اخبار داغ

نگاهی به زندگینامه رئیس مجلس؛

لاریجانی؛ از نجف اشرف تا تکیه بر صندلی سبز ریاست

لاریجانی؛ از نجف اشرف تا تکیه بر صندلی سبز ریاست
علی لاریجانی نماینده مردم قم، امروز و برای سومین بار توانست ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت فرهنگ نگار، امروز و در جریان رأی‌گیری برای ریاست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، علی اردشیر لاریجانی نماینده مردم قم با 237 رأی و با اختلاف فاحش 226 رأی نسبت به نفر دوم مصطفی کواکبیان، رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

وی که فرزند آیت‌الله میرزا هاشم آملی از مراجع بزرگ تقلید است در سال 1336 در نجف اشرف به دنیا آمده و دوران تحصیل را در مدارس ادیب و صدر قم طی کرده است.

,

لاریجانی توانست با رتبه اول از دانشگاه صنعتی شریف در رشته ریاضی و علوم کامپیوتر لیسانس خود را کسب کرد و برای ادامه تحصیل به دانشگاه تهران رفت و در آنجا دکتری فلسفه گرفت و عضو هیات علمی این دانشگاه گردید که تا به امروز ادامه دارد.

,

وی در ابتدای انقلاب به سازمان صداوسیما رفت و در آنجا با توجه شرایط خاص پس از انقلاب تلاش در روشنگری افکار عمومی جامعه نسبت به فتنه‌های منافقین و بنی‌صدر پرداخت و در سال 1361 به سپاه پاسداران پیوست تا سال 1371 در سمت‌های معاونت سپاه و جانشین ستاد کل سپاه پاسداران قرار گرفت.

,

سپس لاریجانی به وزارت ارشاد رفت و در سال 1371 با حکم رهبر انقلاب مسئولیت صداوسیما را برعهده گرفت و در سال‌های ریاست بر صداوسیما فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ایجاد شبکه‌های تلویزیونی انجام داد و ازلحاظ کیفی نیز تولیدات مهمی در زمان ریاست وی بر صداوسیما رخ داد.

,

وی پنج سال یکی از نمایندگان رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت بود و شهریورماه 1384 با حکم رئیس‌جمهور وقت دبیری شورای عالی امنیت ملی شد و در همین سمت مسئول به نتیجه رساندن پرونده هسته‌ای گردید.

,

لاریجانی سپس از قم برای نمایندگی مجلس کاندیدا شد و در سه دوره هشتم، نهم و دهم به‌عنوان نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گردید، لاریجانی که در دو دوره قبل به‌عنوان انتخاب نخست مردم قم راهی مجلس شده بود، در انتخابات هفتم اسفندماه با کسب رأی پایین‌تری نسبت به احمد امیرآبادی و به‌عنوان نفر دوم از حوزه انتخابیه قم به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

,

وی در سه دوره متوالی حضور در مجلس شورای اسلامی به ترتیب با آرای 230 رأی، 173 رأی و 237 رأی به صندلی ریاست قوه مقننه تکیه زد که در دوران ریاستش حوادث مختلفی در اوضاع و شرایط سیاسی و اجتماعی کشور رخ داد که به‌عنوان مهم‌ترین حادثه می‌توان به فتنه سال 88 و نیز برجام در سال 93 اشاره کرد.

,

تصویب سریع برجام در مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین اتفاقات در دوره ریاست اخیر علی لاریجانی در مجلس بود که رضایت کامل دولت را نیز در پی داشت به‌طوری‌که حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز شنبه در افتتاحیه مجلس دهم دراین‌باره اظهار داشت: «لاریجانی کمک کرد برجام به نحو احسن به سرانجام برسد»

,

اصولاً در دوران ریاست لاریجانی حوادث خاصی در کشور رخ داده که هرکدام به‌نوعی در سرنوشت کشور تأثیرگذار بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه