اخبار داغ

لباس کردی حافظ فرهنگ و هوییت مردم کرد

لباس کردی حافظ فرهنگ و هوییت مردم کرد
خانوم افروغ ساکن روستای مرنه صومای برا دوست ارومیه به عنوان اولین بانوی منطقه خود توانسته باهنر و استعداد ذاتی خود مزون لباس عروس را در مرنه راه اندازی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانانیوز ؛در راستای شناسایی و معرفی هنرمندان عرصه پوشاک کردی به سراغ بانوی خوش ذوق مرنه ای رفتیم واز ایشان در مورد چگونگی موفقیتش در عرصه پوشاک جویا شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانانیوز,

خانم افروغ ساکن روستای مرنه صومای برا دوست که بدون هیچگونه آموزش به مرحله ای از موفقیت دست یافته که به عنوان اولین بانوی منطقه توانسته باهنر و استعداد ذاتی خود مزون لباس عروس را در مرنه راه اندازی کند.

,

وی با طراحی و دوخت لباسهای بومی بی نظیر، نه تنها در عرصه زندگی مشترک کمک خرج شوهرش می باشد بلکه باعث ایجاد انگیزه در سایر خانوم های منطقه شده است.

,

از وی در مورد اولین تجربه کاریش پرسیدیم که در جواب پاسخ داد "اولین کارم را وقتی شوهرم بیکار شده بود وهیچ گونه درآمدی نداشتیم با دوخت لباس بچه گانه شروع کردم، بعد از مدتی توانستم با آمیختن هنر و علاقه و با شعار اینکه لباس کردی سرمایه و هوییت منطقه کردستان است، شروع به طراحی و دوخت لباس عروس کردم ولی متأسفانه آن چیزی که مدنظرم بود را نتوانستم اجرایی کنم زیرا اجرای اینکار مستلزم سرمایه زیاد بوده، با این حال من باز هم ناامید نشدم چون عقیده داشتم کسی که در ذهنش طرحی برای اجرا دارد می تواند با اراده و پشتکار، دشتی از طرح ها را برای مردم ایجاد کند".

,

وی در ادامه افزود: مهم ترین قسمت کار بنده این است که به کارم عشق می‌ورزم و دوست دارم هر روزم با کار آمیخته شود به همین دلیل به پایان کارم فکر نمیکنم بلکه به این موضوع می اندیشم که فردا میتوانم طرح بهتری را پیاده کنم و در آخر از مسئولین خواهشمندم تا با حمایت مالی از من و زنانی همچون من، راه را برای پیشرفت ما هموارتر کنند.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه