اخبار داغ

پژوهشگر موسسه تحقیقات علوم زیستی کشور:

تقویت خانه‌های طبیعت روستایی به جای هتل‌سازی شهری/ صنعتی‌شدن بزرگ‌ترین نگرانی محیط زیست قزوین است

تقویت خانه‌های طبیعت روستایی به جای هتل‌سازی شهری/ صنعتی‌شدن بزرگ‌ترین نگرانی محیط زیست قزوین است
پژوهشگر موسسه تحقیقات علوم زیستی کشور با اشاره به ظرفیت های طبیعی استان قزوین گفت: به جای اختصاص بودجه‌های سنگین برای ساخت و ساز هتل‌ها و کمپ‌های پرزرق و برق شهری سرمایه‌گذاری را به سوی خانه‌های طبیعت سوق دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون عوفی عضو هیئت علمی علوم زیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به صنعت گردشگری استان قزوین به عنوان یک درآمدزایی غیرنفتی مناسب، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی قزوین به عنوان شاهراه مواصلاتی نقش مهمی در جذب گردشگران دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی با بیان اینکه استان قزوین بیشترین آمار آثار ملی ثبت شده را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: قزوین به عنوان چهارمین قطب مذهبی کشور و برخورداری از منطقه الموت،دریاچه اوان، آثار و بناهای تاریخی و زیستگاه‌های طبیعی دارای امتیاز مثبتی در جذب گردشگر نسبت به سایر استان‌ها است.

,

 

,

عضو هیئت علمی بخش اکولوژی منابع آبی در ادامه بیان کرد: طبیعت اقلیمی قزوین طوری خلق شده که چهار فصل را به طور تفکیک شده دارد که در این صورت می تواند نظر گردشگران را جلب کند.

,

۱۵۲۱۸۹_۹۲۶

, ۱۵۲۱۸۹_۹۲۶, ۱۵۲۱۸۹_۹۲۶,

عوفی درخصوص گردشگری بین المللی خارجی اذعان کرد: گردشگران خارجی با هدف طبیعت گردی به ایران سفر می‌کنند لذا انتظار پذیرایی در هتل‌های چند ستاره را ندارند.

,

تقویت خانه‌های طبیعت و روستایی به جای هتل سازی  شهری

,

پژوهشگر موسسه تحقیقات علوم زیستی کشور افزود: با توجه به جاذبه‌های فراوان در استان قزوین می‌توان به جای اختصاص بودجه‌های سنگینی که در جهت ساخت هتل سازی و کمپ‌های پرزرق و برق شهری از امتیازات خانه‌های طبیعت استفاده کرد.

,

این مسئول ابراز کرد: با سرمایه‌گذاری در روستاهای شاخص و درآمدزایی در آن‌ها با رعایت فراهم کردن حداقل استانداردهای لازم جهت پذیرایی از گردشگران خارجی می‌توانیم از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

,

عوفی با اشاره به استفاده صحیح از امکانات محیطی به جای ایجاد سرمایه‌های غیر واقعی و رویایی، افزود: با درآمدزایی در روستاها می‌توان از مهاجرت آنها به سمت شهرها جلوگیری کرد چرا که برخی مشکلات روستائیان در بخش کشاورزی موجب مهاجرت کاذب آنها به شهرها شده است.

,

وی با اشاره به شعار اطلاق کردن محیط زیست به عنوان منزل خاطرنشان کرد: اگر مردم به این شعار پایدار باشند و هرگونه تصور در رعایت قوانین منزل خود از قبیل امنیت پاکی و انضباط را برای طبیعت نیز به کار بگیرند دیگر نگرانی برای دست اندازی در منابع کمیاب از قبیل آب و خاک و زیستگاه‌ها به وجود نمی‌آید.

,

 پژوهشگر موسسه تحقیقات علوم زیستی کشور در ادامه بیان کرد: کار دولت پیاده کردن سیاست‌های کلان است منصفانه نیست که همه کارها به دست دولت سپرده شود سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش پررنگی در اجرای اهداف مبنی بر حفاظت از محیط داشته باشند.

,

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر تشکل‌های واقعی مردم بخصوص در بحث گردشگری  به نتایج خوبی رسیده که اثرگذاری آن به مراتب بیشتر از سازمان‌های متولی بوده است.

,

۲۰۱۶۳۱۴۷۴۰۲۸۰۶۱۰a

, ۲۰۱۶۳۱۴۷۴۰۲۸۰۶۱۰a, ۲۰۱۶۳۱۴۷۴۰۲۸۰۶۱۰a,

طرح آمایش سرزمین به عنوان مهمترین گام در جهت کاربری‌های محیطی

,

 عوفی صنعتی شدن را بزرگترین نگرانی محیط زیست استان قزوین دانست و گفت: طبق برنامه ششم اگر استان قزوین نتواند قطب گردشگری خود را تقویت کرده و گام‌های سریع در جهت حفظ محیط زیست خود بردارد صنایع گسترش یافته و جایگزین خواهند شد.

,

وی در ادامه افزود: معضل زمین‌خواری به دلیل عدم کاربری‌های صحیح رخ می‌دهد لذا شاهد هستیم که مناطق کشاورزی و صنعتی در جهات معکوس کاربری می‌شوند.

,

عضو هیئت علمی بخش اکولوژی منابع آبی با اشاره به طرح آمایش سرزمین به عنوان مهمترین گام در جهت کاربری‌های محیطی تصریح کرد: متاسفانه همواره صنعتی شدن در مناطق کشاورزی نه تنها موقعیت اقتصاد کشاورزی را تهدید می‌کند بلکه با شغل‌های کاذب دیگری نیز همراه است که طبیعت بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه