اخبار داغ

فراکسیون ولایت 9 بر 3 پیش افتاد

فراکسیون ولایت 9 بر 3 پیش افتاد
در رقابت‌های انتخاباتی هیات رئیسه موقت مجلس دهم، فراکسیون ولایت با نتیجه 9 بر 3، از فراکسیون امید پیشی گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رقابت‌های انتخاباتی هیات رئیسه موقت مجلس دهم، فراکسیون ولایت با نتیجه 9 بر 3، از فراکسیون امید پیشی گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرآنلاین، در رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس، علی لاریجانی نامزد فراکسیون ولایت با 173 رای از محمدرضا عارف نامزد فراکسیون امید با 103 رای پیشی گرفت.

,

از میان 279 نماینده حاضر در این رای گیری‌ها، مسعود پزشکیان با 154 رای نایب رئیس اول و محمد دهقان با 136 رای نایب رئیس دوم شد. علی مطهری با 132 رای و حاجی بابایی با 122 رای از حضور در هیات رئیسه موقت بازماندند. به این ترتیب کرسی‌های نایب رئیسی میان دو فراکسیون به طور مساوی تقسیم شد.

,

بهروز نعمتی، محمد آشوری، و محمدقسیم عثمانی، به ترتیب با 175 ، 168 و  136 رای ناظر هیات رئیسه موقت مجلس دهم شدند. از آنجا که محمد آشوری و بهروز نعمتی نامزدهای معرفی شده از سوی فراکسیون ولایت و عثمانی نامزد فراکسیون امید برای جایگاه ناظرین هیات رئیسه موقت بودند، می توان گفت که در این انتخابات نیز فراکسیون ولایت، دو بر یک، از فراکسیون امید پیشی گرفت.

,

همچنین آنگونه که نتیجه آرا در صحن علنی قرائت شد، از میان 279 رای ماخوذه، غلامرضا کاتب با 161 رای، امیرحسین قاضی زاده با 146 رای، اکبر رنجبرزاده با 138 رای، عبدالکریم حسین زاده با 137 رای، ناصر موسوی لارگانی با 131 رای و مهدی امیرآبادی با 130 رای  دبیران هیات رئیسه موقت شدند. از میان آنها تنها حسین‌زاده از نامزدهای مورد حمایت فراکسیون امید بود که نشان می‌دهد 6 کرسی دبیری، 5 بر یک به نفع فراکسیون ولایت تقسیم شد.

,

در نتیجه از میان 12 کرسی هیات رئیسه موقت، 9 کرسی به نامزدهای مورد حمایت فراکسیون ولایت و 3 کرسی به نامزدهای مورد حمایت فراکسیون امید رسید.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه