اخبار داغ

رییس شبکه بهداشت گرمه خبر داد،

هیچ‌گونه بیماری کودکان گرمه‌ای را تهدید نمی‌کند / مرگ کودکان شایعه است

هیچ‌گونه بیماری کودکان گرمه‌ای را تهدید نمی‌کند / مرگ کودکان شایعه است
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه ضمن رد تمام شایعات موجود در خصوص فوت کودکان اظهار داشت: هیچ‌گونه بیماری کودکان گرمه‌ای را تهدید نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری گرمه، چند روزی است که مباحث مختلفی در برخی محافل در مورد شیوع نوعی بیماری در شهرستان گرمه نقل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری گرمه،,

کسانی که بدون داشتن تجربه و اطلاعات پزشکی از وقوع یک بیماری ناشناخته خبر می‌دهند معتقداند این بیماری در شهرستان گرمه تاکنون جان ۴ کودک را گرفته است.

,

با شنیدن این مطلب به سراغ دکتر فخرانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه رفتیم تا همه‌چیز را در مورد مطالبی که به‌صورت شایعه بین مردم پخش‌شده بدانیم.

,

دکتر فخرانی ضمن رد قاطع شایعات مطرح‌شده در بین مردم گفت: همه‌ساله در فصل بهار بیماری‌های ویروسی در همه جای کشور مشاهده می‌شود و خوشبختانه به جهت بارش‌های خوب امسال، میزان این بیماری‌ها در شهرستان گرمه کمتر شده است.

,

وی مجدداً تأکید کرد: وجود بیماری که نتیجه آن تب و سپس مرگ نوزادان و کودکان باشد بی‌اساس و شایعه است.

,

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در طی هفته گذشته ۴ یا ۵ کودک دچار مرگ ناشی از تب و بیماری شده‌اند؟ اظهار داشت: تنها فوتی کودکان در طول ۱۰ روز اخیر مربوط به نوزادی بود که به دلیل فرورفتن شیر مادر در ریه که در علم پزشکی به آن «آسپیراسیون» میگویند به وقع پیوسته بود.

,

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین شایعاتی ضمن بی‌اعتنایی نسبت به آن اطلاعات و مشاوره‌های صحیح بهداشتی و درمانی را از مرکز بیماری‌های شبکه بهداشت با شماره ۳۲۵۰۶۰۰۹ دریافت نمایند.

,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه