب و انقلابی بودن خود پشیمان شده و از آن بر می گردند.

,

دلیل دیگری که می توان برای جدا شدن افراد از  انقلابی ماندن آنها برشمرد، نگاه صفر و صدی آنهاست. بدین معنا که آنها انتظار دارند حال که انقلاب شده باید همه جریانات و همه دستگاه هها انقلابی عمل کنند و به عبارتی یک شبه در کشور کن فیکن شده و همه چیز گل و بلبل گردد. که این یک نگاه آرمانی و بسیار سخت است. هر چند هر انقلابی باید بدنبال نگاه آرمانی و ایده آل خود باشد ، لکن باید به امکانات و شرائط و افراد هر جامعه توجه خاصی داشت و آنگاه انتظار  حرکت با توجه به شرائط موجود را داشت.

,

فلذا با توجه به دلائل مذکور و دیگر دلائل باید سعی شود همه در خط انقلاب بمانند و از اعضای محترم مجلس خبرگان پنجم انتظار می رودکه در خط اصیل انقلاب مانده  و خدای ناکرده از این مسیر منحرف نگردند.

,

انقلابی فکر کردن

,

وقتی انقلابی در هر کشوری رخ می دهد به مرور زمان بعضی ها دچار روز مرگی شده و با خود می انگارند که حال که انقلاب شده است دیگر کار تمام شده و دیگر نیاز به انقلابی اندیشیدن و فکر کردن  نیست، که این خود  بسیار خطرناک است. زیرا به مرور زمان با عدم انقلابی فکر کردن از انقلاب و اهداف و اندیشه های انقلاب دور خواهد شد . فلذا هر انسان انقلابی برای استوار و محکم شدن و پابرجا ماندن انقلاب خود باید هر لحظه انقلابی فکر کند . و ایضا در هر کدام از بهبوهه های انقلاب که نیاز به تصمیم گیری و جود دارد باید با نگاه انقلابی خود بیاندیشد تابتواند تصمیم انقلابی فراخور آن حادثه را بگیرد.

,

پس انتظار می رود عزیزان نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری همیشه و در همه حال انقلابی فکر کنند تا اینکه در لحظات حساس و سخت دچار تزلزل و یا خدای نکرده اتخاذ تصمیم غلط و خسارت بار و غیر قابل جبران نشوند.

,

و اما مقوله آخر انقلابی عمل کردن: در سالهای آغازین هر انقلابی،  افراد بسیار انقلابی عمل می کنند که گاه به افراط هم می انجامد، لکن بعد از گذشت چند سال به مرور زمان از انقلابی عمل کردن دور می شوند و قدرت عمل انقلابی را از دست می دهند . این عمل انقلابی باید در همه زمینه ها مد نظر قرار بگیرد و هر کس در هر جایگاهی که هست باید بتواند انقلابی عمل کند.  در مقوله های اقتصاد ، سیاست، فرهنگ و .........

,

اما از نمایندگان محترم خبرگان رهبری در دوره جدید انتظار می رود که در حیطه وظایف و اختیارات خود طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ، انقلابی عمل کنند.

,

با کمی دقت و تامل خواهیم یافت که هر سه مورد ( انقلابی ماندن، انقلابی فکردن و انقلابی عمل کردن ) لازم ملزوم یکدیگر و تکمیل کننده یک پازل هستند . بدین معنا که اگر کسی بخواهد انقلابی عمل کند ، ابتدا باید انقلابی مانده باشد و بتواند انقلابی بیاندیشد تا بتواند انقلابی عمل کند و از آن طرف هرکس انقلابی بماند ، انقلابی هم خواهد اندیشید و در موقع لزوم انقلابی هم عمل خواهد کرد.

,

حال ممکن است مخاطب سوال کند که با توجه به این قضیه که اشاره شد چه لزومی به تببین هر سه شاخصه است؟ همین که انسان انقلابی بماند درنتیجه انقلابی هم عمل خواهد کرد؟

,

در پاسخ باید بگوئیم که در کشمکش روزگار  انسان دچار وسوسه های زیادی می گردد و ممکن است درهرعملی ابتدا کاملا با نیتی پاک و خالص وارد عرصه شود اما در اثناء کار دچار وسوسه خناسان قرار گیرد و دچار استدراج گردد بدون آنکه خود متوجه آن شود. فلذا انسان هر لحظه باید متذکر باشد که به خاطر چه چیزی و با چه نیتی پا به عرصه نهاده است.

,

ممکن است کسی انقلابی مانده باشد اما بعد از مدتی دیگر نتواند انقلابی بیاندیشد و یا اینکه انقلابی بماندوانقلابی فکرکند،اما درنهایت نتواند یک عمل انقلابی را به خوبی انجام دهد و از عهده آن برنیاید.

,

درنتیجه انتظارماازنمایندگان مجلس خبرگان آتی این است که به توصیه ودلالتهای داهیانه مقام عظمای ولایت امام خامنه ای(مدظله العالی) گوش فراداده وانقلابی بمانندوانقلابی فکر کنند وانقلابی عمل کنند.

,

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستگار

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه