اخبار داغ

​غوغای بیکاری در بخش صنعت و تولید:

چرخ صنعت در سیستان و بلوچستان نمی چرخد

چرخ صنعت در سیستان و بلوچستان نمی چرخد
این روزها چرخ‌دنده‌های صنعت و تولید در استان سیستان و بلوچستان به‌خوبی نمی‌چرخد و واحدهای تولیدی همچنان برای ادامه حیات با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، عدم توجه به بازار تولید، بی تفاوتی نسبت به مصرف، تحریم برخی کالاها و مواد اولیه، بی توجهی به صنایع پائین دستی و کارخانجات مواد اولیه داخلی و افزایش هزینه های تولید در کنار کاهش درآمد واحدهای مولد و از همه مهمتر افزایش ناگهانی قیمت ارز در کنار تورم ماهیانه و سالیانه همه و همه دست به دست هم داد تا بخش صنعت، توان چرخاندن چرخ هایش را نداشته باشد.
رهبر معظم انقلاب راه دور زدن تحریم‌ها و وابسته نبودن به کشورهای بیگانه را به کار بستن اقتصاد مقاومتی بدون کم‌وکاست در کشور عنوان کرده‌اند که به‌ تبع آن استاندار سیستان و بلوچستان تاکید دارد که اقتصاد مقاومتی زیربنای توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان است.
هر روز اخباری از تعطیلی کارخانه های تولیدی و صنعتی کشور روی خط رسانه ها می رود. در واقع می توان گفت، هر چند سیاست های کاهش نرخ تورم که از سوی دولت اجرا شده باعث شده است که تورم در کشور از حدود 45 درصد به کمتر از 20 درصد برسد، اما این سیاست باعث بروز رکود در اقتصاد کشور شده و حتی اجرام برجام نیز باعث نشده است که این وضعیت رکودی بهبود یابد. در این میان، وضعیت برای واحد های تولیدی و به خصوص واحد هایی که در شهرک های صنعتی مشغول به کارند هر روز بد و بدتر می شود. بر اساس اخبار رسیده، برخی از واحد های تولیدی با کمتر از نیمی از ظرفیت خود مشغول به کار هستند و بسیاری از آنها هم به صورت تعطیل کامل یا نیمه تعطیل درآمده اند و در این میان زندگی کارگران بیکار شده و حقوق نگرفته روز به روز بیشتر تحت فشارهای مالی قرار می گیرد.
نادر میرشکار رئیس صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در کمیته تسهیل و رفع موانع تولید بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی، معدنی و طرح های نیمه تمام سیستان و بلوچستان در زاهدان عنوان کرد: معضل اصلی واحد های صنعتی استان نداشتن اختیار کافی دستگاه ها بر امور واحد هاست.
وی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با داشتن بیش از یک هزار و 300 واحد صنعتی دارای شرایط خاصی است که سبب شده تا در رتبه های آخر صنعتی در کشور قرار گیرد و این چندان خوش آیند نیست.
وی افزود: طرح هایی که طی سالجاری در سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسند بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال نیاز مالی دارد که در صورت محقق شدن این نیاز و به سرانجام رسدن آنان می توانند برای 539 نفر در استان اشتغال ایجاد کنند.
میرشکار خاطرنشان کرد:در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان 39 واحد نیمه فعال با قابلیت به حداکثر رسیدن تولید، 69 واحد دارای قابلیت صادراتی و 129 طرح نیز در دست اجرا است که برخی بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.
 
صنعت خوابیده سیستان و بلوچستان را با تدبیر باید بیدار کرد
ریگی رییس اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: زیرساخت‌های بخش صنعت و معدن استان ضعیف است.
ریگی تاکید کرد: این استان معادن قوی ندارد، صنایع 8 سال قبل مغفول مانده‌ و صنعت ما خوابیده است و باید این صنعت را با تدبیر و امید بیدار کرد.
 
 
 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه