اخبار داغ

کارنامه متزلزل برخی مدیران در کُردستان/

مدیرانی که سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهند!

مدیرانی که سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهند!
برخی از مدیران دستگاه‎های اجرایی نه تنها چراغ سبزی به سرمایه‌گذاران نشان نمی‎دهند بلکه تا دورترین مکان ممکن آنها را فراری می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، بدون شک جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی چه از نگاه اقتصاد مقاومتی و چه از نگاه اقتصاد مردم محور و معیشتی یکی از راه‌کارهای موثر در راستای شکوفایی اقتصاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

شاید گفتن این نکته که بخش خصوصی را چگونه جذب کنیم و راهکار‌های جذب آن چیست در استان‎های صنعتی کشور نظیر اصفهان، ارک و شیراز و تهران امری بدیهی و عادی باشد، چراکه بیشتر کارخانجات صنعتی این مناطق تماماً و یا بخشی از آن با مشارکت سرمایه‌های سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده است.

,

 

,

اما داستان در کُردستانِ محروم به نوع دیگری رقم می‎خورد؛ مردمان کُردستان از همه لحاظ واژه محرومیت را لمس کرده – از مدیران نالایق تا اقتصاد راکد و نبود اشتغال – که عقب افتادگی اقتصادی این منطقه را بیش از پیش افزایش داده است.

,

 

,

در این میان زمانی که مسئولین شعار جذب سرمایه گذار و ورود بخش خصوصی را سر می‎دهند، همگان فکر می‎کنند که دولتی‎ها تا جایی که توانسته مسیر را برای ورود و جذب سرمایه‎گذار مهیا کرده‎اند و این خود آنها – سرمایه‌گذاران – هستند که تمایلی به حضور در کُردستان ندارند!

,

 

,

اما با قدری واکاوی این قضیه عکس آن صادق است، چراکه برخی از مدیران دستگاه‎های اجرایی نه تنها چراغ سبزی به سرمایه‌گذاران نشان نمی‎دهند بلکه تا دورترین مکان ممکن آنها را فراری می‌دهند.

,

 

,

موید این سخنان، گلایه‎های تند "سید احسن علوی" نماینده مردم کُردستان در مجلس دهم است که در نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج از تعبیر "چوب لای چرخ گذاشتن" برخی از مدیران و دستگاه‎ها در مسیر سرمایه‌گذاران استفاده کرد.

,

 

,

وی گفته بود که بنده کارشناسی و مدیریتی برخی از دستگاه‎های کُردستان مملو از افرادی است که کارشان فراری دادن سرمایه‌گذاران است.

,

 

,

علوی با گلایه از مدیریت ارشد کُردستان تصریح کرده بود که مدیریت ارشد کُردستان – استاندار – از وضعیت موجود آگاه است اما برخوردی با این مشکل نکرده که این خود جای سوال دارد.

,

 

,

سخنان نماینده مردم کُردستان در مجلس مهر تاییدی بر وجود مدیران نالایق در بدنه برخی از دستگاه‌های اجرایی و همچنین ضعف دستگاه‌های نظارتی و بالاخص استانداری کُردستان در برخورد با این افراد است.

,

 

,

لازم است خطاب به استاندار کُردستان گفت که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کُردستان نیازمند فرش قرمز چند کیلومتری نیستند، بلکه تنها لازم است شرایط موجود را بهبود داده و در راستای تسهیل ورود آنها به استان و سرازیر کردن سرمایه‎های آنان – بدون وجود موانع دست و پا گیر – اقدام شود.

,

 

,

همچنین خطاب به استاندار باید گفت که سرمایه‌گذاران داخلی بسیاری هستند – بسیار بهتر از خارجی‌های کشور عراق – که تمایل به حضور در استان را داشته و اما به دلیل کارشکنی‌های برخی افراد از سرمایه‌گذاری در کُردستان منصرف شده و این وظیفه شما و مجموعه استانداری است که با این افراد خاطی برخورد و در راستای جذب سرمایه‌گذاران نهایت تلاش خود را بکار برید.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه