اخبار داغ

اخبار ویژه روزنامه‌های 10 خردادماه؛

ارزش دارایی‌های به جا مانده از زنجانی چقدر است؟/ عارف دیگر نامزد ریاست مجلس نمی‌شود/ گسترش نگرانی حامیان دولت از تشدید رکود در پسابرجام

ارزش دارایی‌های به جا مانده از زنجانی چقدر است؟/ عارف دیگر نامزد ریاست مجلس نمی‌شود/ گسترش نگرانی حامیان دولت از تشدید رکود در پسابرجام
روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند., روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.,
 
,
,
******
, ******, ******, ******,

کیهان

سوء قصد ادعایی زنجیره‌ای‌ها دروغ از آب درآمد

ادعای نشریات زنجیره‌ای درباره سوء قصد و ترور برادر میرحسین موسوی دروغ از آب درآمد.

نشریات اجاره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی چند هفته پیش در تیتر و عکس‌های اول خود مدعی سوء قصد و ترور علیه میرمحمود موسوی شده و حتی تلاش کرده بودند مقامات وزارت کشور و استانداری تهران را نیز وارد بازی کثیف خود کنند.

اما میرمحمود موسوی ضمن رد سیاسی- امنیتی بودن حادثه پیش آمده برای وی، به سایت جماران گفت: طرح بعضی مطالب در رسانه‌ها و سایت‌های مجازی مبنی براینکه این قضیه سیاسی- امنیتی بوده، این برداشت را ایجاد کرد که من این مطالب را اظهار کرده‌ام. نه خیر. از روز حادثه تا به امروز هیچ مصاحبه و مطلبی در این زمینه نداشته‌ام و به هیچ رسانه‌ای هم نگفته‌ام که این حادثه سیاسی- امنیتی بوده است.

وی افزود: در شب حادثه نیز نیروی انتظامی در محل حضور پیدا کرد و همراهی خوبی داشت و من را به بیمارستان راهنمایی کرد و در خاتمه هم از آنان تشکر کردم. براساس پیگیری‌های به عمل آمده نیز موضوع، سوء تفاهم بوده است.

وکیلی: عارف دیگر نامزد ریاست مجلس نمی‌شود

نماینده تهران گفت عارف دیگر برای ریاست مجلس نامزد نمی‌شود.

محمدعلی وکیلی گفت: با توجه به نتایج به دست آمده، آقای عارف دیگر برای انتخاب هیئت رئیسه دائم نامزد نخواهد شد.

وی ادامه داد: به جز عارف دیگر اصلاح‌طلبان در انتخابات هیئت رئیسه دائم شرکت می‌کنند.

وکیلی در گفت‌وگو با عصر ایران تصریح کرد: در انتخابات هیئت رئیسه احتمالا علی مطهری جای دهقان و بنده‌ جای امیر‌آبادی را خواهیم گرفت(!) و اصلاح‌طلبان بیشتری در هیئت رئیسه حضور خواهند داشت.

یادآور می‌شود عارف در انتخابات ریاست مجلس 103 رأی آورد و این در حالی است که علی لاریجانی حائز 173 رأی نمایندگان شد.

در همین حال مصطفی کواکبیان دیگر نماینده اصلاح‌طلب به ایسنا گفت: واقعیت این است که 50-40 نفر از دوستانی که با ما عکس یادگاری می‌گرفتند، رفتند و زنبیل‌شان را جای دیگری گذاشتند.

از دست رفتن امید و نگرانی درباره ریزش بیشتر افراطیون

یک روزنامه زنجیره‌ای خواستار بازگرداندن امید به اردوگاه اصلاح‌طلبان شد.

آفتاب یزد نوشت: اصولگراها از طرفداران به مراتب ثابت‌تری به نسبت اصلاح طلبان برخوردار هستند که این ویژگی‌ حیات سیاسی و کنش‌های فکری- اجتماعی اصلاح طلبان را با مخاطره بیشتری همراه می‌سازد و از این رو نیازمند تأملی هدفمند و کارشناسانه از سوی احزاب و بزرگان اصلاح طلب است.

جریان اصلاح‌طلبی در شرایط حاضر به اجبار یا براساس یک راهکار یا استراتژی، بخشی از هویت خود را به دلیل فاصله گرفتن از برخی نیازها و خواسته‌های طرفدارانش و همراه شدن با جریان‌های نزدیک سابقا دور برای وصل شدن و اتخاذ رویکردی معطوف به قدرت، از دست داده است؛ اتفاقی که اگر بیش از حد ادامه یابد در کوتاه مدت می‌تواند نوآوری‌‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی آنها را با چالش مواجه کند، شرایط را برای نفوذ و تأثیرگذاری نیروهای غیرهمسو ایجاد کند و جریان اصلاح‌طلبی را با مصلحت‌اندیشی‌های منفعت‌طلبانه برخی از نیروهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز از درون استحاله نماید. در بلندمدت هم موجبات هضم آرام اندیشه و هدف آنان را در بازی‌های فرسایشی قدرت فراهم آورد. با این روند بیم آن می‌رود که با مخدوش شدن هویت متشخص اصلاحات، استراتژی‌های اتخاذ شده که غالبا غیرجذاب، دمده و فاقد خلاقیت و نوآوری است بخش سرنوشت‌ساز سرمایه اجتماعی مجموعه اصلاح‌طلبی را دلزده و طرد نماید.

این روزنامه می‌افزاید: بی‌توجهی به خواست طرفداران اجتماعی اصلاحات، مصلحت‌طلبی‌های آسیب‌رسان به هویت اصلاح طلبی، کوتاه‌آمدن‌های پیاپی در تقابل‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و بهره گرفتن از نیروهای بیش از حد محافظه‌کار و کم‌دغدغه در این زمینه خطری جدی برای اصلاح طلبان و نزدیکان سیاسی آنها به نظر می‌رسد که می‌تواند با مأیوس نمودن حامیان اجتماعی، مخدوش شدن غرور سیاسی- اجتماعی آنها و تهی شدن جریان از رویکردهای خلاق و افق‌های فکری- رفتاری نو و هماهنگ با خواسته‌های متنوع مردم، فعالیت سیاسی آنها را به ویژه در انتخابات مختلف از جمله انتخابات ریاست جمهوری آینده با چالش مواجه گرداند.

در حال حاضر اما احساس می‌شود بی‌توجهی به خواست بخش سرنوشت سازی از مردم که برآورده شدن مطالباتشان را در جریان اصلاح‌طلبی دیده‌اند به همراه کوتاه آمدن و دست‌زدن به یک معامله مصلحتی- منفعتی در مورد عدم پافشاری بر ریاست دکتر عارف می‌تواند ضمن خدشه ‌وارد شدن مجدد به هویت اصلاح‌طلبی و غرور سیاسی- اجتماعی طرفدارانش، احساس یک شکست استراتژیک و سازماندهی شده از سوی رقیب را در بدنه اصلاح‌طلبی کشور ایجاد کند.

این احساس به حتم ریزش بخش دیگری از سرمایه اجتماعی این جریان را به همراه خواهد داشت. اتفاقی که در فرصت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری 96، احزاب اصلاح طلب به ویژه با شرایط اقتصادی و سیاسی امروز، نخواهند توانست به راحتی جبران نمایند.

سه شد... فتیله را بکشید پایین!

نشریات زنجیره‌ای با پیش‌بینی ناکامی اصلاح‌طلبان در انتخابات هیئت رئیسه مجلس، دیروز ریل خود را عوض کردند و این موضوع را به بوته فراموشی سپردند!

در حالی که این روزنامه‌ها تا چند روز پیش دم از پیروزی در انتخابات و ریاست عارف با 168 رای می‌زدند، دیروز (یک روز مانده به انتخابات هیئت رئیسه) خط این روزنامه‌ها به طور هماهنگ عوض شد. روزنامه‌های مذکور با انتشار یکنواخت تصور حضور هاشمی، روحانی و سیدحسن خمینی در مجلس تیترهای مشترکی از این قبیل را انتخاب کرده‌اند:

- هفت صبح: مجلس میانه‌روها
- شهروند: مجلس دهم؛ پایان تندروی‌، آغاز اعتدال
- فرهیختگان: تشکیل مجلس میانه‌روها
- اعتماد: معماران مجلس اعتدال در روز افتتاح
- آفتاب یزد: پایان روزهای ملال‌آور
- شرق: زنگ امید در بهارستان

به نظر می‌رسد این قبیل تیترها برای تشفی خاطر و روان درمانی مخاطبان از همه جا بی‌خبر است که پس از چند ماه لغزخوانی و لاف پیروزی مدعیان اصلاح‌‌طلبان، اکنون تعلق 9 کرسی از 12 کرسی هیئت رئیسه به اصولگرایان را مشاهده می‌کنند. عارف در وزن‌کشی دیروز و در مقابل 173 رای لاریجانی، بیش از 103 رای کسب نکرد و از ریاست هیئت رئیسه موقت بازماند.

افراطیون اصرار داشتند ابقای لاریجانی در ریاست را محافظه‌کاری و انتخاب عارف را تغییر جا بزنند اما آنچه معلوم است آنها کمترین موفقیتی به دست نیاورده‌اند ضمن اینکه همین طیف پیش از این عارف را اصلاح‌طلب بدلی توصیف می‌کردند.

گسترش نگرانی حامیان دولت از تشدید رکود در پسابرجام

عملکرد ناموفق دولت در زمینه اقتصادی، محافل اقتصادی و رسانه‌ای حامی دولت را نگران کرده است.

خبرگزاری اصلاح‌طلب ایسنا با اشاره به پُز کاهش تورم از سوی مسئولان دولتی، از قول حجت‌الله میرزایی اقتصاددان نوشت: کاهش قیمت کالاها و خدمات مصرفی در اردیبهشت نسبت به فروردین نشانه دوران رکود اقتصادی است. تورم منفی در کنار شاخص‌هایی مانند تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و... نشانه‌های خوبی نبوده و بیانگر آن هستند که تولید در وضعیت رونق اقتصادی قرار ندارد.

این مدرس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، همچنین بیان کرد: با توجه به این شرایط، گرچه تاکنون سیاست‌های مقابله با تورم دولت موفق بوده است، ولی لزوما ادامه این سیاست‌ها به نفع اقتصاد کشور نیست و ممکن است به تعمیق رکود دامن بزند.

همزمان روزنامه دنیای اقتصاد ضمن ستایش از توافق برجام نوشت: «در پی این موفقیت بزرگ همه انتظار گشایشی جدی در زمینه‌های اقتصادی داشتیم؛ زیرا از یک طرف تحریم‌های جدی برداشته می‌شد و از طرف دیگر دولتی توانمند را در حیطه توافق هسته‌ای آزموده بودیم. ولی به نظر می‌رسد آن‌گونه که فکر می‌کردیم در حیطه اقتصاد اتفاق نیفتاد و روند امور حاکی از آن است که در آینده نیز چنین نخواهد شد. در ابتدا مواردی از انتظارات و عدم توفیق‌ها را مرور کنیم با ذکر این مهم که برای راهگشایی در بستر اقتصادی بیشتر بر مشکلات تمرکز خواهیم کرد. این دولت نتوانسته برنامه‌ای برای رشد اقتصادی ارائه دهد تا مردم و جامعه کسب و کار بدانند که چه آینده‌ای در پیش رو دارند. این بی‌برنامگی به چه دلیل به وجود آمده است؟

دولت برعکس می‌فهمد /این مدل کاهش تورم یعنی تعمیق رکود!

در حالی که مقامات دولتی مرتبا با افتخار از نزدیکی به تک رقمی شدن نرخ تورم سخن می‌گویند، یک اقتصاددان این اتفاق را نشانه عمیق‌تر شدن رکود اقتصادی و خطرناک توصیف کرد.

محمدقلی یوسفی به روزنامه شرق گفته است: کاهش تورم به هیچ وجه نشان‌دهنده این نیست که کلیت اقتصاد بهبود پیدا کرده است؛ گرچه شاید قیمت برخی اقلام به شدت افت کند. اگر کسی کمترین اطلاعاتی از شرایط بحران رکود تورمی داشته باشد، می‌داند که در این وضعیت قیمت‌ها پایین می‌آیند. در حالی که پایین آمدن قیمت‌ها، به‌خصوص قیمت‌های بخش صنعت و کشاورزی، نه تنها پسندیده نیست بلکه تاسف‌بار هم خواهد بود چرا که نشان‌دهنده وخیم شدن وضعیت رکودی در داخل جامعه است. وقتی روز به روز تعداد بیکاران بیشتر می‌شود، طبیعتا دستمزد واقعی نیروی کار پایین آمده است یا وقتی انواع کالاهای خارجی وارد کشور می‌شوند، طبیعتا کالای داخلی بی‌ارزش می‌شود و قیمتش پایین می‌آید.

وی می‌افزاید: زمانی می‌توان ادعا کرد با کاهش نرخ تورم دستاوردی در یک اقتصاد صورت گرفته که تولیدات داخلی افزایش یافته باشد و نسبت  مصرف داخلی به تولید داخلی به گونه‌ای باشد که نشان دهد بیشتر از تولیدات داخلی استفاده کرده‌ایم اما اطلاعاتی که وجود دارد نشان می‌دهد نسبت استفاده از کالاهای وارداتی در سبد مصرفی خانوار افزایش پیدا کرده؛ یعنی واردات جای تولیدات داخلی را گرفته است پس حتی اگر منفی شدن تورم نشان دهد که قیمت‌ها افت کرده‌اند، نشان‌دهنده واردات است.

یوسفی تصریح کرد: اطلاعات مرکز آمار درباره رشد اقتصادی نشان می‌دهد رشد صنعت در سال گذشته 2/2 منفی بوده است. اگر بیکاری گسترده را با منفی شدن رشد صنعت و تعمیق رکود تورمی در بخش‌های صنعت و کشاورزی در نظر بگیریم، طبیعی است که قیمت‌ها باید پایین بیایند. اما با ادامه این روند، بحران ریشه‌دارتر می‌شود؛ شاهد این خواهیم بود که مردم با فشارهای مضاعفی روبه‌رو می‌شوند و پایین آمدن سطح درآمد آنها، قدرت خریدشان را کاهش داده و باعث می‌شود هم رکود عمیق‌تر شود و هم بیکاری گسترش پیدا کند و مشکلات اجتماعی به وجود آید.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های رکود، کاهش قیمت‌هاست منتها ما تنها رکود نداریم بلکه رکود تورمی داریم؛ در بخش‌های تولید شاهد رکود و کاهش قیمت و در بخش‌های خدماتی، واردات، واسطه‌گری‌های مالی و مسکن شاهد رکود تورمی هستیم. اینها متورم هستند و منابع در آنها جمع شده‌اند؛ در نتیجه می‌بینیم نقدینگی به جای اینکه در بخش تولید متمرکز باشد، به سمت بخش خدمات و واسطه‌گری‌های مالی و... رفته است که باعث می‌شود قیمت‌ها در این فعالیت‌ها بالا رود اما قیمت بخش‌های تولید پایین بیاید. این یعنی رکود تورمی تعمیق می‌شود. مسئله قابل توجه این است که وقتی کاهش قیمت از کالاهای مصرفی به سمت کالاهای سرمایه‌ای برود، یعنی رکود عمیق‌تر شده است.

ارگان سیا: مجلس خبرگان پنجم انقلابی‌تر از خبرگان چهارم است

ارگان رسمی سازمان سیا نوشت انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان نشان می‌دهد این مجلس به نسبت مجلس قبلی نزدیکی بیشتری با رهبری دارد.

وب‌سایت رادیو فردا به قلم «ع-الف» یکی از عناصر فراری دفتر تحکیم نوشت: نتیجه انتخابات هیئت رئیسه خبرگان نشان داد که موقعیت مسلط مجلس خبرگان تداوم یافته و ترکیب کنونی نزدیکی و تبعیت بیشتری از رهبری در مقایسه با مجلس چهارم دارد. در هیئت رئیسه همه افراد اعم از رئیس، نواب رئیس، منشی و کارپرداز همه از نزدیکان و چهره‌های شاخص اصولگرایان هستند.

رادیو فردا می‌افزاید: کسب 51 رای احمد جنتی نشان می‌دهد که گرایش اکثریت خبرگان بیشتر به سمت بخش تندرو متمایل شده است. جنتی 6 رای بیشتر از آراء محمد یزدی در آخرین سال انتخابات هیئت رئیسه در مجلس خبرگان چهارم آورد. اهمیت این مسئله وقتی بیشتر روشن می‌شود که در اولین انتخابات هیئت رئیسه بعد از درگذشت آیت‌الله علی مشکینی، جنتی با کسب 34 رأی رقابت را به اکبر هاشمی رفسنجانی با 41 رای باخت.

در ادامه این تحلیل آمده است: برخلاف ادعای هاشمی ترکیب هیئت رئیسه نه تنها از دید وی خوب نیست بلکه با انتظاراتش از مجلس خبرگان فاصله چشمگیری دارد.  بعد از موضع‌گیری‌های وی در جریان جنبش سبز که با رهبری زاویه آشکار داشت حساسیت‌ها نسبت به ریاست وی فعال شد. در این دوره نیز رفسنجانی با درک موازنه قوا و فقدان هرگونه بختی برای رئیس شدن، ناگزیر به سمت کاندیدا کردن چهره‌های میانه و بینابین رفت. اما این تمهید در فضای دو قطبی شکل گرفته کارساز واقع نشد.

خراسان

دردسرهای کمک هزینه مهد کودک برای دولت

در حالی که بر اساس ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1394 مقرر شده بود کمک هزینه مهدکودک برای زنان کارمند به ازای هر فرزند زیر شش سال، ماهانه "حداکثر" 86 هزار و 600 تومان قابل پرداخت باشد، برخی کارمندان زن با ارسال شکواییه ای به دستگاه قضایی نسبت به درج برخی کلمات مبهم در این ضوابط اجرایی اعتراض کرده و نحوه تصمیم گیری دولت در این خصوص و برخی دیگر از کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم را مغایر قانون دانسته اند که این شکایت ها جهت دریافت استدلال های قانونی و اجرایی مسئولان، از سوی دیوان عدالت اداری به دولت ارسال شده است.

مسئولان مراقب دریافت هزینه های غیرقانونی باشند

بر اساس نامه یک نهاد نظارتی به تعدادی از مسئولان ادارات و سازمانهای دولتی تاکید شده با توجه به اینکه در قانون فعالیت یا تعیین تعرفه‌ های خدمات این مراکز، مرجع تصویب تعرفه خدمات مشخص و شرایط تصویب آن نیز اعلام شده است، بنابراین در مواردی که برای خدمات آن ادارات، تعرفه‌ ای اعلام یا طبق شرایط مقرر به تصویب نرسیده است، وصول اینگونه درآمدها مجوز قانونی نداشته و صرفا بدون اخذ بهاء امکان ‌پذیر است که در غیراین‌صورت، هزینه های دریافتی از ارباب رجوع با پیگرد قانونی همراه خواهد بود.

جمهوری اسلامی

مشکلات صنعت هم به گردن دولت قبل افتاد

در آغاز کار دولت یازدهم تمام 750 واحد صنفی استان فارس مشکل داشتند که تعدادی تعطیل و بعضی هم بصورت نیمه تعطیل بودند. همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ضمن بیان این مطلب در حضور خبرنگاران گفت: در دولت جدید عمده وقت ما صرف حل مشکلات بجای مانده از دولت قدیم می‌شود و متاسفانه آنقدر واردات بی‌رویه را در دولت گذشته آزاد کردند که تمام صنایع داخلی را به تعطیلی کشیدند و چیزی که آنها کاشتند ما داریم درو می‌کنیم و درحال حاضر فقط عوارض کار، عملکرد و تصمیم‌های دولت‌های گذشته را حل می‌کنیم. وی افزود: بسیاری از اعتبارات و پول‌ها در دولت گذشته در قالب اعتبارات زودبازده بدون نظارت به صنایع داده شده که بجای حل مشکل صنایع به ساختمان‌سازی و برج تبدیل شده است که با راکد شدن بازار ساختمان اعتبارات غیرقابل بازگشت شده‌اند.

وزیر سودانی: ایران از داعش خطرناکتر است

وزیر اطلاع رسانی سودان ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره مداخلات جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای منطقه مدعی شد نقشی که تهران در منطقه ایفا می‌کند به مراتب از نقش داعش خطرناکتر است. احمد بلال وزیر اطلاع رسانی سودان گفت خارطوم روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران از سر نخواهد گرفت. بلال در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مدعی شد علت عدم ازسرگیری روابط با تهران این است که ایران در امور کشورهای عربی منطقه مداخله می‌کند و در سوریه، عراق، لبنان و یمن حضور منفی دارد. وزیر اطلاع‌رسانی سودان در شرایطی این اتهامات را متوجه ایران می‌کند که سودان عناصر تروریستی داعش و تجهیزات تسلیحاتی به لیبی می‌فرستد. علاوه بر این، سودان اعلام کرد که در حمایت از تجاوزات سعودی‌ها به یمن نیرو می‌فرستد. سخنگوی ارتش یمن نیز اعلام کرده بود که 6 هزار نفر از نیروهای سودانی از طریق بندر«عدن» وارد خاک یمن شدند و قرار است در اشغال دو استان تعز و اب یمن از آنها استفاده شود.

67 درصد از معتادان ایدز دارند

رئیس انجمن مددکاری کشور در خصوص شیوع بیماری ایدز در کشور و سرعت انتشار آن هشدار داد. سید حسن موسوی چلک با تاکید بر اینکه در ایران حساسیت‌های ویژه‌ای در خصوص بیماری ایدز وجود دارد،گفت: اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که سن ابتلاء به ایدز در کشور در حال کاهش است و از طرفی شیوع این بیماری در بین زنان سرعت گرفته است.به گزارش انتخاب، وی گفت: «طبق آخرین آمار ارائه شده بیش از 30 هزار نفر در ایران مبتلا به ایدز هستند و افزود: این آمار را باید با ضریب حداقلی 4 سنجید و به همین علت می‌توان گفت آمار مبتلایان به ایدز در کشور به 120 هزار نفر می‌رسد. باید قبول کرد که این آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود؛ به ویژه اینکه برای این بیماری درمانی هم وجود ندارد و بنابراین افراد درگیر با آن مشکلات بسیاری دارند». موسوی چلک گفت: «براساس آماری که بین سال‌های 65 تا 93 ارائه شده است، 67 درصد از معتادان در ایران به ایدز مبتلاء هستند.

رکورد جدید برای خودکشیِ دانشجویان در انگلیس

براساس یک مطالعه آماری، نرخ خود‌کشی‌ها در بین دانشجویان انگلیسی از سال 1386 به بالاترین رقم رسیده است. طبق بررسی اداره ملی آمار انگلیس در سال 1393 در میان دانشجویان تمام وقت 18 ساله و بزرگتر، 130 مورد خودکشی رخ داده و این رقم در میان دانشجویان مرد به طور قابل توجهی بیشتر بوده است. طبق ارزیابی اخیر، در سال 1386 و زمان شروع این مطالعه، 75 مورد خودکشی در میان دانشجویان گزارش شده بود.این آمار در حالی منتشر شده که بررسی کارشناسان دانشگاه منچستر حاکیست بیش از نیمی از جوانان که در فاصله ماه‌های دی تا اردیبهشت سال گذشته دست به خودکشی زده بودند تحت فشار و جو نامناسب از جمله زورگویی و خشونت بوده‌اند.به گفته کارشناسان، خودکشی عامل اصلی مرگ و میر در میان افراد جوان در این کشور است و تاثیر آن روی خانواده‌ها به شدت آسیب‌زننده است.اغلب وجود مشکلات خانوادگی همچون مصرف مواد مخدر توسط اعضای بزرگتر خانواده یا خشونت‌های خانگی و همچنین فشارهای ناشی از امتحان موجب می‌شود دانشجویان دست به خودکشی بزنند.

آرمان

پیام تسلیت روحانی برای درگذشت پدر سه شهید

رئیس‌جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم حاج علی اسداللهی از ذاکران با اخلاص مکتب حسینی و پدر بزرگوار شهیدان گرانقدر مجتبی، اسدا... و عبدا... اسداللهی، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم، رحمت واسعه الهی و همجواری با ارواح مطهر فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد. درمتن پیام حسن روحانی آمده است: «درگذشت مرحوم حاج علی اسداللهی از ذاکران با اخلاص مکتب حسینی و پدر بزرگوار شهیدان گرانقدر مجتبی، اسدا... و عبدا... اسداللهی، موجب تاثر فراوان شد.اینجانب ضایعه درگذشت این پدر صبور و فداکار را به خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن سفرکرده، رحمت واسعه الهی و همجواری با ارواح مطهر فرزندان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌دارم. »

پوپولیست ها در انتخابات ۹۶ حرفی برای گفتن ندارند

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و عضو ارشد شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه پوپولیست ها فقط نمایش می‌دهند و در انتخابات ۹۶ حرفی برای گفتن ندارند گفت: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی برای انتخابات ۹۶ را آغاز می‌کند.آیت‌ا... سید حسین موسوی تبریزی افزود:« فعالیت شورای سیاستگذاری ادامه پیدا می‌کند. ما، هم به بررسی عملکرد شورای سیاستگذاری در انتخابات می‌پردازیم و هم با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در یک سال آینده برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز می‌کنیم. از آنجا که تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و شورای شهر کمتر از یک سال دیگر شروع می‌شود ما به هیچ وجه فعالیت‌های خود را تعطیل نمی‌کنیم.» وی ادامه داد: «من معتقدم دیگر افرادی که شعارهای پوپولیستی و عوام‌فریبی می‌دهند نمی‌توانند اعتماد عمومی را جلب کنند. اما کسان دیگری هم هستند که می‌خواهند با بزرگ کردن ضعف‌های اقتصادی کشور برای خود رای جمع کنند.»

یکسری افراد به تحریم‌ها رسمیت دادند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکا ۳۷ سال است هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما چطور یک سری موضوع به این شفافی را نمی‌فهمند و برای قدرت آمریکا رسمیت قائل هستند؟ سردار فدوی گفت: اگر مردم بفهمند کسانی از شیطان بزرگ می‌ترسند، آن وقت تصمیم می‌گیرند. کسی جرات چپ نگاه کردن به ایران را ندارد، چه برسد بخواهد جنگ کند، اما متاسفانه برخی می‌گویند در شرایط احتمالی جنگ از سوی دیگران هستیم که این حرف کاملا غلط است وی با بیان اینکه «تحریم‌های آمریکا هیچ گاه کم نشده»، تصریح کرد: متاسفانه الان بعد از ۳۷ سال برخی به قدرت شیطان بزرگ و تحریم‌ها رسمیت می‌بخشند. متاسفانه در سال‌های اخیر یکسری افراد به این تحریم‌ها رسمیت داده و اثر وضعی آن را برای مردم علنی کردند که این کار از اواخر دولت قبل شروع شد و الان تشدید شده است.

انتصاب رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی

وزیر کشور در حکمی حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی را به عنوان رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی منصوب کرد. متن حکم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به این شرح است: به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان «رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی» منصوب می‌نمایم. امید است با استعانت از خداوند متعال و انفاس قدسیه ائمه اطهار (ع) بالاخص سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) و تاسی از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با برنامه‌ریزی و تدبیر، اتخاذ تصمیمات بهینه و مقتضی، نظارت کافی و پیگیری بی‌وقفه در عملیاتی شدن وظایف تعیین شده در چارچوب تصمیمات و دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین حسینی، در برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم تلاش و اهتمام لازم را تا حصول نتیجه مطلوب به‌عمل آورید.

ترقی: پیروزی امید طبل تو خالی بود

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم اظهار داشت: انتخابات هیات رئیسه مجلس نشان داد اصلاح‌طلبان همچنان در توهم ناشی از پیروزی در انتخابات تهران هستند و تمام کشور را تهران می‌بینند. وی افزود: این اقدام آقای عارف برای مشخص کردن وزن جریان اصلاح‌طلب تا اندازه‌ای توانست توهم پیروزی اصلاح‌طلبان را از بین ببرد و القای پیروزی دروغین را برطرف کرد که طبل توخالی بیش نبود. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان ۲ - هیچ باختند، ‌گفت: امروز هم مجلس خبرگان و هم مجلس شورای اسلامی در ریاست شخصیت‌های سیاسی مقابل اصلاح‌طلبان قرار دارد. بنابراین اصلاح‌طلبان به سمت واقع‌بینی حرکت کنند و دست از توهم بردارند.

سفیر شدنم در فرانسه شایعه است

سید عباس عراقچی، رئیس کمیسیون نظارت بر اجرای برجام در وزارت خارجه در رابطه با لغو مراسم حج برای سال جاری اظهار کرد: این موضوع در حوزه سخنگوی وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت است و آخرین اطلاعات و اخبار را باید از این مراجع پیگیری کنیم. وی همچنین در رابطه با برخی اخبار مبنی بر انتصاب وی به عنوان سفیر آینده ایران در فرانسه این اخبار را شایعه دانست.

استاندار خوزستان کیست؟

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: گزینه‌های متعددی در وزارت کشور برای استانداری خوزستان در حال بررسی هستند که شریعتی و احمدی هم جزو آنها هستند. فکر می‌کنیم تا هفته آینده به تصمیم نهایی درباره استانداری خوزستان می‌رسیم. محمدحسین مقیمی درباره رایزنی‌هایی صورت‌گرفته از طریق منتخبان خوزستان افزود: تاکنون منتخبان این استان از طریق تماس‌های مختلف نظرات خود را برای گزینه استانداری خوزستان با ما مطرح کردند.

۲ نماینده سنی در هیات رئیسه

دو تن از نمایندگان اهل تسنن به هیات رئیسه مجلس راه پیدا کردند. محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان و عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و عضو لیست امید، به عنوان نخستین نمایند‌گان اهل سنت به هیات رئیسه مجلس راه یافتند. این نخستین بار در طول تاریخ مجلس است که نمایندگان از اهل تسنن در هیات رئیسه حضور می‌یابند.

ایران

بی‌توجهی دولت قبل به هشدارها درباره تحریم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از احتمال تحریم سایبری علیه کشورمان خبر داد و گفت: «ممکن است حوزه جدیدی از تحریم سایبری علیه کشور شکل بگیرد.»  به گزارش «ایسنا»، سردار غلامرضا جلالی با تأکید بر اینکه «سامانه‌های خارجی‌ای که در زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد باید بشدت ارزیابی و کنترل شوند» اظهار کرد: «پیش از تحریم‌هایی که در دولت قبلی رخ داد، ما به مسئولان دولت وقت گوشزد کردیم که دشمن درصدد انجام اقدامات تحریمی در حوزه نفت و گاز است اما کسی به این موضوع توجهی نکرد.  وقتی به دولتمردان سابق گفتیم که در حوزه نفت در حال تحریم هستیم به ما پاسخ دادند که دنیا نمی‌تواند خود را از نفت ما بی‌نصیب کند اما دیدیم که تحریم‌ها انجام شد.»

وی با اشاره به اینکه «معنای شناسایی قابلیت‌های شبکه‌های مجازی، کنترل و جلوگیری از استفاده از آنها نیست»، افزود: «باید بکوشیم توانمندی‌های این عرصه را بشناسیم و بر آن دقیق شویم نه اینکه به دنبال کنترل و جلوگیری از استفاده از این شبکه‌ها باشیم.»

ارزش دارایی‌های به جا مانده از زنجانی

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران درباره روایت‌های مختلف از میزان اموال و دارایی‌های بابک زنجانی گفت: «اموال و دارایی‌هایی که از متهم به‌جا مانده و در اختیار شرکت آسمان پایدار کیش متعلق به شرکت نفت ایران قرار گرفته، حسب اظهارنظر کارشناس رسمی دادگستری، دو هزار و یکصد میلیارد تومان ارزیابی شده است.» به گزارش تسنیم، غلامرضا مهدوی افزود: «البته این رقم بعد از محاسبات مربوط به یک دکل که شنیده‌ام دو مرتبه در قیمت‌گذاری لحاظ شده است، به یک هزار و ششصد میلیارد تومان کاهش می‌یابد.»

مهدوی اضافه کرد: «متهم چک‌هایی از مردم دارد که حدود چند میلیارد است و صاحبان چک‌ها نیز اکنون در زندان به سر می‌برند و هیچ چیزی ندارند. شرکت نفت معتقد است تا این چک‌ها وصول نشود، نمی‌توان جزو دارایی‌های زنجانی حساب کرد.» 

وی ادامه داد: «همچنین منطقه آزاد کیش، زمینی را که قبلاً در اختیار یکی از شرکت‌های بابک زنجانی قرار داده بود، پس گرفته است. اینها اعداد و ارقامی اختلافی است که حتی اگر همه‌شان را حساب کنید، ارزش اموال و دارایی‌های زنجانی حدوداً دو هزار و یکصد میلیارد تومان می‌شود که بیش از یک ششم بدهی زنجانی را پوشش نمی‌دهد.»



تکذیب دستگیری یکی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری

دادستان کل کشور مطالب و شایعات منتشره در برخی رسانه‌ها پیرامون بازداشت یکی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا و درخصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر بازداشت یکی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری گفت: پس از انتشار این مطالب، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این ادعا صحت ندارد.

یادآوری می‌شود روز گذشته [یکشنبه] یکی از رسانه‌ها خبر از سکوت دادستان کل کشور در این خصوص داده بود.
,
, کیهان,
,
, سوء قصد ادعایی زنجیره‌ای‌ها دروغ از آب درآمد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, وکیلی: عارف دیگر نامزد ریاست مجلس نمی‌شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از دست رفتن امید و نگرانی درباره ریزش بیشتر افراطیون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سه شد... فتیله را بکشید پایین!,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, گسترش نگرانی حامیان دولت از تشدید رکود در پسابرجام,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دولت برعکس می‌فهمد /این مدل کاهش تورم یعنی تعمیق رکود!,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ارگان سیا: مجلس خبرگان پنجم انقلابی‌تر از خبرگان چهارم است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خراسان,
,
, دردسرهای کمک هزینه مهد کودک برای دولت,
,
,
,
, مسئولان مراقب دریافت هزینه های غیرقانونی باشند,
,
,
,
, جمهوری اسلامی,
,
, مشکلات صنعت هم به گردن دولت قبل افتاد,
,
,
در آغاز کار دولت یازدهم تمام 750 واحد صنفی استان فارس مشکل داشتند که تعدادی تعطیل و بعضی هم بصورت نیمه تعطیل بودند. همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ضمن بیان این مطلب در حضور خبرنگاران گفت: در دولت جدید عمده وقت ما صرف حل مشکلات بجای مانده از دولت قدیم می‌شود و متاسفانه آنقدر واردات بی‌رویه را در دولت گذشته آزاد کردند که تمام صنایع داخلی را به تعطیلی کشیدند و چیزی که آنها کاشتند ما داریم درو می‌کنیم و درحال حاضر فقط عوارض کار، عملکرد و تصمیم‌های دولت‌های گذشته را حل می‌کنیم. وی افزود: بسیاری از اعتبارات و پول‌ها در دولت گذشته در قالب اعتبارات زودبازده بدون نظارت به صنایع داده شده که بجای حل مشکل صنایع به ساختمان‌سازی و برج تبدیل شده است که با راکد شدن بازار ساختمان اعتبارات غیرقابل بازگشت شده‌اند.
,
, وزیر سودانی: ایران از داعش خطرناکتر است,
,
,
,
, 67 درصد از معتادان ایدز دارند,
,
,
,
, رکورد جدید برای خودکشیِ دانشجویان در انگلیس,
,
,
,
, آرمان,
,
, پیام تسلیت روحانی برای درگذشت پدر سه شهید,
,
,
,
, پوپولیست ها در انتخابات ۹۶ حرفی برای گفتن ندارند,
,
,
,
, یکسری افراد به تحریم‌ها رسمیت دادند,
,
,
,
, انتصاب رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی,
,
,
,
, ترقی: پیروزی امید طبل تو خالی بود,
,
,
,
, سفیر شدنم در فرانسه شایعه است,
,
,
,
, استاندار خوزستان کیست؟,
,
,
,
, ۲ نماینده سنی در هیات رئیسه,
,
,
,
, ایران,
,
, بی‌توجهی دولت قبل به هشدارها درباره تحریم,
,
,
,
,
,
, ارزش دارایی‌های به جا مانده از زنجانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تکذیب دستگیری یکی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه