اخبار داغ

در جلسه شورای اداری پیرانشهر مطرح شد؛

درخواست های فرماندار و نماینده مردم پیرانشهر در مجلس از دولت

درخواست های فرماندار و نماینده مردم پیرانشهر در مجلس از دولت
جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر امروز بعدازظهر با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان پیرانشهر برگزار شد و در آن فرماندار و نماینده مردم پیرانشهر در مجلس درخواست های مردم این شهر از دولت را به وی ارائه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کورد پیام،  جلسه ی شورای اداری  شهرستان پیرانشهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی و مسئولان و بعضی از مردم پیرانشهر در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان پیرانشهر ترتیب یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورد پیام,

شهرستان پیرانشهر مستعد خواسته های مردمش است

,

حجت والاسلام و المسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در این جلسه گفت: پیرانشهر شهری سرزنده، مستعد با مردمی با نشاط که دارای فرهنگی غنی است.

,

وی اظهار کرد:این شهر دارای پتانسیل اقتصادی بالای می باشد که بخش زیادی از نیازهای استان را می تواند برطرف کند.

,

یونسی در مورد منطقه آزاد تجاری  و جاده های مواصلاتی گفت: منطقه آزاد بودن این شهر و جاده های مواصلاتی جزء کمترین خواسته های مردم شهر می باشد، که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد و به آن رسیدگی کند.

,

ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: باید از فتنه دشمنان که در صدد تقویت پانتورکیسم، پانکوردیسم، پانایرانیسم می باشند باید جلوگیری شود ایران متحلق به همه اقوام و ادیان و مذاهب است.

,

وی تصریح کرد: مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادیهمراهی و همکاری داشته باشند و همچنین در باید سرمایه گذاری شود چون از لحاظ فرهنگی و اجتماعی مساعد است.

,

اهدای مجوز منطقه تجاری صنعتی پیرانشهر و سردشت، حق مردم و مطالبات بحق مردم است

,

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر سردشت در ادامه جلسه گفت: شهرستان پیرانشهر در مسیر جاده ابریشم قرار دارد میبایستی سال ها پیش منطقه آزاد تجاری را به این منطقه اهدا می کردند و اگر مخفور مانده انتظار داریم آقای روحانی تا پایان دوره ای که مانده این را جامه عمل بپوشانند و با اهدای مجوز منطقه تجاری صنعتی پیرانشهر و سردشت امید را صد چندان در دل مردم بیدار کنند چون این حق مردم و مطالبات بحق مردم است.

,

خضری ادامه داد که در جلسه شورای اداری امشب در استان هم این قضیه رو پیگیری خواهند کرد.

,

همچنین وی در مورد بیمارستان 50 تختی گردکشانه و میرآباد سردشت نیز گفت: در این رابطه با رییس جمهور مکاتباتی شده است.

,

نماینده مردم پیرانشهر سردشت در رابطه با مطالبات بحق خانواده های داغ دیده شین آباد افزود: دولت تدبیر به انواع متعدد از لطحاظ مالی، معنوی، دیه و درمان چه در داخل و خارج باید به این خانواده ها کمک کند.

,

پیرانشهر اژدهای نهفته اقتصادی است

,

اردوان نوسودی فرماندار شهرستان پیرانشهر گفت: شهرستان پیرانشهر با 500 شهید، 480 جانباز و 132 آزاده و با نیروهای نظامی و انتظامی امنیت پیرانشهر را ایجاد کرده که در دوران جنگ شهدای بزرگی به انقلاب تقدیم شده است.

,

وی اظهار کرد: شهرستان پیرانشهر با امکانات خوب و طبیعی 67 کیلومتر با مرز عراق، یکی از مرزهای مهم و با پتانسیل در زمینه های مختلف است.

,

نوسودی تصریح کرد: با 3 سدی که در حال احداث است می توان 18000 هکتار زمین کشت آبی داشته باشیم که معادل 700 هزار متر مکعب را به دریاچه ارومیه میتوان منتقل کرد.

,

وی گفت: این شهرستان، آبی و خاکی است که 2/1 میلیارد متر مکعب آورد سالانه آب دارد و پیرانشهر حوضه آبریز خلیج فارس است که وارد عراق شده و به رود دجله و اروند و سپس به خلیج فارس میرود.

,

فرماندار پیرانشهر افزود: سالی 2/1 میلیارد مرز پیرانشهر تراول مالی دارد که حدود یک میلیون مسافر جابجا می شود و 75 هزار کامیون نیز تردد دارند و همچنین 30 هزار ماشین سواری و در نهایت یک میلیون مسافر، اهمیت این مرز را نشان خواهند داد شهرستان با اقلیم کردستان مسافتی با 120 کیلومتر را داریم.

,

این مسئول تصریح کرد: از لحاظ گردشگری و کشاورزی نیز قابل اهمیت هستیم که 3الی2 قند چغندر استان را پیرانشهر تهیه می کند که بهترین قند را تشکیل می دهد.

,

وی اظهار کرد: پیرانشهر میتواند تا یک میلیون تن ماهی سد آبی را در سال تولید کند به همین منظور توانایی و پتانسیل بالایی را دارد پس برای ایجاد و پیشرفت این روند نیاز به سرمایه گذاری و دانش فنی دارد که برای کشور تبدیل به پول و کارو سرمایه شود.

,

انتهای پیام /م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه