اخبار داغ

نظر مردم یزد درباره علت رواج دخانیات:

بیکاری، علت رجوع جوانان یزدی به دخانیات/ دولت مسئول اصلی رواج قلیان

بیکاری، علت رجوع جوانان یزدی به دخانیات/ دولت مسئول اصلی رواج قلیان
یکی از شهروندان یزدی گفت: اگر دولت به فکر جوان مملکت خود باشد و در راستای دغدغه اصلی جوانان مسئله کار اقدامات کند دیگر هیچ جوانی خود را گرفتار قلیان کشیدن نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از یزد رسا؛  قهوه خانه ها و استفاده از قلیان یکی از معضلات جامعه ما محسوب می شود. وجود انواع قهوه خانه و سفره خانه ها و تبدیل آنها به شغل های کاذب، سبب شده تا در این راستا استفاده از قلیان به عنوان یک تفریح و تفنن روز به روز در بین جوانان جامعه چشم گیر تر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

امروز مصرف قلیان در اماکن سربسته همچون سفره خانه های سنتی یا قهوه خانه ها عوارض آن را دوچندان می کند و سلامت اطرافیان به ویژه کودکان و نوجوانان را در معرض خطر جدی قرار می دهد. لذا در این راستا سایت تحلیلی-خبری یزدرسا نظرات برخی از مردم را در این خصوص منتشر می کند.

,

حسنی یکی از شهروندان یزدی با بیان اینکه یکی از دلایلی که سبب شده قشر جوان به سوی قلیان کشی جذب شود کمبود امکانات تفریحی و مناسب برای جوانان می باشد اظهار کرد: جوانان خوب با آسیب های قلیان آشنا می باشد ولی بیکاری این قشر باعث شده که قلیلان را یه تفریح برای خود بدانند.

,

وی در خصوص پلمپ کردن مکان های که قلیان عرضه می کنند اذعان کرد: اگر هدف فقط بستن این واحد ها باشد کاری بیهوده است چون جوانان به سمت مکان های غیرمجاز رفته و دوباره این مسیر را انجام می دهند تنها راهکار در این زمینه به نظر من فرهنگ سازی برای جامعه است.

,

 

,

, ,


یکی از دانشجویان با بیان اینکه علت گرایش جوانان امروز به طرف قلیان می توانند ناشی از مشکلات خانوادگی، بیکاری و عدم وجود تفریحات می توتند باشد افزود: وقتی شخص مشغول به کاری باشد مطمنا طرز فکری آن متناسب با سطح فکری جامعه سوق داده می شود و دیگر خود را نمی توانند درگیر این موارد کند.
حسینی تصریح کرد: فرهنگ سازی و ارائه تفریحات برای نوجوانان و جوانان می تواند مفید واقع شود تا به دنبال دود و قلیان نروند.

,
,
,

, ,


یکی دیگر از شهروندان یزدی گفت: علت اصلی تمام خلاف ها و انحرافات جوانان به مسئله بیکاری بر می گردد.
وی تاکید کرد: اگر دولت دلش به حال جوانان می سوزد مسئله کار آنها را حل کنند چراکه جوانی که سر کار روند دیگر فکر قلیان کشیدن و کارهای دیگر نمی رود.
این شهروند با بیان اینکه مقصر اصلی در این زمینه دولت است تصریح کرد: تعطیل کردن قهوه خانه تا حدی می تواند تاثیر داشته باشد ولی باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که جوانان اوقات فراغت را به ورزش مشغول کنند.

,
,
,
,

, ,


یکی از کسبه یزدی در خصوص گرایش جوانان به مواد مخدر و قلیان کشیدن، افزود: وقتی هیچ جایگاهی تفریحی و ورزشی نباشد تا جوانان بتوانند انرژی خود را خالی کنند می به این راه کشیده شوند هرچند که خودشان از عاقبت آن خبر دارند.
وی اذعان کرد: هرچقدر هم قهوه خانه ها و مکان های عرضه قلیان را ببندند باز هم فایده ندارد تنها راه آن فرهنگ سازی و هشدار سازی در خصوص آسیب ها و مضررات قلیان می باشد.

,
,
,

, ,


حکمیان یکی از دانشجویان یزدی با بیان اینکه جامعه جوانان را فراموش کرده است گفت: اگر دولت به فکر جوان مملکت خود باشد و در راستای دغدغه اصلی جوانان مسئله کار اقدامات خود را انجان دهد دیگر هیچ جوانی خود را گرفتار قلیان کشیدن و امثال آن نمی کند.
وی بیان کرد: تا وقتی که مکان های غیر مجاز عرضه قلیان باشد پلمب کردن قهوه خانه ها چه معنی دارد بهتر است در این زمینه فرهنگ سازی شود تا شاهد وضعیت تاسف با جوانان امروزی نباشیم.

,
,
,

, ,


یکی از بازنشسته های اداره بهداشت یزد افزود: دولت اول می آید همه چی را در اختیار جوانان قرار می دهد و بعد می خواهد از آنها بگیرد دلیل این کار مشخص نیست که چه لزومی دارد اول جوان را جذب این چنین کاری کرده باشد بعد بخواهد یکسری واحد های عرضه کننده قلیان را ببندد.
وی در ادامه گفت: جوان در مرحله اول اگر شغل داشته باشد فکرش درگیر آن می شود و در جهت پیشرفت خود حرکت می کنند و دیگر حتی به فکر کارهای باطل و بیهوده منجمله قلیان کشیدن نمی افتد. قلیان کشدن جوانان در شهر برای فراموش کردن مسئله بیکاری باعث معضل شده است.
وی افزود: اینکه باب شده امروز پلمپ می کنند و چندی بعد دوباره مجوز می دهند بازی با مردم است.

,
,
,
,

, ,

انتهای پیام/ه

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه