اخبار داغ

سردار پورجمشیدیان؛

سلام حاج قاسم سلیمانی به مردم آذربایجان/ همیشه دِل نگران مراقبت از عَلم بودم

سلام حاج قاسم سلیمانی به مردم آذربایجان/ همیشه دِل نگران مراقبت از عَلم بودم
معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همیشه دل نگران این بودم که چگونه از عَلم مراقبت کنیم و آیا جوانان ما می‌توانند مواظب پرچمی باشند که از اول دوران انقلاب اسلامی برپا شده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، سردار علی اکبر پورجمشیدیان در مراسم اربعین شهید صادق عدالت اکبری با اشاره به مجاهدان خطه آذربایجان و رشادت‌های فرماندهانی همچون مهدی و حمید باکری، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم گویای درک و شعور بالای آن‌ها است و بنده به نیابت از فرمانده دلاور و یاور رهبر در اینجا حضور یافته و سلام حاج قاسم سلیمانی را به مردم آذربایجان می‌رسانم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: اگر امروز جوانان ایرانی در کیلومترها دور از مرز کشور با دشمنان نبرد می‌کنند و در جبهه مقاومت حضور دارند به خاطر پایبندی به آرمان‌های انقلاب و عمل به تکلیف الهی است، خیل عظیم شهدا حاصل زحمات امام راحل است.

,

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) ملت ایران را از سلطه 2500 ساله حکومت شاهنشاهی نجات داد، ابراز کرد: زمانی تعداد مشروب فروشی‌ها از حسینیه‌ها زیاد بود، این امام بود که با ایستادگی در برابر حکومت پهلوی ما را زیر سلطه مستشاران آمریکایی و انگلیسی بیرون کشید و از کاپیتولاسیون نجات‌مان داد.

,

وی افزود: کاپیتولاسیون یعنی اگر سرباز آمریکایی با شاه وقت درگیر می‌شد حکومت آن زمان ایران اجازه طرح دعوی در کشورمان را نداشت و باید شاه برای پیگیری شکایت خود به آمریکا می‌رفت.

,

این فرمانده سپاه پاسداران به سخنان شهید رجایی در خصوص امام راحل اشاره کرد و بیان داشت: این شهید بارها گفته بود امام خمینی(ره) با آمدنش اسلام را آورد و فرهنگ قرآنی را در جامعه احیا کرد؛ یکی از ثمرات انقلاب اسلامی زعامت احکام اسلامی و روحانیت شیعه بود.

,

وی تصریح کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که امروز حکومت در دستِ فقیهی همچون امام خامنه‌ای است؛ وجود پانزده شهید جبهه مقاومت در آذربایجان‌شرقی یک افتخار است و این شهیدان تربیت شده‌ی مکتب اسلامی بوده‌اند و به تفکرِ حقِ رهبرشان را عملی کرده‌اند.

,

سردار پورجمشیدیان پاسدار بودن برخی از پدران شهدای مدافع حرم را یک افتخار دانست و اذعان داشت: پدر 5 نفر از شهدای جبهه مقاومت پاسدار هستند و اگر بخواهیم صادق را بشناسیم باید به پدرش رضا اکبری نگاه کنیم و از روی او فرزندش را تعریف نماییم.

,

وی خاطرنشان کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس رزمندگان ما در سخت‌ترین شرایط نقش آفرینی کردند، در برهه‌ای که در تبریز تعداد انگشت شماری مهندس داشتیم، آقا مهدی مهندس و شهردار بود؛ شهدا و رزمندگان ما می‌توانستند در جاهای دیگری باشند اما در صحنه نبرد حضور یافتند و یادگاران دوران جنگ بعد از انقلاب در سایر عرصه‌ها نقش ایفا کردند.

,

این رزمنده جبهه مقاومت توضیح داد: بنده به عنوان یک سرباز نظام همیشه دِل‌ نگرانی‌هایی داشتم که چگونه از این عَلم مراقبت کنیم و آیا جوانان ما می‌توانند از عَلم مواظبت نمایند؟ خداوند برای ما شرایطی را فراهم کرد که دوباره صدای توپ و تانک بشنویم و زیر فشار محاصره دشمن باشیم تا بار دیگر دوران جنگ تحمیلی را تجربه کنیم.

,

وی اضافه کرد: در ابتدای امر فتنه 88 را تجربه کردیم و در ادامه در جبهه مقاومت حضور یافتیم؛ افرادی مثل صادق سیلی خورد، دستش را خُرد کردند اما بارها ایستاد؛ پدرش نیز به تنهایی در برابر مزدوران مقاومت کرد، خیلی‌ها می‌خواستند در فتنه 88 فضای تبریز را ناآرام نشان دهند اما این دیار آرام‌ترین شهر ایران بود.

,

سردار پورجمشیدیان با اعلام این مطلب که بنده دیدم در شرایط حساس چگونه جوانان ما در جبهه مقاومت، ایستادگی می‌کنند، اذعان داشت: بنده با دیدن شهید صادق اکبری به انقلاب اسلامی امیدوار می‌شدم، با دلی قرص می‌توانستم کار را به صادق بسپارم؛ بیش از 15 روز در محاصره داعش و سایر گروهک‌ها می‌ماندند و هنگامی که من مضطرب بودم نکند جبهه فرو بپاشد شهیدانی همچون اکبری، بیضایی و جوانی به ما روحیه می‌دادند.

,

وی ادامه داد: آنها می‌گفتند بدون اسلحه نیز در برابر تکفیری‌ها خواهیم ایستاد و اجازه تکرار عاشورای سال 61 را نخواهیم داد. زمانی که تکفیری‌ها به نزدیکی حرم رسیدند و این مکان مقدس را آماج حملات خود قرار دادند، فردی همچون شهید جلالی سینه‌اش را سپر کرد.

,

این فرمانده سپاه فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "اگر مدافعان حرم نبودند امروز در کرمان با داعشی‌ها می‌جنگیدیم" را عین حقیقت دانست و اعلام کرد: تکفیری‌ها با خلیفه خود خوانده خود بیعت کرده بودند که اثری از شیعیان باقی نگذارند، زمانی که صدای گلوله هنگام زیارت حرم به گوش رسید جوانان ایرانی به امام حسین(ع) قسم یاد کردند که دیگر اجازه ندهند به حرم عمه سادات تعدی شود.

,

وی خاطر نشان کرد: آخرین پیامک شهید صادق عدالت اکبری به من این بود که: "ای کاش که عین دانه تسبیح تو بودم..."

,

پورجمشیدیان در پایان تاکید داشت: امروز باید مسایل را تبیین کنیم و پیرو ولایت باشیم، اقتدار داشته باشیم و از دشمن نترسیم، باید مراقب باشیم که انقلاب را به صاحب اصلی آن برسانیم و اجازه ندهیم بر پیکره نظام نفوذ کنند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه