اخبار داغ

قصه تکراری و پر غصه؛

میناب بی آب و چشم های پر آب/به بهانه تامین آب بندرعباس میناب خشک می شود

میناب بی آب و چشم های پر آب/به بهانه تامین آب بندرعباس میناب خشک می شود
خشکسالی های طولانی مدت و متوالی برداشت بی رویه آب های زیر زمینی و انتقال ان به بندرعباس و اطراف از سد میناب حفره چاه های بی برنامه و فقط بخاطر اینکه آب شهرستان بندرعباس و اطراف تامین شود و نه تدبیری برای کمبود آب شهرستان میناب و روستاهای اطراف زخمی عمیق بر چهره این شهرستان و روستاهای ان نهاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ خشکسالی های طولانی مدت و متوالی برداشت بی رویه آب های زیر زمینی و انتقال ان به بندرعباس و اطراف از سد میناب حفره چاههای بی برنامه و فقط بخاطر اینکه آب شهرستان بندرعباس و اطراف تامین شود و نه تدبیری برای کمبود آب شهرستان میناب و روستاهای اطراف زخمی عمیق بر چهره این شهرستان و روستاهای ان نهاده به گونه ای که مردم محله ستم روستای حکمی چندین ماه است که با بی آبی مواجه اند و از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم مانده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  هرمز, ؛ خشکسالی های طولانی مدت و متوالی برداشت بی رویه آب های زیر زمینی و انتقال ان به بندرعباس و اطراف از سد میناب حفره چاههای بی برنامه و فقط بخاطر اینکه آب شهرستان بندرعباس و اطراف تامین شود و نه تدبیری برای کمبود آب شهرستان میناب و روستاهای اطراف زخمی عمیق بر چهره این شهرستان و روستاهای ان نهاده به گونه ای که مردم محله ستم روستای حکمی چندین ماه است که با بی آبی مواجه اند و از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم مانده اند.,

 

,

محله «ستم» یکی از صدها محله از روستاهای این شهرستان میباشد که چندین ماه است که با بی آبی و کم آبی مردم این محله شب را روز می گذرانند و دریغ از تکانی و حرکتی از سوی مسئولان شهرستان باشد.

,

 

,

محله ستم در روستای حکمی در فاصله 8کیلومتری مرکز شهر میناب واقع شده و به رغم سکونت بیش از 150 خانوار و قریب به 700 نفر در آن حدود چندین ماه است که ساکنان این محله در روستای حکمی شب و روز در تب بی آبی می سوزند.

,

 

,

اهالی محله ستم از نبود آب آشامیدنی در این روستا رنج می برند فشار اندک آب لوله کشی با وجود خانواده های پرجمعیت این محله باعث شده است که آنهایی که دست شان به دهنشان می رسد با خرید پمپ آب همان اندک آب لوله کشی آب و فاضلاب روستایی را به نام خود ثبت کنند و اکثریت مردم محروم محله در بی آبی شدید و مطلق به سر ببرند و این مشکل موجب شده تا مردم محله « ستم» زندگی خود را با رنج و مشقت ادامه دهند.

,

 

,

قصه پرغصه کم آبی و بی آبی در شهرستان میناب این روزها دیگر تکراری شده است و حتی مردم دیگر از گفتن آن خسته شده اند! سالهاست که کشورمان ایران با پدیده ای به نام خشکسالی دست وپنجه نرم می کند واین امر نه تنها خسارات زیادی به بخشهای مختلف وارد کرده، بلکه مناطق روستایی را با مشکلات عدیده ای در زمینه تامین آب شرب سالم وبهداشتی مواجه کرده است .

,

 

,

مردم محله«ستم » روستای حکمی یکی از 100ها روستا و محله ای در سطح شهرستان میناب می باشند که با کم لطفی مسئولان خود روبرو شده اند و باید در تب بی آبی بسوزند و بسازند ،مشکل بی آبی در این محله تا اندازه ای است که دیگر مردم انگیزه زندگی کردن در این محله را از دست داده و مهاجرت به شهر را بر ماندن ترجیح می دهند که مهاجرت خود نیز معضل را دوچندان کرده است.

,

 

,

مردم این محله از وضعیت نبود آب آشامیدنی در روستای حکمی و محله خود گلایه دارند و از مسئولان می خواهند که برای وضعیت اسفناک آنها چاره اندیشی کنند.

,

 

,

ذاکری دهیار روستای حکمی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار هرمز افزود: تا کنون چندین بار به اب فاضلاب روستایی شهر میناب،بخشداری بخش مرکزی ،فرمانداری ویژه شهرستان مراجعه کرده ایم ولی تا کنون اقدام عاجلی در این مورد صورت نپذیرفته است.

,

 

,

ذاکری یکی از ساکنان محله «ستم » در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: اکنون بیش ازچندین ماه است است که آب روستایی بی رمق شده است و آب محله قطع و خبر چندانی از این مایع حیات آفرین در لوله های آب شرب محله نیست،هر از چند گاه، قطره چکان رحمت متولیان آب، بر مردمان محله «ستم» نازل می گردد که همین چند قطره نیز نصیب پمپ های آبی می شود که همسایه هایی که توان مالی شان به خرید پمپ رسیده را نصیب خود می کنند و باز روزهای عزاگرفتن برای همین چند قطره آب از راه می رسد، و دریغ از ذره ای آب که کنتورها را نوازش کند.

,

 

,

ذاکری یکی از ساکنین محله ستم که شغل آزاد دارد و بازاری می باشد اظهار کرد: در آن سوی خیابان در روستای حکمی که خانه بزرگان و معتمد ین روستا می باشد آب هست ولی در این سو خبری از این مایه حیات بخش نیست دلیل چیست؟ ما برای شستشو باید « کلمت» (نوعی وسیله ایی که زنان در قدیم بر روی سر می گذاشتند و اجسام سنگین را با سر حمل می کردند) بر سر زنان خود بکنیم و آنان را روانه خانه های خواهر و برادرهایمان و یا دوستانمان در ان سوی خیابان کنیم.

,

 

,

ذاکری در ادامه بیان کرد:به همین دلیل قصد دارم خانه و منزل خود را در محله «ستم » به فروش برسانم تا بیشتر از این ستم و ظلم به خانواده ام نشود و دست زن و بچه هایم را بگیرم و بروم در شهر میناب ساکن شوم.

,

 

,

وی ادامه داد: کار به جایی رسیده که برای استحمام و شستشوی رخت و ظروف باید شال و کلاه کنیم و به یاد دوران دیرین، موتور آب را غنیمت شماریم که با وجود کم آبی و بی آبی شهرستان دیگر موتور آبی نیز نمانده اهالی محله بر سر کانال های اطراف باغات که خود کانال ها نیز با بی آبی و عدم بهداشت مواجه هستند و هزاران نوع بیماری خانواده هارا تهدید می نماید به استفاده از اب کانال های غیر بهداشتی اکتفا نماییم.

,

 

,

وی اظهار کرد:مسئولان دلسوز این وضیعت مردم روستا را کلافه ساخته است،مردم این روستا دیگر تحمل سختی و مشکلات کمبود آب آشامیدنی را با وجود نعمت سد استقلال که نصیب ما مردم شهرستان میناب شده را ندارند.

,

 

,

رضایی یکی دیگر از ساکنین محله در رابطه گفت: انگار قرار است حرف های ما مردم هم به جایی نرسد و گویا قرار نیست کسی برای حل مشکل کاری کند و مردمان محله پس از یک روز خستگی کار، باید برای یافتن یک مشت آب و زدودن گرد خستگی از صورت، به این همسایه و آن فامیل رو زنند تا شاید فرجی شود و این تراژدی؛ فریاد کسی را در نیاورده که هیچ انگار نه انگار ما مردمی هستیم که نه در این شهرستان ونه در این استان در حال گذراندن زندگی هستیم .

,

 

,

غلامرضا فدوی دهیار روستای حکمی اظهار کرد: با اشاره به اینکه وضعیت آب روستا ی حکمی و محله ستم مدتی است  که با مشکل مواجه شده است ، البته قبلا هم این مشکل بوده و بنده تذکر دادم و قرار شد که پیگیری کنند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: مسئولان خدمتگذار مردم هستند و باید فقط به فکر خدمتگذاری باشند و مسئولان آب شهرستان میناب وظیفه دارند مشکلات این حوزه را پیگیری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه