اخبار داغ

نماینده اسبق ادوار زابل و زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

تنها نام بانکداری اسلامی در کشور اجرا می شود/ وام های میلیاردی به جای استفاده در تولید، سر از بازار ارز در می آورند

تنها نام بانکداری اسلامی در کشور اجرا می شود/ وام های میلیاردی به جای استفاده در تولید، سر از بازار ارز در می آورند
نماینده اسبق ادوار زابل و زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بانکداری اسلامی در کشور تنها نام آن اجرا می شود و قاعده ی اسلامی و بانکداری بدون ربا در آن به طور دقیق اجرا نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی نورا به خبرنگار پایگاه خبری اوشیدا گفت: در تمامی دنیا بانکداران مکلفند نقدینگی و وام های طرح های صنعتی و تولیدی را فراهم کنند و علاوه بر آن در نحوه صرف وام ها در محل مورد نظر نظارت دقیق داشته باشند نه اینکه ضمانت ها دریافت اما نحوه ی هزینه و صرف آن مورد بررسی قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه، متاسفانه در سیستان فجایع بانکی بسیاری وجود دارد به طوری که صدها دامداری فاقد گاو، وام دریافت کرده اند افزود: ضربه ای که بر سیستان وارد شده به دلیل دریافت پول هایی است که به جای اختصاص به تولید، اشتغال و سرمایه تولید صرف خرید خودرو شده در حالی که اگر بانک ها نظارت دقیق، با دریافت پلاک دام در زمان پرداخت وام و تسهیلات داشتند، هم اکنون دامداری های سیستان دارای گاو بود.

وی تصریح کرد: نظام بانکداری در تمام کشور دارای چالش است به طوری که وام های میلیاردی به جای صرف در تولید و سرمایه گذاری، سر از بازار ارز و پولشویی در می آورند که کاری ناصواب و نادرست می باشد.

وی با بیان اینکه، در بانکداری بدون ربا باید منابع اعطایی در همان راستا صرف شود خاطرنشان کرد: توجیه اقتصادی طرح ها را بانک تایید و در صورت ضرر، بانک در آن شریک باشد همچنین خود طرح مورد نظر به عنوان ضمانت بانکی قرار گیرد نه اینکه سندی دیگر به عنوان ضمانت استفاده شود.

وی با بیان اینکه، اگر بانک ها شریک هستند چرا در تولید نظارت ندارند تا منابع آنان هدر نرورد خاطرنشان کرد: باید نظام بانکداری در کشور مورد اصلاح ساختاری و اجرایی قرار گیرد و درخصوص قوانین نیز بازنگری شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات دولت گذشته اصلاح بانکداری، پولی و ارزی بود اما در یک مقطع به فراموشی سپرده شد و همچنان در این دولت نیز فراموش شده است در حالیکه با اصلاح نظام بانکداری، پولی و ارزی در کشور، بخش دیگری از اقتصاد نیز از این طریق اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام//

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه