اخبار داغ

تجلی اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

تجلی اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
معاون قرآن و عترت ارشاد از آغاز رسمی بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 24 خردادماه خبر داد و گفت: امسال اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه قرآن تجلی می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز 10 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن محل تعامل و تبادل افکار است، اظهارداشت: ما در ماه مبارک رمضان از فرصت استفاده می‌کنیم و اصحاب قرآن را گرد هم می‌آوریم تا در این روزها و شب‌های پر فضیلت با قرآن انس بیشتری داشته باشیم.

,

وی زبان هنر را یکی از موثر ترین راه‌های ارتقای فهم قرآن در جامعه عنوان کرد و افزود: ما تاکید داریم که با زبان هنر می‌توان مفاهیم قرآن را بهتر به مردم منتقل کرد بر همین اساس در این دوره از نمایشگاه به هنر قرآنی توجه ویژه‌ای می‌کنیم.

,

معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه شعار بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگرفته از رویکرد ما در سال جاری است، خاطرنشان کرد: این دوره از نمایشگاه با شعار «به سوی فهم قرآن کریم» از 24 خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم در تمامی بخش‌ها به نوعی فهم قرآن کریم را متجلی سازیم تا گوشه‌ای از مهجوریت قرآن را بکاهیم.

,

حجت‌الاسلام حشمتی به بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی قرآن اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی همچون کودک و نوجوان، ویژه، بانوان، جوانان و دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کند. در بخش فروش نیز 4 بازارچه مکتوب، عفاف و حجاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی از نخستین روز ماه مبارک رمضان مایحتاج مردم را تأمین خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه بخش فروش از نخستین روز ماه رمضان آغاز به کار می‌کند، افزود: افتتاح رسمی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 24 خردادماه مصادف با 7 ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا 8 تیرماه (22 ماه مبارک رمضان) از ساعت 18 تا 23:30 میزبان مردم قرآن دوست کشورمان است.

,

معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به دو بخش محتوایی و اجرایی نمایشگاه بین‌المللی قران گفت: بسیاری از دستگاه‌ها ما را در برگزاری این نمایشگاه همیاری می‌کنند از همین جا از مسئولان مصلای امام خمینی تقدیر و تشکر می‌کنیم که فضای شبستان را در اختیار ما قرار داده‌اند. همچنین شهرداری، نیروی انتظامی، ترابری، اورژانس ما را در برپایی بهتر نمایشگاه کمک خواهند کرد.

,

حجت‌الاسلام حشمتی به نهادهای مشارکت‌کننده در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: امسال بسیاری از نهادهای فرهنگی و قرانی در نمایشگاه مشارکت دارند که می‌توان به نهادهایی همچون شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت آموزش عالی، وزارت بهداشت و درمان، وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها اشاره کرد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تکریم خادمان قرآن همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: خادمان قرآن در کمیته انتخاب شده‌اند که ما تا مراسم تجلیل از خادمان قرآن که مصادف با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در نمایشگاه برگزار می‌شود، معرفی شوند.

,

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به کمیته‌های مختلفی که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: کمیته‌هایی همچون موسسات قرآنی-مردمی، کودک و نوجوان، بین‌الملل، محافل و مراسم، مکتوب، بازرسی و ارزشیابی، تشریفات و روابط عمومی در نمایشگاه حضور دارند که ما سعی داریم امسال با در نظر گرفتن شعاری که مقام معظم رهبری برگزیدند، اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی را در نمایشگاه عملیاتی کنیم. همچنین در بخش ویژه رسانه و قرآن، فهم قرآن و اقتصاد مقاومتی به طور خاص بررسی می‌شود.

,

معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه امسال حدود 300 غرفه در بخش مکتوب پیش‌بینی شده است، گفت: بخش مکتوب در فضایی مسقف در مصلای امام خمینی تشکیل می‌شود که البته ثبت‌نام از موسسات و ناشران متقاضی همچنان ادامه دارد.

,

وی دلیل انتخاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی را تناسب فضای آن با امور قرآنی عنوان کرد و افزود: امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته این نمایشگاه در مصلی برگزار می‌شود، در بخش بین‌الملل نیز کشورهای مختلفی حضور خواهند داشت و البته هنوز تعداد و اسامی کشورها را در اختیار نداریم.

,

حجت‌الاسلام حشمتی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر هزینه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم اظهارداشت: هزینه‌های این نمایشگاه رقمی است که ترجیح می‌دهیم مبلغ آن را نگوییم.

,

معاون قرآن و عترت ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره هزینه‌ای که مصلای امام خمینی برای برگزاری نمایشگاه اخذ کرده است، افزود: مسئولان مصلای امام خمینی برای برگزاری نمایشگاه در این مکان هزینه‌ای از ما درخواست نکردند و تنها هزینه‌های جاری را پرداخت می‌کنیم.

,

وی درباره متراژ تخصیص یافته به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: بیشتر فضای شبستان در اختیار ما قرار دارد البته بخش محراب شبستان توسط خود مسئولان مصلی اداره می‌شود و آنها نیز برنامه‌های مختلفی را در آنجا تدارک دیده‌اند.

,

 

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه