اخبار داغ

عسل کوهی سیریک به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود+ تصاویر

عسل کوهی سیریک به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود+ تصاویر
عسل کوهی و وحشی در شهرستان سیریک طرفداران زیادی دارد و بعلت خاصیت فوق العاده آن بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه کشور امارات متحده عربی ، عمان و قطر فرستاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ، بعد از پایان فصل زمستان همزمان با شروع فصل بهار تا پایان فصل تابستان عسل کوهی در سطح کوههای شهرستان سیریک برداشت می شود و بیشتر در ظروف شیشه ای  به کشورهای عربی صادر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

 

,

عسل وحشی فقط و فقط در مناطق جنوبی ایران وجود دارد که بسیار محدود است و شهرستان سیریک با برخورداری از آب و هوا و مناطق  نیمه کوهستانی و احداث سدهای خاکی در مناطق کوهستانی توسط منابع طبیعی با هدف بیابان زدایی کمک شایانی به افزایش تولید زنبور عسل در مناطق کوهستانی کرده است.

,

 

,

رونق و آوازه این عسل وحشی باعث شده در این ایام بسیاری از افراد به عنوان یک شغل به آن نگاه کنند و برای کسب درآمد و تامین معیشت زندگی صبح ها و عصرها برای کسب روزی خود دل به کوه و صحرا می زنند تا با جمع آوری عسل هم زندگی خود شیرین کنند و هم با شهد عسل دیگران را شیرین گام سازند.

,

 

,

حضرت محمد (ص) فرموده اند: خوردن عسل، استعمال بوی خوش، سوارکاری و نگاه کردن به سبزه نشاط آور است.

,

 

,

ابو علی سینا دانشمند بزرگ ایران و جهان اسلام گفته است، عسل خوراکی است که جوانی را جاویدان می سازد، حافظه را نیرو می بخشد و گذشته را در خاطر زنده می کند، اندیشه را پاک می سازد، زبان را می گشاید و درد را ریشه کن می کند.

,

 

,

طبق بعضی از منابع علمی عسل طبیعی در بهبود بیماری های قلبی و گوارشی بسیار تاثیر گذار است و یک غذای مفید برای کودکان دو سال به بالا به حساب می آید که در رشد آن ها تأثیر به سزایی دارد. همچنین مصرف آن در کودکان و کهنسالان به علت هضم و جذب سریع حائز اهمیت است.

,

 

,

عسل طبیعی به علت جذب سریع در داخل دستگاه گوارش، تخمیر الکلی ایجاد نمی کندو وجود اسیدهای آزاد در آن سبب جذب مواد چربی شده و کمبود آهن را جبران می کند.

,

 

,

 عسل طبیعی به جهت سهولت جذب بهتر و مقاومت در برابر کوفتگی، مخصوصاً در مورد فعالیت های فیزیکی، مقاومت قوی را ایجاد می کند و  کارایی بیشتر فکری را سبب می شود .

,

 

,

عسل بعنوان یک داروی  شفا بخش هم برای افراد سالم و هم برای افراد بیمار  مفید و ارزشمند است و برای درمان هر نوع ضعف مخصوصاً در موارد هضم یا جذب غذا در بدن تاثیرگذار است به علاوه باعث افزایش رشد نوزادان، تثبیت مقدار کلسیم استخوان، کمک به درمان کم خونی و بی اشتهایی است.

,

 

,

عسل یکی از هدیه های ارزنده و پر ارزش طبیعت است که در قرآن کریم از آن به عنوان فیه شفا للناس ( شفای مردم در آن است ) یاد می کند و پیامبر گرامی (ص)و ائمه معصومین (ع) نیز در زمان حیات خویش بنا به روایات و احادیث متعدد ازآن استفاده می نمودند و خواص شفا بخش آن را در درمان انواع بیماری ها یاد آور همه انسان ها می شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه