اخبار داغ

دمای سیستان و بلوچستان؛ ۴۷ درجه

دمای سیستان و بلوچستان؛ ۴۷ درجه
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای هوا در سیستان و بلوچستان به ۴۷ درجه سانتی گراد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا امیر مرادی عنوان کرد: از ابتدای بهار تا کنون شاهد رسیدن دمای هوا در استان به ۴۵ و ۴۶ درجه سانتی گراد بوده ایم اما روز گذشته دما در استان به ۴۷ درجه رسید که از ابتدای سال جاری بی سابقه بوده و به نوعی رکورد گرما در استان را شکست.

وی ادامه داد: در روز یک شنبه حداکثر دمای هوا در ۱۳ شهرستان استان به بالای ۴۰ درجه سانتی گراد رسیده که بیشترین میزان دمای استان مربوط به شهرستان دلگان با ۴۷ درجه سانتی گراد بوده است. در کنار آن نیز ساکنین شهرهای قصرقند، راسک و ایرانشهر دمای ۴۴ درجه سانتی گرادی را سپری کردند، پس از آنان نیز نیکشهر نشینان با سپری کردن دمای ۴۳ درجه ای بیشترین میزان دما را داشته اند.

امیرمرادی افزود: علاوه بر این شهرستانها، شهرستان های فنوج، بزمان و میرجاوه نیز در این روز شاهد دمای ۴۲ درجه ای بودند. شهرستان های زابل و هیرمند با دمای ۴۱ درجه و شهرستان های نصرت آباد، زهک و زرآباد نیز دمای ۴۰ درجه ای را داشته اند اگرچه نمی توان شهرستان های سراوان با ۳۹ درجه سانتی گراد، خاش و کنارک با ۳۸ درجه سانتی گراد، مهرستان با ۳۷ درجه سانتی گراد، زاهدان با ۳۵ و چابهار با ۳۳ درجه سانتی گراد را از جمله شهرهای گرم استان محسوب نکرد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: در میزان رطوبت هوا نیز طی روز گذشته ساکنین کنارک رطوبت شدید و طاقت فرسای ۹۸ درصدی را پشت سر گذاشتند در کنار آن نیز شهرستان چابهار با ۹۰ درصد رطوبت قرار داشته است.

چندی پیش نیز شش شهرستان سیستان و بلوچستان با داشتن دمای هوای بالای ۴۴ درجه سانتی گراد در زمره گرمترین شهرستان های کشور قرار گرفته بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

منبع: ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه