اخبار داغ

در جهت جلوگیری از شیوع بیماری؛

شبکه دامپزشکی رشتخوار در رابطه با بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد

شبکه دامپزشکی رشتخوار در رابطه با بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد
سرپرست شبکه دامپزشکی رشتخوار گفت: با توجه به شروع فصل گرما در شهرستان رشتخوار و درنتیجه افزایش فعالیت و زاد و ولد کنه‌های ناقل بیماری تب کریمه کنگو، احتمال بروز و انتشار این بیماری کشنده و خطرناک افزایش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، جعفر کامیاب پور سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رشتخوار صبح امروز در رابطه با بیماری تب کریمه کنگو به خبرنگار ما گفت:  با توجه به شروع فصل گرما در شهرستان رشتخوار و درنتیجه افزایش فعالیت و زاد و ولد کنه‌های ناقل بیماری تب کریمه کنگو، احتمال بروز و انتشار این بیماری کشنده و خطرناک افزایش می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

سرپرست شبکه دامپزشکی رشتخوار افزود: تب کریمه کنگو یک بیماری تب دار حاد ویروسی که در اثر تماس با کنه آلوده، خون، ترشحات و همچنین بافت آلوده دام مبتلا، و تماس با انسان مبتلا به این بیماری نیز قابل انتقال است.

,

وی با شاره به اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است رعایت نکات بهداشتی را در کنترل و شیوع این بیماری بسیار ضروری دانست و یاداور شد: از ذبح دام در معابر و منازل جلوگیری و شهروندان برای تهیه گوشت مورد نیاز خود اقدام به خرید از فروشگاهای مجاز نمایید.

,

وی همچنین خوردن جگر خام یا نیم پز را در انتفال بیماری بسیار موثر دانست و اذعان داشت: هنگام تماس با گوشت و جگر برای جلوگیری از انتقال بیماری حتما باید از دستکش استفاده شود.

,

کامیاب پور در ادامه همچنین استفاده از لوازم جفاظت فردی من جمله چکمه، ماسک، و روپوش، در حین ذبح یا سلاخی دام  را یکی از راه های مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری تب گنگو دانست و افزود: دام مبتلا به کریمه کنگو معمولا هیچ علامتی ندارد و می تواند بیماری را به انسان منتقل کند، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی کشنده ولی قابل پیشگیری و تا حدودی قابل درمان است.

,

سرپرست شبکه دامپزشکی رشتخوار تشخیص به موقع بیماری و درمان را در نجات جان بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو بسیار موثر دانست و افزود: برای مبارزه با کنه و بیماری هایی که بوسیله کنه ها به انسان منتقل می شود بایستی سالانه حداقل دو نوبت دام ها و جایگاه نگهداری آنها سم پاشی شود.

,

وی در پایان نیز رعایت نکات زیر را در جلوگیری از انتقال بیماری ضروری دانست و افزود: سعی شود از تماس با خون و ترشحات بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو جدا خوداری شود، هرگز کنه های روی بدن دام را با دست جدا یا له نکنید، چناچه فردی در تماس با دام بوده و پس از چند روز دچار تب و خونریزی شد مشکوک به بیماری تلقی می شود.

,

انتهای پیام/ رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه