اخبار داغ

برای حضور در یادواره شهدای فصل بهار شهر شهیدپرور مریانج

مشاور عالی سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همدان سفر می کند

مشاور عالی سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همدان سفر می کند
یادواره شهدای فصل بهار شهر شهید پرور مریانج با حضور مشاور عالی سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج با بیان این مطلب به "نافع" گفت: براساس برنامه همیشگی و از چند سال پیش هر سه ماه یک بار یک یادواره برای شهدایی که در آن فصل به شهادت رسیده اند در مریانج برگزار شده و امسال یادواره شهدای فصل بهار با گرامیداشت یاد و نام سردار سرلشگر شهید حسین همدانی، شهدای مدافع حرم استان و سردار شهید علیرضا شمسی پور برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

حمیدرضا محمدی اظهار کرد: این یادواره جمعه 14 خرداد همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی بنیان گذار کبیر انقلاب با حضور سردار کریمپور، مشاور ارشد سردار حاج قاسم سلیمانی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهر مریانج برگزار می شود.

,

وی، تجلیل از خانواده چند شهید والامقام را از برنامه‌های این یادواره دانست و افزود: سردار عباس فرجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جانشین گردن ۱۵۴ حضرت علی‌اکبر(ع) از شهدای شاخص فصل بهار در مریانج است که فروردین‌ماه سال ۶۵ در منطقه پدافندی عملیات والفجر ۸ و در کارخانه نمک(فاو) به شهادت رسید.

,

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره‌ شهدای شهر مریانج تصریح کرد: مردم مریانج از آغازین روزهای دفاع مقدس با تقدیم شهید محمود اقبالی در عملیات‌های متعدد حضور یافته و آخرین شهید به نام کاظم عابدی را نیز ۱۲ فروردین ۱۳۹۰ در درگیری با گروهک پژاک، تقدیم انقلاب کرده اند.

,

محمدی ادامه داد: مریانج در دوران دفاع مقدس ۹ هزار نفر جمعیت داشت که از این بین ۱۵۳ شهید و هزار و ۵۰۰ ایثارگر را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

,

وی با بیان اینکه مریانج از نظر تعداد شهدا به نسبت جمعیت مقام سوم را در کشور دارد، اعلام کرد: در کل کشور به ازای هر ۲۰۰ نفر یک شهید، در استان به ازای هر ۱۲۰ نفر یک شهید، اما در مریانج به ازای هر ۶۰ نفر یک شهید وجود دارد.

,

محمدی اظهار کرد: هشت سردار شهید به نام‌های حبیب‌الله مظاهری، علیرضا حاجی‌بابایی، هادی فضلی، اکبر یارمحمدی، اسماعیل شکری‌موحد، عباس فرجی، علیرضا دهقانی و حمیدرضا یکن‌آبادی از این شهر بوده‌اند.

,

 

,

, ,

 

,

فرمانده پایگاه مقاومت سردار شهید عباس فرجی با اشاره به برنامه های سالروز ارتحال امام(ره) نیز گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، " این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست" و برنامه های سالروز رحلت ایشان باید با قوت هر سال برگزار شود.

,

محمدی اضافه کرد: مردم ولایت مدار و انقلابی شهر مریانج نیز برای گرامیداشت این روز و به یاد شهدای واقعه 15 خرداد علاوه بر برگزاری یادواره، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی از صبح جمعه 14 خرداد تا اذان مغرب خواهند کرد.

,

وی افزود: همچنین جمعی از بسیجیان و سایر قشرها برای زیارت عازم مرقد مطهر امام راحل خواهند شد.

,

پایان پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه